2020-05-17, 19:29
Moderator
Dr Kings avatar
Det drev som Pungen av Kungsan utsatts för i Sverige är bara en liten flisa av den hårtork han kommer att utsättas för när hans katolska italienska släkt kommer att ge honom en utskällning han sent skall glömma.

Man undrar ju vad den gode Paolo skall ta sig till nu. Samtliga hans uppdrag är nu uppsagda och det blir väl till att ta ett jobb som städare på T-banan eller i bästa fall vända burgare på Donken för honom.
Citera
2020-05-17, 19:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Han sa i intervjun att dom förmodligen är hit-tvingade.
Han som kändis och innekille kan väl knappast ha missat filmen Lilja Forever som hela sverige förfasade sig över 2002?

https://www.youtube.com/watch?v=3fNCD8pwknw

Jo ingen har väl sagt att det inte förekommer. Men allra flesta av dessa kvinnor vill ju till Sverige. De blir inte kidnappade nere i Rumänien och hittvingade. De jobbar med sex där nere också. Skillnaden är att de får 100 spänn där men 1500 spänn här. De vill hit. Just den här kvinnan var i 30-årsåldern. Förmodligen ingen sexslav. En professionell sexarbetare helt enkelt. Som tjänade bra med deg i Sverige. Det blir nog Paolos räddning.
Citera
2020-05-17, 19:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Polisen lär väl haft span ett tag?
Det jag menar är att de borde lagföra dessa traffickingligor långt innan de börjar fiska 11 torskar.

Man får väl bra statistik. Nu fick man 11 lösta fall med lite utredningsarbete. Men förhoppningsvis har man samlat bevis mot ligan och när man slår till så passar man på att ta några torskar för man är inte hemlig längre ändå. Torskarna blir glasyren på kakan.
Citera
Medlem
En möjlighet för Paolo är om den prostituerade kvinnan går ut i media inom närmaste dygnen och högljutt intygar att sexköpet skett i samtycke och att hon är/var vid sina sinnes fulla bruk. Samt att hon tar avstånd från Sveriges prostitutionslagstiftning. Då blir det svårt att fortsätta mediadrevet mot Paolo. Däremot ursäktar det inte otroheten och det ofräscha med att knulla en hora i coronatider samtidigt som han tänkte leverera take away mat till vanliga renliga friska människor samma helg. DET är äckligt.

OM den prostituerade kvinnan dock är ett traficking-offer som gjort detta för att ha råd med mat/knark eller blivit tvingad till det, då är nog Paolos enda chans till lugn och ro att flytta hem till Italien.
Där är sånt här helt naturligt och ingår i kulturen, Berlusconi skulle bara garva åt denna uppståndelse över grabbens sneknull...

Såg att Paolo var med på nyhetsmorgon redan i morse förresten och roade svenska folket med skämt som landade perfekt en sån här dag: https://www.youtube.com/watch?v=3KebuYwI9DU
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Restaurangen Panefresco i Stockholm, där Paolo Roberto sedan 2015 varit ansiktet utåt, bryter nu helt med honom. I ett pressmeddelande skriver restaurangen att de tar kraftigt avstånd från Paolo Roberto, som haft ett royalty-avtal med koncernen sedan 2015.
https://panefresco.se/app/uploads/2020/05/uttalande-panefresco.pdf

Paolos varumärke dalar ...

Någon som inte gillade torsken..

Citat:
Torsken var inte att rekommendera, förstörde hela mitt liv. Jag rekommenderar ingen att gå till denna restaurang
Datum för besöket: februari 2020
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Accepterade hon sex med dig då eller är du för ful?

Jag vägrar på in till hans artikel, den idioten borde svältas ut på klick. Kan någon ge citat av vad han skriver?

Detta är väl ändå hyckleri. Att bojkotta Schulman men vara så nyfiken att man ber nån annan gå in och läsa för att delge dig citat.

Stå för din bojkott.
Citera
2020-05-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo ingen har väl sagt att det inte förekommer. Men allra flesta av dessa kvinnor vill ju till Sverige. De blir inte kidnappade nere i Rumänien och hittvingade. De jobbar med sex där nere också. Skillnaden är att de får 100 spänn där men 1500 spänn här. De vill hit. Just den här kvinnan var i 30-årsåldern. Förmodligen ingen sexslav. En professionell sexarbetare helt enkelt. Som tjänade bra med deg i Sverige. Det blir nog Paolos räddning.

Men dom som är där "ofrvilligt" (som Paolo säger) blev ju hit-lurade!
Erbjudna jobb som Aupair mm, sen inlåsta i en lägenhet utan handtag utåt.

