Citat:
Ursprungligen postat av
har
Är det fotbollen eller kanske teatern ni saknar, vad exakt är det som ska öppnas upp?
Företag och samhällsliv framförallt.
Det går naturligtvis inte att bedriva till exempel restauranger och barer i dagen panikklimat och med de hämmande föreskrifter som..föreligger.
Jag tror inte att folk inser allvaret i den ekonomiska situation vi nu lever i.Den här gången,för första gången sedan åtminstone 1930 talet..så kommer mången god medborgare att få känna på ekonomiska umbäranden in på bara skinnet.Det finns inget annat rimligt framtidsscenario när vi har skapat en ekonomisk situation som till och med får depressionen från början på 30 talet att se ut som livets glada dagar.
Jag tror till och med att den globala ekonomin har dykt mer än den legendariska The Great Frost från 1709.
Svält känns inte uteslutet..någon jag aldrig drömt om skulle kunna bli verklighet ens långt härifrån.
Tror folk på en ljusnande framtid där de sitter på röva med permitteringslön betald av staten i nuläget så lär uppvaknandet bli extremt bryskt.Situationen är långt bortom prekär.Den är av monumentalt historiska mått.
Många i Sverige kommer att råka riktigt illa ut framöver.Det är säkert.det.
En ekonomisk nedgång i paritet med The Big Frost borgar för det.
Alla kommer att få total panik när andra kvartalets siffror kommer globalt..och nationellt.
Kom ihåg detta nu.Man kan inte handskas med ekonomi hur som helst..vilket är exakt vad som har skett i global skala.
Vi går närmast alla en mörk framtid till mötes.De begångna misstagen är av historisk art..det är bara att läsa siffrorna själva.No future for you.