2020-05-17, 19:30
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Den röda tröjan och jeansen hittades väl aldrig?

Nej de har inte hittats och inte hans ena nikesko heller, el golvmoppen mm
Citera
2020-05-17, 19:32
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det som är mycket märkligt, är att Tishko verkar ha besvarat vissa frågor. Överhuvudtaget.
Så gör ju alls inte "den som har läst på"!
Rätt modus operandi, det torde vara att konsekvent säga; Inga kommentarer!!
Sedan är ju polis/åklagare fria, att gräva fram den bevisning som kommer behövas för ett åtal....

Det är hans bekanta som hävdar att han har "läst på". Han vill gärna framstå som intelligent och gärna lite bättre och smartare än andra. Att han svarar öht. har med hans "korta stubin" att göra kanske? Han blir överrumplad ett antal gånger av FHL.
Citera
2020-05-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det var en retorisk fråga jag ställde, jag ska försöka sluta med det. Han fick förstås nycklarna när hon dog.

Ang. obduktionen av Wilma på sida 174 i FUP.
När det gäller "blånader" i ansiktet, som sägs ha uppkommit innan döden. Blånader borde väl kunna uppstå i ansiktet efter döden, om någon tex bär en kropp med överkroppen och huvudet hängande neråt?
Blodtrycket är ju då högt i huvudet pga gravitationen, ungefär som när man lever, så det borde väl kunna orsaka blödningar och blånader i ansiktet?
Speciellt om huvudet slår i något.
Samma om man sitter på den döda kroppen när man styckar, blod pressas ut i huden och det blir blödningar och blånader i kroppen.
I så fall behöver blånader inte komma från trubbigt våld innan döden, utan kan komma efter döden.
Läs om detta tex här:

https://www.quora.com/Can-bruising-happen-after-death

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10736761

Och i så fall kan hon ha dött på något annat sätt än genom misshandel. Tex "strypsex" med kudde. Fanns det "petekier" i ögats bindhinnor, vilket är vanligt vid kvävning?
På sida 178 i FUP står det så här:

"Ögonens bindehinnor är svagt grönt missfärgade. Inga punktblödningar ses."

Men jag vet inte om sådana blödningar uppstår om man kväver med tex en kudde. Det är kanske mest när blodet pressas upp i huvudet och ut i ansiktet som vid strypning.

Angående blåmärken har jag ingen åsikt.
Ponera att hon dött via strypsex...varför skulle det finnas spår av blod i stort sett överallt?
Citera
2020-05-17, 19:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det var en retorisk fråga jag ställde, jag ska försöka sluta med det. Han fick förstås nycklarna när hon dog.

När det gäller "blånader" i ansiktet, som sägs ha uppkommit innan döden. Blånader borde väl kunna uppstå i ansiktet efter döden, om någon tex bär en kropp med överkroppen och huvudet hängande neråt?
Blodtrycket är ju då högt i huvudet pga gravitationen, ungefär som när man lever, så det borde väl kunna orsaka blödningar och blånader i ansiktet?
Samma om man sitter på den döda kroppen när man styckar, blod pressas ut i huden och det blir blödningar och blånader i kroppen.
I så fall behöver blånader inte komma från trubbigt våld innan döden, utan kan komma efter döden.
Läs om detta tex här:

http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/post-mortem-changes/post-mortem-hypostasis

Och i så fall kan hon ha dött på något annat sätt än genom misshandel. Tex "strypsex" med kudde. Fanns det "petekier" i ögats bindhinnor, vilket är vanligt vid kvävning?

Men jag vet inte om sådana blödningar uppstår om man kväver med tex en kudde. Det är kanske mest när blodet pressas upp i huvudet och ut i ansiktet som vid strypning.

Litar på att rättsläkarna har koll på vilka typer av blånader som uppkommer före och efter döden.

Självklart kan det uppstå märken efter döden också. Men dessa dom nämner har uppkommit före döden. Om inte du har sett huvudet samt är rättsläkare själv så blir det svårt för dig att påstå något annat.
Citera
2020-05-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Du borde läsa lite nogrannare i tråden och FUP.

Ja, tågresan är samma kväll, någon timme innan han tvättar händerna i bäcken där jackan hittas.

Den röda tröjan och kappan som är på Netto är från före mordet, så där finns inget mordvapen.

Han har ju antagligen bytt kläder efter mordet.
Vittnena refererar ju också till en svartklädd person. Jag förstår inte hur jackan kopplas till Tishko, utöver att han enligt mobildata befunnit sig nära platsen där jackan hittades. Tågvärd och så, vänner till Tishko, ingen kände igen jackan. Kunde den kopplas till honom via DNA eller så? Jag blir inte riktigt klok på den där jackan, faktiskt. Men jag kan ha missat nån textrad där jackans betydelse framkom.
Senast redigerad av Olbars 2020-05-17 kl. 19:39.
Citera
2020-05-17, 19:37
Medlem
Citat:

Läs om detta tex här:

http://www.forensicpathologyonline.com/e-book/post-mortem-changes/post-mortem-hypostasis

De vet vilka som tillkom före resp efter döden.

