2020-05-17, 16:24
Medlem
Dåren tycks ha anger issues och impulskontroll som borde spärra in honom på livstid redan före mordet. En sån galning. Han måste ha höga tankar om sig själv. Han tror säkert på fullaste allvar att han ska slippa straff. Om det är sant att han skrutit på jobbet ur enkelt det är att lura polisen med falska bevis.. oops, sköt sig själv i foten där. Han borde få svälta till döds
Citera
2020-05-17, 16:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Inget framkom som jag kunde se. Uppfatade inte någon abort.
Hans barn isåfall, han var och blev hennes siste sexuella partner. Det finns med i fup
Framgår i förhör med mamman och systern att hon genomgått en abort, 2018 skedde det vad jag minns på rak arm.
Citera
2020-05-17, 16:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Då har jag ögnat igenom FUP.

Här är en händelsehypotes.

Wilma ligger på golvet framför tvn, längs med dom två vitrinskåpen och tvn.
Liggandes på magen så tittar hon på en surfplatta när hon blir anfallen bakifrån/uppifrån.

Kroppen flyttas till sovrummet och sedan till badrummet.

Huvudet och båda händerna avlägsnas, detta pga av att gärningsmannen tror att detta kommer försvåra identifieringen när kroppen hittas. Han ska då hunnit lämna landet innan man hittar huvudet i hans lägenhet.

Givet blodspåren i bluestar så är det besudlingar på toaporslinet väldigt nära upp mot sittringen på toan, men inget på den. Den har troligen varit uppfälld när spåren avsatts.

Jag hade velat sett en lysning även i toaletten, då det mycket väl kan vara så att händerna försvunnit den vägen.

Har någon annan sett bilder på BO eller GM och någon surfplatta? Vore intressant att jämnföra med avtrycket i blodet framför tvn.
Surfplattan W skulle haft har flera Närstående till W fått frågor om i FUP. Den lokaliseras aldrig vad jag minns. Oklart dock om hon fortfarande hade kvar den 2019. Finns ingen data från den i FUP.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-05-17 kl. 16:39.
Citera
2020-05-17, 16:28
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Det sorgligaste var nog deras sms kontakt.
Hon var verkligen ett barn.

När jag läste det kändes det som om hon absolut inte förstod själv att hon tryckte på alla hans on knappar samtidigt.

Om hon varit min ditter hade hon aldrig fått bo hos honom. Jag hade varit som en hök och inte trott att det fixar sig.
Min erfarenhet av liknande män gör bara bilden av honom ännu klarare.

Han är totalt utom all gudomlighet som finns. Han är djävulen personifierad
Efter jag läst hennes sms kände jag att hon i stort sett tvingade honom att vara med henne. Hon bönade och bad men han svarade inte. Tror inte han hade känslor för henne egentligen. Kanske därför han gjorde detta. Vem vet..
Citera
2020-05-17, 16:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja det blodspåret blir man inte klok på. Som vet nog om att han lånat den i så fall.
Och på passagerarsidan tyder ju på att dom borde vart två stycken i bilen.

Mamman/styvmamman till T säger i förhör att W åkt i bilen å att hon alltid satt höger framsäte. Kan väl lika väl vara ett småsår, t.ex ett blödande nagelband när hon fällt ner solskyddet för att titta sig själv i spegeln som avsatt den lilla droppen.
Citera
2020-05-17, 16:35
Medlem
Jag måste inflika med ett "onödigt svar".
Men till er som hakat upp er på att W själv var "lika störd" som T.. Flickan, barnet - hade INGEN annan. Hon hade inte haft en riktig kärleksrelation tidigare, hon hade inga riktiga förebilder. Ingen att ty sig till, förutom T. Hon hade inte heller haft sex med någon förutom honom, så han har lärt upp henne med vad som ska ske under en akt. Han har bränt in i henne att sex skall vara hårt. Han har lärt henne att hon ska vara undergiven och att han är domenant. Han har lärt henne del bdsm helt enkelt, han missade poängen att man aldrig ska känna sig rädd under dessa förhållanden. Man ska känna sig trygg med att vara undergiven och man ska aldrig behöva gå med på saker som man själv inte vill.

