2020-05-17, 19:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var lite ironi inblandad, men det framstod tydligen inte tillräckligt klart.

Han exfru Lena Arrelöv jobbar som VD för Paolos bolag. Undrar hur hon tänker?

Stoppa Pressarna har talat med en person i parets närhet:
– Lena är helt vansinnig och har låtit Paolo fått veta att han lever. Hon är otroligt besviken på honom, säger Stoppa Pressarnas källa.

https://stoppapressarna.se/svenskt/ex-hustruns-forsta-ord-om-paolo-robertos-sexkop

Sen vet jag inget, om hur pålitligt det är..
Citera
2020-05-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Polisen läcker självklart vilket PR är medveten om
Han visste att flashbackare skulle lista ut det hela.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Finns det ingen tråd om själva brottet där det avhandlas huruvida han kan bli åtalad för oaktsam våldtäkt? Är det ens möjligt om han blivit lagförd med böter? Sökte i AKB men hittade ej någon tråd. Kanske är kass på att leta.
Citera
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du drar alltså upp Portugal som vettigt land? landet där det är helt okej och lagligt att bruka narkotika.

Absolut är det bra att det finns annan försörjning än sexhandel och jag är för sexköpslagarna som finns i Sverige... vad jag däremot inte är okej med är hur man ger sig efter P.R och hänger ut honom och utmålar honom som djävulen själv... när det knappt skrivs något i slask media om alla våldtäkter som händer runt om i Sverige...

Det var inte en slump att jag ställde frågan till den specifika användaren.

Alla människor som begår sunkiga handlingar borde hängas ut. När det gäller PR var han först med att peka ut sig själv med hårda vokabulär.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
En sak jag aldrig begrep var hur PR kunde sätta sig med TV4 och tala ut om detta. Inte en tanke på att först och främst kontakta en advokat för råd? Hål i huvudet.

Nej illa. Men tror ju att han var i chock. Visste inte hur han skulle hantera det. När han blev gripen så var det säkert som hela världen brast. Det gjorde den ju också efter allt man läst han mist. Men i stunden säkert bara chock. Trodde ju först det var ett smart drag att så att säga komma före mediadrevet. Men visade sig vara tvärtom.
Citera
2020-05-17, 19:22
Medlem
Att vissa vaknar upp nu för att PR köpte sex tjänst är ju rätt komisk nu vaknar trollen till! Tror ni att detta med att köpa sex skulle avta innan eller ?
Att ni nu börja tänka på att kvinnorna har det taskigt ?
Det som inte syns finns inte !
Typiskt jävla svenne tänk, ni hade väl kunnat skriva någon krönika "innan" hur utsatta kvinnor är inom branschen?
Citera
2020-05-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Måste lyfta Alex Schulmans krönika i Expressen om PRs oflyt....

"Vilken gigantisk oflax ändå. Vilket sataniskt jävla oflyt. Första gången han köper sex och just precis då råkade polisen vara ute och göra en razzia! Vad är oddsen för detta?

.//.

Det var som att han satt där i TV4 och pratade om något han gjort för länge, länge sen. Han var ett offer, det här var del av ett självskadebeteende, sa han. Djupa insikter om något som alltså ägt rum bara för några timmar sedan.

.//.

Jag gick in på Instagram. Där stod Paolo Roberto i träningskläder. Ute i spåret i svinottan. Han skrev i texten att det var ”dags att börja försöka plocka ihop bitarna av ett krossat liv” och jag trodde för en sekund att han menade att han skulle kontakta den prostituerade kvinnan. Att han nu kände riktig ånger, att han hade förstått saker - på ett sant plan. Men det var alltså honom själv som Paolo syftade på när han pratade om ”krossat liv”.

Han gav tummen upp till kameran. Och sen gav han sig iväg i spåret. Offret i historien. Som nu går vidare. Ny dag, nya möjligheter. Där sprang han, syltryggen. "

(min klippning i texten och formatering)

Källa: Expressen, krönikör Alex Schulman
https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/vilken-oflax-paolo-forsta-gangen-du-koper-sex-gor-polisen-razzia/

Vad är felet med att han går vidare med sitt liv? Tummen upp kan diskuteras, men att dra en sopsäck över skallen hade ju knappast varit ett alternativ. Bara feminisiska kärringar som blir upprörda över det här.

Kontakta den prostituerade kvinnan? Vilken dröm värld lever vissa människor i?
Citera
2020-05-17, 19:23
Medlem
Är det bara jag som helt missat detta med att Paulo Robert är typ sveriges största kändis? Kanske har jag inte tittat på TV4 sedan mitten av 00-talet? Är han den första människa att åka fast för sexköp?

Jag förstår att tidningarna älskar en idiot som till och med går ut och själv snackar och håller på. Men det börjar kännas som detta är det största kriminalfall i Sverige sedan Palme-mordet? Men jag antar att det är ett enormt intresse. Blev lite förvånad bara. Trodde Paulo Robert var typ Robinsson-Robban, eller något åt det håller. Bevisligen inte.
Citera
2020-05-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Eller titta på pretty woman..
Båda är fiktion.
Däremot tycker jag resurser som finns ska riktas stenhårt mot trafficking.
Om så är fallet här verkar väldigt oklart.

Jasså?? Är det fiktion?

Lyssna på dokumentären om henne i P3 då

Verklighetens Lilja 4-ever
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/204096?programid=2519
Citera
2020-05-17, 19:25
Medlem
Restaurangen Panefresco i Stockholm, där Paolo Roberto sedan 2015 varit ansiktet utåt, bryter nu helt med honom. I ett pressmeddelande skriver restaurangen att de tar kraftigt avstånd från Paolo Roberto, som haft ett royalty-avtal med koncernen sedan 2015.
https://panefresco.se/app/uploads/2020/05/uttalande-panefresco.pdf

Paolos varumärke dalar ...
Citera
2020-05-17, 19:26
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Allvarligt talat så böjar det här bli lite lätt tröttsamt. Tråden är full av användare som påstår sig veta exakt hur alla sexköpare eller säljare har det, vad som motiverar dem, hur prostitution alltid fungerar, osv. osv.

Om en person säljer sex måste den enligt vissa vara en trasig person som blir tvingad till det av någon hallick, samtidigt menar en annan användare att nej, alla prostituerade gör ett fritt val och är bara ute efter snabba pengar.

Lika kategoriska uttalanden görs om de som köper sex. Enligt vissa drivs alla som köper sex av ett maktbehov och är både psykiskt sjuka och empatilösa. Andra är helt säkra på att alla som köper sex bara är lite kåta och råkar ha pengar att spendera.

Den syn som däremot tycks saknas är att både sexköpare och prostituerades situation och motivation varierar från fall till fall, att trafficking förekommer, men även frivillig prostitution, att vissa sexköpare tänder på själva sexköpet medan andra ser sexköp som ett mindre omständligt sätt att få ligga, osv.

Lite balans och nyans i diskussionen kanske inte skulle skada.

Min respons var till frågan varför framgångsrika män som ändå kan få kvinnor och är gifta ändå går till prostituerade. Inte någon generell anledning. Det finns naturligtvis en uppsjö av varianter.
Citera
2020-05-17, 19:29
Medlem
Ett jävla liv för att PR köpt sexuella tjänster, många speciellt media skriker mer om detta än om mord , är ett ligg värre än att förlora livet? Är en kuk farligare än en kniv? Skärp er , har ni något som bevisar att inte tjejen sålde frivilligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in