Det fanns inga tecken på kvävning, det är uteslutet som dödsorsak av vad jag förstår. Det står även i det du redan har läst.

Sedan finns det egentligen inget som tyder på att nycklarna har någon relevans. Den enda anledningen T har nämnt detta är för att föräldrarna märkte att de fanns kvar i lgh, därav hans svar att hon först självmant lämnat dem, men sedan tagit dem från henne.

Jag tror inte de har bråkat om några nycklar, helt ärligt.
Citera
2020-05-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
20.24-ish såg vittne honom inne i centrala Ljungskile (bäcken med kulvert), så det skulle inte gå. s.793

Såg att det skulle ta 80 minuter att gå till Funneshultssjön om du menade den. Det skulle dessutom säkert också dra till sig vittnen.

Jag tror att han har rört sig max 1-2 km radie från stationen. Sen börjat gått E6 när han kände sig färdigtänkt.

Kan ha haft någon kontakt i Ljungskile vad gäller cannabis? Suttit och rökt på nånstans ute i skogen?
Jag tror också att besöket gällde knark köp.
Citera
2020-05-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
En oskyldig person som sitter häktad för ett sånt här makabert brott, bör väl rimligtvis inte svara "ingen kommentar" på samtliga frågor i nästan samtliga förhör om man är oskyldig.
En normalt funtad människa hade ju fått fullständig panik och gjort allt i sin makt för att bevisa oskulden,inte tvärtom.

Klart han vill leka med polisen och huvudet kan ha sparats också för att leka med polisen. Utan kropp - ingen dödsorsak osv.
Alla vet att han är skyldig men han är också väl medveten om att det kan bli svårt för åklagaren att bevisa det som behöver bevisas,vilket jag tror är det ultimata för honom. Att komma undan lindrigt är en vinst i sig.

Kanske har han nu efter fup insett att han kanske inte var så jävla smart som han först trodde. Kanske har han klantat sig lite väl mycket, som blir svårt för honom att ta sig ur - därav paniken i häktet.

Han har ju dock fintat bort kroppen. 1-0 till T. Den ligger nog bränd på soptippen och kommer aldrig återfinnas.
Du har helt fel!!
Understundom kör svensk polis med "tortyrförhör" , det är förstås ingenting som den svenska populasen reagerar på.
Jmf fallet med massmördande "Quick", han som Troddes ha tagit livet av drygt 30 pers. ...i Sverige. Han proppas med starka medikamenter.
Jmf fallet med de två läkarna i Sth, som blint troddes ha mördat och därefter styckat en 27,årig kvinna. Vilken typ av förhörande, utsattes inte dessa två för!!?

Min tro är att slöfockar skulle ha bäst chans till framgång, ifall de sökte av ett kroppe fjäll, i jakt på en hel kropp.
Har Wilmas kropp demonterats i mindre delar, då kan däremot alla glömma bort alla eftersök.
Då har delarna för länge sedan passerat värmeverket i Ua!
Citera
2020-05-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag skulle inte se det som troligt. Däremot är jag själv konfunderad över pappans vän som äger "Zam Zam" i Uddevalla. Har förstått det som att den butiken slaktar och säljer hallal-kött (går man in på deras FB-sida så kan man finna bilder på stora köttstycken upphängda på rader). Jag kan tänka mig att butiken även maler kött. Kan det vara så galet att man har malt ner W:s kropp i den butiken? Enligt FUP åker pappan till Zam Zam under helgen mellan den 14-19 november.

Det var bland det sjukaste jag läst under mina år här.
Citera
2020-05-17, 19:41
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Vittnena refererar ju också till en svartklädd person. Jag förstår inte hur jackan kopplas till Tishko, utöver att han enligt mobildata befunnit sig nära platsen där jackan hittades. Tågvärd och så, vänner till Tishko, ingen kände igen jackan. Kunde den kopplas till honom via DNA eller så? Jag blir inte riktigt klok på den där jackan, faktiskt. Men jag kan ha missat nån textrad där jackan betydelse framkom.

Måste han ha haft jackan på sig? Kan det inte ha varit en gammal jacka, som han använt för att svepa in någon kroppsdel i? Annars förstår jag inte heller varför FHL ständigt återkommer till just den jackan.
Citera
2020-05-17, 19:42
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Det var bland det sjukaste jag läst under mina år här.

Ja, jag skrev ju att det verkar galet. Å andra sidan är människohuvud i garderob väldigt sjukt också.
Citera
2020-05-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Måste han ha haft jackan på sig? Kan det inte ha varit en gammal jacka, som han använt för att svepa in någon kroppsdel i? Annars förstår jag inte heller varför FHL ständigt återkommer till just den jackan.
Möjligen. Jag tror inte han skulle hunnit stycka dock, inte innan resan till Ljungskile. Jackan kan väl om något ha varit ett villospår, ifall han nu lagt dit den. Men jag begriper verkligen inte vad det skulle vara till för nytta. Om den var blodig hade det stått i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in