Även, att hon bönade och bad om att han skulle älska henne. Bekräfta henne, visar bara hur sjukt mycket han kört ner henne i skosulorna. Jag var själv tillsammans med en missbrukare när jag var 14år och jag känner med henne. Hur hon desperat bönar och ber efter att han ska förlåta henne, även fast hon inte gjort något direkt fel. Hur man ska göra allt bra igen. Mitt ex styckade mig inte, men han slog mig. Han misshandlade mig både fysiskt och psykiskt. Han var även otrogen flera gånger, men han fick det till att det var mitt fel att det blev så. När jag en gång ville göra slut så blev han "förstörd" och tog en massa tabletter framför mig och började sedan skära sig själv. Klarade jag av att göra slut då? Nej.
Jag skulle även träffa hans vänner och umgås med dom, men jag fick inte prata med dom. För då blev han svartsjuk. Ändå så var jag med honom och jag svek alla i min närhet för hans skull.

Ni måste förstå att Wilma var ett barn när dom först träffades, ett vilset och ensamt barn. Han var vuxen, häftig och han var säkert snäll i början. Wilma var ett barn när hon dog, ett vilset och ensamt barn. Inte ens när hon öppnade upp sig lite för sina nära, så valde dom att blunda för de röda flaggor som fanns.
Wilma var bara ett barn, och vuxna människors misstag - är aldrig ett barns fel.
I dessa vuxna så räknar jag in hennes föräldrar, Tischko och även hans föräldrar.

Vila i frid lilla Wilma.
Citera
2020-05-17, 16:37
Medlem
Liten sammanställning av förhören med T's familj, om än lite rörigt:

T's pappa angående 14 november (sammanställning av olika förhör):

Beskriv vad du gjorde torsdag, 14/11
T's pappa: S visste inget då.S tror att han jobbade den här dagen. S jobbar på
Vad är dina arbetstider?
S vaknar 06:00 varje dag och kommer hem från jobbet 16:30.
Vet du om du gjorde något annat den här dagen efter jobbet?
Nej. S kommer inte ihåg.

Lite svar som hans fru gav (sammanställda)

När kom S*habaz hem den 14/11?
Vi var bjudna denna kvällen också och han kom direkt till den familjen vi var hos.
Jag gick dit tidigare och så kom han under kvällen.
Men han gick hem innan han kom till J*uane, han var hemma och duschade.
När kom han då till J*uane?
Vid 18-19 tiden.
När gick du och S*habaz där ifrån?
Kanske 22-23 tiden, vet inte precis när.

T's pappa angående fredagen 15 november:

S jobbade samma tider (07:00-16:00)
S vet inte vad han gjorde. Är han inte hemma så är han hos sina kompisar och dricker kaffe.
Kanske kom någon till oss eller så åkte vi till någon och åt mat. Jag vet inte.

Svar som frun gav angående fredagen 15 november (sammanställning):
Hade du din bil Ford Kugar under fredagen?
Nej jag var med min kompis och vi åkte i hennes bil till Överby.
S*habaz kompis ringde till S*habaz och sa att vi kunde komma och köpa i den arabiska affären.
Vilken dag var det?
Jag tror fredagen men jag vet inte. Vi hade ju inga barn med oss, de var på förskolan så det var på fredagen.
Vilka var i bilen då?
Jag J*uana och L*avan. Jag körde, J*uana satt i baksätet och L*avan satt i framsätet då hon var gravid.
Sen körde vi hem efter det och sen använde vi L*avans bil.
På kvällen var S hemma han kom runt 18.00-19.00 tror jag.
Runt 01.00 la vi oss.

Jag begriper varför man trott/tror att något är smått fuffens med familjen..
Men ja.... vem vet...?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-05-17 kl. 16:44.
Citera
2020-05-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancakegirl95
Jag måste inflika med ett "onödigt svar".
Men till er som hakat upp er på att W själv var "lika störd" som T.. Flickan, barnet - hade INGEN annan. Hon hade inte haft en riktig kärleksrelation tidigare, hon hade inga riktiga förebilder. Ingen att ty sig till, förutom T. Hon hade inte heller haft sex med någon förutom honom, så han har lärt upp henne med vad som ska ske under en akt. Han har bränt in i henne att sex skall vara hårt. Han har lärt henne att hon ska vara undergiven och att han är domenant. Han har lärt henne del bdsm helt enkelt, han missade poängen att man aldrig ska känna sig rädd under dessa förhållanden. Man ska känna sig trygg med att vara undergiven och man ska aldrig behöva gå med på saker som man själv inte vill.

