2020-05-17, 19:39
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
Håller med! MP går klart och tydligt ut med att om någon av grupperna finner något så ska det stanna inom gruppen. Vilket är av en given anledning! Missbrukas det så är det väl slut på sammarbetet mellan polis och MP, förr eller senare
Jo så är det ju. Jag är förstås lika intresserad som alla andra av den anledningen att jag vill få lite hopp, men inte på bekostnad av att någon utredning kan bli påverkad negativt
Citera
2020-05-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flairy
Med tanke på att polisen har gett MPS området så lär dom ha pejlat sista samtalet/meddelandet som gjordes och då fick fram att det var just i sidsjöområdet.

Men vissa frågetecken finns ju...

Vilken tid var dom i sidsjö?
Var de bara H*nnes och hans mamma?
Hur tog dom sig dit?
Hittades väskorna?
Varför delade dom på sig?
Påverkade eller nykter?
Sant att han hade varit vaken i 4 dagar?
Lokalsinne?
Vad hade han för tillstånd när dom åkte dit?
Är de någon som brukar springa/gå/cykla som såg dessa personer i sidsjö på måndagen?

Ni får fylla på om de finns fler frågetecken
På tal om detta sprang jag förbi vad jag tror var mamman och en polisbil vid parkeringen vid arboretum. Kunde inte urskilja speciellt många ord men hördes att hon hade tappat bort någon i skogen. Sa något om att de hade gått åt varsitt håll. Detta var då tisdagen. Oklart om polisen hade med sig henne dit eller om de åkte till henne som redan var där.
Citera
2020-05-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MovingMercury
På tal om detta sprang jag förbi vad jag tror var mamman och en polisbil vid parkeringen vid arboretum. Kunde inte urskilja speciellt många ord men hördes att hon hade tappat bort någon i skogen. Sa något om att de hade gått åt varsitt håll. Detta var då tisdagen. Oklart om polisen hade med sig henne dit eller om de åkte till henne som redan var där.

Tisdag nu i veckan då första söket var? Hur verkade hon vara?
Citera
2020-05-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
Håller med! MP går klart och tydligt ut med att om någon av grupperna finner något så ska det stanna inom gruppen. Vilket är av en given anledning! Missbrukas det så är det väl slut på sammarbetet mellan polis och MP, förr eller senare

Min partner var med i sista gruppen som gick ut igår och enligt hen så fann dom inget av intresse 🤔 Så frågan är om det verkligen var MP som stod bakom fyndet?
Senast redigerad av garnier 2020-05-17 kl. 20:27.
Citera
2020-05-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagle23
Tisdag nu i veckan då första söket var? Hur verkade hon vara?
Det var direkt efter försvinnandet, förra veckan. Svårt att säga men hon verkade lite upprörd. Visste ju då inte vad det handlade om. Trodde då att hon hade tappat bort någon i skogen och ringt polisen. Lade märke till att personen såg lite "pundig" ut.
Citera
2020-05-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garnier
Min partner var med i sista gruppen som gick ut igår och enligt hen så fann dom inget av intresse 🤔
MP meddelar ingen om de har funnit något. Samt att det inte var någon som var med i söket som hittade tillhörigheterna.
Citera
2020-05-17, 20:32
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
MP meddelar ingen om de har funnit något. Samt att det inte var någon som var med i söket som hittade tillhörigheterna.
Vad menar du med att det inte var nån som var med i söket? Var det inte MP som hittade det?
Citera
2020-05-17, 20:44
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Nope. En privatperson som råkade gå på det. Överlämnades till MP sen.
Okej, för du skrev att det var MP som hittat det först, men du kanske menade att de fått det. Fast jag förstår inte varför man lämnar det till MP istället för att ringa polisen, då har man ju både flyttat på sakerna och tagit i dom? MP var väl inte i det området och sökte eller fattar jag fel vart det var?
Citera
2020-05-17, 21:09
Medlem
Citat:
Haha lättlurade ni är. Kanske inte ska tro på allt på nätet. Öva lite källkritik. Hejdå. Fortsätt med era sekulationer
Jag drev med dig för du verkade ju ha koll på hela sidsjön träffat mamman samt varit med när dom fann saker, men det kanske du inte förstod.
Citera
2020-05-17, 21:17
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Haha lättlurade ni är. Kanske inte ska tro på allt på nätet. Öva lite källkritik. Hejdå. Fortsätt med era sekulationer
Det man undrar är ju vad det är för fel på dig som inte har nåt vettigare för dig än att tramsa i en tråd om en försvunnen människa? Och det heter spekulationer, inte sekulationer. Dumjävel...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosesarered
Låter som lite för mycket historier utan riktiga fakta nu va? Först var det MP som gjort fynd och nu var det inte det. Mamman såg lite ”pundig” ut? Hur ser man ut då? Du sprang förbi och sedan var du med i söket?
Tror det är mycket sekulationer på den där
Citera
Medlem
Så kan spekulationerna upphöra ;-)

https://www.st.nu/artikel/vaska-som-kan-tillhora-forsvunne-mannen-hittad-vid-sidsjon-polisen-hundforare-fran-missing-people-gj orde-fyndet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in