2020-05-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Vad för lista om man får ställa en dum fråga ?

Läs tidigare inlägg i tråden om att en person såg hans och andra kändisars namn på en lista på torskar...
Citera
2020-05-17, 20:13
Medlem
Paolo behöver inte jobba en enda dag till av sitt liv då han säkert har en fet pension. Så han kan sitta o gråta i all ensamhet i sitt hus nemas problemas och äta sin pasta Jag har svårt att se hur han ska komma tillbaka till den mediala verksamheten efter detta.. Men pengabekymmer kommer han aldrig ha iallafall. Tyvärr.
Citera
2020-05-17, 20:14
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fast han är multimiljonär och omtyckt av majoriteten.

Att majoriteten i Sverige skulle tycka om honom idag är jag väldigt tveksam till. Multimiljonär, det beror på hur man definierar det, några miljoner har han säkert på banken, men knappast några tiotals(eller ens tio). Granskar man hans företag finns det inte mycket pengar i dem, likaså är de(och hans varumärke) inte mycket värt. Körunda har kastar ut honom(han har inga aktier i bolaget längre), Punch Drunk Entertainment AB är helkört, och People's Kitchen Concept AB där ex-sambon satt är ju också slut nu.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2020-05-17 kl. 20:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Vi vet ännu inte vad det år PR köot. Det kan vara en helt vanlig frivivillig prostituerad. De är klar majoritet. Finns nästan inte annat.

Bullshit
Ca 70% är utländska och hitlurade berättade Gabriella Kärnekull Wolfe i nyhetsmorgon igår

Och inte ens Paolo kan ha missat debatten om människohandel
Varit på Debatt flera gånger , hela stockholm förfasade sig ett tag, så Paolo kan inte ha missat

Självaste Janne Josefsson gråter i denna dokumentär när han berättar om Lilja forever

Lyssna
Verklighetens Lilja 4-ever
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/204096?programid=2519

Sexslav i Sverige – del 1/2
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/998776?programid=3052
Senast redigerad av Stina2017 2020-05-17 kl. 20:23. Anledning: länk fixad
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Läs tidigare inlägg i tråden om att en person såg hans och andra kändisars namn på en lista på torskar...

Snälla, vi är snart på sidan 900 😒
Citera
2020-05-17, 20:15
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Han kan ha blivit lurad i en fälla, vi vet inte hur allt ligger till.

Lurad i en fälla? Har du missat vad han skrivit på sitt instagram och ännu tydligare intervjun i TV4 där han erkänner att han köpt sex???
Citera
2020-05-17, 20:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Definiera "multimiljonär".

Utefter den omsättning han har haft under många år bör hans samlade medel var långt över 20 miljoner. Oavsett så är han ekonomiskt oberoende och kan bygga en ny karriär. Låt vara utan hans namn dårå.
Citera
2020-05-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Haha, tror du att de har den skenheliga svenska Värdegrunden?
Du tjatar mkt om skenhelighet. Du borde istället rannsaka dig själv, och om du inte förmår detta så kan du väl flytta på dig och finna din plats på jorden, där all moral saknas och du får flyga fritt i din omoral. Nej tack du behöver inte svara.
Tänk istället hur det ska gå med P.R, s fortsatta liv-nu när häxbålen brinner och köns-köparna
blir offentligt kända.
vem är Skenhelig?
Senast redigerad av moshes 2020-05-17 kl. 20:20.
Citera
2020-05-17, 20:19
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Paolo behöver inte jobba en enda dag till av sitt liv då han säkert har en fet pension. Så han kan sitta o gråta i all ensamhet i sitt hus nemas problemas och äta sin pasta Jag har svårt att se hur han ska komma tillbaka till den mediala verksamheten efter detta.. Men pengabekymmer kommer han aldrig ha iallafall. Tyvärr.

Fet pension brukar inte företagare ha, det kan till och med vara så att hans tidigare samarbetspartners kräver ersättning av honom, beroende på hur avtal/klausuler/kontrakt ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Lurad i en fälla? Har du missat vad han skrivit på sitt instagram och ännu tydligare intervjun i TV4 där han erkänner att han köpt sex???

Man lurade honom att ett snabbt erkännande skulle rädda hans karriär och gav honom ett manus med vanliga floskler, det blev raka motsatsen.
Citera
Medlem
Jag tror Paulo varit inne på Flashback för många år sedan och blev sugen efter att ha läst diskussioner om prostitution och alla flashiga reklambanners som blinkar här om dating med lättklädda brudar som nog gillar mer än snacka i telefon mot betalning givetvis.
Men de som är bra på att läsa människor som ljuger så har vi ett typexempel i Paulo när han säger att det var första gången, hela karln skriker NEEEJ men men ur munnen kommer ett ja det var första gången. En stamgäst, ett luder som inte kommer röja sina klienter då det är hennes levebröd om än inte i första led så ett levebröd.
Paulo hade du varit smart och inte tappat lite för många hjärnceller av alla slagsmål så hade du sansat dig och erkänt. Jag är sexmissbrukare, det är skönt att jag blev påkommen för jag har levt ett liv i lögn som drabbat de närmast mig hårdast. Jag skäms och vill bli en bättre individ men jag kommer behöva hjälp och det vill jag säga till kvinnorna jag nyttjat också för de har liknande behov men får ingen hjälp.
Citera
2020-05-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Det beror på. Grejen är att majoriteten av torskarna erkänner på plats så att de kan få ett strafföreläggande och sticka därifrån så fort som möjligt. Alternativet är att åtal väcks och då kommer det finnas massa offentliga dokument kring ärendet (förundersökningsprotokoll, dom etc) som vemsomhelst kan ta del av. Kan bli rätt så pinsamt oavsett vem man är.

Det är ungefär som att bestrida fortkörningsböter. Det är i princip ingen som försöker bestrida fortkörningsböter i rätten.
Torskar du så kan alla ta del av det ändå så det gör ingen skillnad.

Kan dock förstå att många erkänner när dom blivit ertappade pga rädsla och skam, men skulle vara intressant att veta hur långt bevisbördan räcker rent juridiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in