Även, att hon bönade och bad om att han skulle älska henne. Bekräfta henne, visar bara hur sjukt mycket han kört ner henne i skosulorna. Jag var själv tillsammans med en missbrukare när jag var 14år och jag känner med henne. Hur hon desperat bönar och ber efter att han ska förlåta henne, även fast hon inte gjort något direkt fel. Hur man ska göra allt bra igen. Mitt ex styckade mig inte, men han slog mig. Han misshandlade mig både fysiskt och psykiskt. Han var även otrogen flera gånger, men han fick det till att det var mitt fel att det blev så. När jag en gång ville göra slut så blev han "förstörd" och tog en massa tabletter framför mig och började sedan skära sig själv. Klarade jag av att göra slut då? Nej.
Jag skulle även träffa hans vänner och umgås med dom, men jag fick inte prata med dom. För då blev han svartsjuk. Ändå så var jag med honom och jag svek alla i min närhet för hans skull.

Ni måste förstå att Wilma var ett barn när dom först träffades, ett vilset och ensamt barn. Han var vuxen, häftig och han var säkert snäll i början. Wilma var ett barn när hon dog, ett vilset och ensamt barn. Inte ens när hon öppnade upp sig lite för sina nära, så valde dom att blunda för de röda flaggor som fanns.
Wilma var bara ett barn, och vuxna människors misstag - är aldrig ett barns fel.
I dessa vuxna så räknar jag in hennes föräldrar, Tischko och även hans föräldrar.

Vila i frid lilla Wilma.

Helt korrekt, tack.
Citera
2020-05-17, 16:43
Medlem
Hur träffades de för första gången?
Citera
2020-05-17, 16:44
Medlem
Citat:
Läste att det fanns ett förhinder.
Minns dock inte var. Men tror han var på nått annat

Svenska hundarna var tränade att hitta blod och likdoft. Tyska hundarna var enbart tränade för likdoft. Det finns ju mängder av blod i lägenheten. Polisen ville veta om ett lik hade varit i lägenheten. Så läste jag det.
Citera
2020-05-17, 16:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Ny info
Citat:
Hittade PET-flaska på golvet
Kort efter mordåtalet hittades han okontaktbar på golvet i sin häktescell och fördes akut till sjukhus i ambulans, något som GT var först med att berätta. Enligt uppgifter till Aftonbladet hittade personalen också en pet-flaska med en misstänkt blandning av tvättmedel, tvål och vatten i cellen. På skrivbordet i cellen hade han lämnat en lapp med texten: ”Ni kommer aldrig att lösa Wilmas mord. Jag bestämmer över mitt eget liv.”

Citat:
När han inte fick komma tillbaka till sin egen cell började han sparka och slå i väggar och skrika att han skulle göra kaos. Han säger också att ”de inte ville ha honom”, vilket ska syfta på himlen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qPadV/wilmas-misstankta-mordare-lamnade-lapp-i-cellen-kommer-aldrig-att-los

Och enligt uppgifter till Aftonbladet, bedömts han hasjälvmordstankar och tankar på självskadehandlingar.
Citera
2020-05-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller helt med dig. Griftefridsbrottets straffvärde är max 2 år. Det lär ätas upp av den grova misshandeln, eller vållande till annans död (grovt brott). Det senare ger max 6 år. Och grov misshandel 10 år. Mellan tummen och pekfingret.

Sen handlar det om rimligt tvivel. OM rätten anser att mord utförs, och att det inte finns några tvivel om detta, så åker han på livstid.

Det här verkar kunna gå hur som helst.
Ja, frågan är hur man bedömer. Jag tror som sagt man kan utesluta annat än att hon dog i lägenheten. Oavsett om Tishko skulle hävda att hon avled strax efter grov misshandel, eller om hon avled av skadorna medan Tishko var iväg, så verkar det tämligen hänsynslöst att lämna sin exflickvän att dö. Misshandeln med trubbigt våld var av sådan art att vävnad avlägsnades, det kan knappast vara särskilt vanligt och måste väl rimligen ha gjorts med tillhygge? Kanske finner man att gärningen var så grov och hänsynslöst att man anser att det var ämnat att döda... Eller att han iaf borde insett risken men var likgiltig. Utan förmildrande omständigheter kan säkert mord komma på tal.

Men som du säger, domen kan se ut lite hursomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in