Lyssna på en av dokumentärerna, om du inte tror på det!

Sexslav i Sverige – del 1/2
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/998776?programid=3052

Verklighetens Lilja 4-ever
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/204096?programid=2519
Citera
2020-05-17, 19:33
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Är det bara jag som helt missat detta med att Paulo Robert är typ sveriges största kändis? Kanske har jag inte tittat på TV4 sedan mitten av 00-talet? Är han den första människa att åka fast för sexköp?

Jag förstår att tidningarna älskar en idiot som till och med går ut och själv snackar och håller på. Men det börjar kännas som detta är det största kriminalfall i Sverige sedan Palme-mordet? Men jag antar att det är ett enormt intresse. Blev lite förvånad bara. Trodde Paulo Robert var typ Robinsson-Robban, eller något åt det håller. Bevisligen inte.

Paolo har varit kändis under betydligt längre tid än Robinsson-Robban och medverkat i betydligt fler sammanhang.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Genom att gå ut offentligt har han besparat andra att bli offer i spekulationer kring deras personer. Det är rakryggat. Kom inte och påstå något annat.

Att han sen betett sig som ett svin är en annan femma. Han bli tyvärr flerdubbelt bestraffad. Staten står för bestraffning dessvärre även de företag han haft sammarbete med som drar sig ut.

De företagen kunde med rätta deklarera avståndstagande men det är fel att de ska bestraffa honom på det sätt de nu gör.

En politiker hade sagt jag tar timeout och någon månad senare hade det blåst över de hade suttit med fet riksdagslön eller riksdagspension.

När det gäller PR berövas han allt. Det är inte OK.

Varför ska företag och deras aktieägare riskera bojkotter och badwill, och i förlängningen kraftigt minskade inkomster?
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Är det bara jag som helt missat detta med att Paulo Robert är typ sveriges största kändis? Kanske har jag inte tittat på TV4 sedan mitten av 00-talet? Är han den första människa att åka fast för sexköp?

Jag förstår att tidningarna älskar en idiot som till och med går ut och själv snackar och håller på. Men det börjar kännas som detta är det största kriminalfall i Sverige sedan Palme-mordet? Men jag antar att det är ett enormt intresse. Blev lite förvånad bara. Trodde Paulo Robert var typ Robinsson-Robban, eller något åt det håller. Bevisligen inte.
Folk har väl inget annat för sig nu när de sitter isolerade.

Men visst, det finns långt mer förskräckliga historier i nutid än PRs sexköp. Vissa är fixerade vid personers kändisskap eftersom de själva inte har intressanta liv medan andra helt enkelt duckar de värsta händelserna då dessa är obekväma diskussionsämnen. Många är outbildade, obildade och saknar intresse för samhällsutvecklingen i stort. Andra är utbildade, bildade men selektiva i vilka nyheter de vill läsa och ta del av.
Senast redigerad av lakritc 2020-05-17 kl. 19:58.
Citera
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Restaurangen Panefresco i Stockholm, där Paolo Roberto sedan 2015 varit ansiktet utåt, bryter nu helt med honom. I ett pressmeddelande skriver restaurangen att de tar kraftigt avstånd från Paolo Roberto, som haft ett royalty-avtal med koncernen sedan 2015.
https://panefresco.se/app/uploads/2020/05/uttalande-panefresco.pdf

Paolos varumärke dalar ...

Aah fan, jag som trodde han lag bakom Pane Fresco. Detta var ju ganska kraftfullt:

- Vi är Panefresco, vi är inte Paolo Roberto
- Vi tar kraftfullt avstånd från Paolo Roberto och fördömer hans agerande
- Paolo Roberto eller någon annan som utsätter en annan människa för ett
övergrepp är inte välkommen i vår verksamhet
Citera
2020-05-17, 19:34
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Fast du är ju jävligt sunkig och ändå så vågar du inte stå för vem du är. Du är ett anonymt psykopattroll.

Mina åsikter är inte ett dugg hemliga, dessa torgförs även irl.
Och du som inte är anonym är för din omgivning öppen med din kvinnosyn, att
du köper sex och att det är orimligt tråkigt att ligga med samma kvinna i flera år?
Jadå, klart du gör, du står upp för dig själv alla dagar i veckan, du har inget att skämmas för.

Vissa skulle anse att det är rätt sunkigt, märkligt och lite lätt stört att inte bara skicka ett
utan sex personliga meddelanden till personer att de borde begå självmord, fast i din krets
är det såklart fullkomligt "normalt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in