Citat:
Ursprungligen postat av
2an
Den röda tröjan och jeansen hittades väl aldrig?
Nej, inte hittade. Jag skrev om att det inte fanns något mordvapen under kläderna(?) när han var och handlade, före mordet, på övervakningsbilderna... det säger sig självt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Vittnena refererar ju också till en svartklädd person. Jag förstår inte hur jackan kopplas till Tishko, utöver att han enligt mobildata befunnit sig nära platsen där jackan hittades. Tågvärd och så, vänner till Tishko, ingen kände igen jackan. Kunde den kopplas till honom via DNA eller så? Jag blir inte riktigt klok på den där jackan, faktiskt. Men jag kan ha missat nån textrad där jackans betydelse framkom.
Blir inte heller klok på den, varför är den ens med i FUP? Vittnena kan dock inte säga om han ens hade jacka eller inte.
Tror jackan upplevs som mörk i skymning. Men visst på tåget borde den sett blå ut. Nä jag vet faktiskt inte, den kanske saknar helt relevans.
Men det är mer än mobilspårning som placerar honom där. Ett vittne säger att han kom upp från vattnet där jackan hittades. Att han bara tvättat händerna i en bäck låter osannolikt. Fanns väl toalett på tåget?