Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-17, 19:08
Medlem
JaffarByn163s avatar
Tror ni verkligen Paolo försvinner helt nu?
Citera
2020-05-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Måste lyfta Alex Schulmans krönika i Expressen om PRs oflyt....

"Vilken gigantisk oflax ändå. Vilket sataniskt jävla oflyt. Första gången han köper sex och just precis då råkade polisen vara ute och göra en razzia! Vad är oddsen för detta?

.//.

Det var som att han satt där i TV4 och pratade om något han gjort för länge, länge sen. Han var ett offer, det här var del av ett självskadebeteende, sa han. Djupa insikter om något som alltså ägt rum bara för några timmar sedan.

.//.

Jag gick in på Instagram. Där stod Paolo Roberto i träningskläder. Ute i spåret i svinottan. Han skrev i texten att det var ”dags att börja försöka plocka ihop bitarna av ett krossat liv” och jag trodde för en sekund att han menade att han skulle kontakta den prostituerade kvinnan. Att han nu kände riktig ånger, att han hade förstått saker - på ett sant plan. Men det var alltså honom själv som Paolo syftade på när han pratade om ”krossat liv”.

Han gav tummen upp till kameran. Och sen gav han sig iväg i spåret. Offret i historien. Som nu går vidare. Ny dag, nya möjligheter. Där sprang han, syltryggen. "

(min klippning i texten och formatering)

Källa: Expressen, krönikör Alex Schulman
https://www.expressen.se/kronikorer/...olisen-razzia/

Visst men han är ju en del byke själv att sopa undan så som att han och hans fru säljer sig dyrt för att göra reklam där människor sätter sig i skuld. Gör som oss låna bla bla. Men för helvete han är ju bara för äcklig. En 08 som huserar på Gotland under coronakrisen och struntar i direktiv. Jag vill inte se hans fula profittryne.
Citera
2020-05-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Klart hon lämnar.

En kvinna väljer man för att få trygghet och status - inte för att ge trygghet och status.

Hon är borta precis som hans inkomster.

Det förstod Paolo direkt.

Hon fattar däremot ingenting.

Hon lämnar inte för det hade hon gjort redan nu i så fall. Hon blir kvar det är mitt tips.
Citera
2020-05-17, 19:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men helvete! Visste man ju att någon skulle göra. Men en ex-polismästare! Det blir ju som GW skriver vara bortkastade skattepengar att utreda det. Visst vad han sa var ju dumt så att det kan leda till ett sådant åtal. Men han kan ju ändra sig. Att det var något han misstänkte efter sexet efter blivit informerad av poliserna. Kör han på det klarar han ju sig.
En sak jag aldrig begrep var hur PR kunde sätta sig med TV4 och tala ut om detta. Inte en tanke på att först och främst kontakta en advokat för råd? Hål i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Det funkar inte så, han är inte anställd och har en lön, han tjänar pengar från olika saker, tv4, böcker, matlagningskurser, pasta osv osv och fakturerar och får in pengarna i sitt bolag, sen tar han ut så mkt eller lite lön han känner för, desto lägre lön han betalar ut till sig själv desto mindre skatt att lägga. Han kan tjäna multum på sina tv jobb, det går inte att utläsa genom att räkna så som du gjort.

Det var lite ironi inblandad, men det framstod tydligen inte tillräckligt klart.

Han exfru Lena Arrelöv jobbar som VD för Paolos bolag. Undrar hur hon tänker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men helvete! Visste man ju att någon skulle göra. Men en ex-polismästare! Det blir ju som GW skriver vara bortkastade skattepengar att utreda det. Visst vad han sa var ju dumt så att det kan leda till ett sådant åtal. Men han kan ju ändra sig. Att det var något han misstänkte efter sexet efter blivit informerad av poliserna. Kör han på det klarar han ju sig.

Lägg ägg i farfars skägg att han skulle "kommit på det när polisen informerade" vid gripandet.

Bara att leta fram nåt uttalande han (ev) gjort om människohandel tidigare, för att bevisa att han visste lika mkt som alla andra i sverige.
Finns säkert i nåt klipp.
Citera
2020-05-17, 19:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
En sak jag aldrig begrep var hur han kunde sätta sig med TV4 och tala ut om detta. Inte en tanke på att först och främst kontakta en advokat? Hål i huvudet...
Impulsiv. Han pratade ju med TV4 bara någon timme efter att han kommit hem, det snurrade nog rätt bra i huvudet på honom...
Citera
2020-05-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Selektiv hörsel. La du märke till "De har tagit sig hit på egen hand för att sälja sex."?
Polisen i Sthlm sa ang. razzian i torsdags som Roberto Paolo åkte fast ”Ofta har de tvingats hit genom hot och utpressning.” Sen om du väljer ta upp en eller annan som själv åkt till Sverige för prostitution är en helt annan femma. Men trafficking och människohandel betyder tvång, utpressning och våld! Och P. R. erkände på TV4 att han trodde hon var tvingad!

Jag kommer ignorera dig nu för att du är en äcklig torsk som försöker ljuga för dig själv att du aldrig har skadat kvinnor. När du betalade för våldtäkterna. Hejdå din mycket fula torsk! Snacka med vinden. Ha det!
Senast redigerad av EnVarld 2020-05-17 kl. 19:16.
Citera
2020-05-17, 19:12
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
https://www.expressen.se/nyheter/res...r-med-roberto/

Det lär svida, Panefresco är väl hans skötebarn.

Detta är den officiella versionen för att rädda restaurangen. Inofficiellt är de säkert fortfarande polare framöver.
Citera
Medlem
Elin har tagit bort på Facebook att de är i ett förhållande nu! Verkar inte gå nå vidare för dom att bygga upp relationen än så länge!
Citera
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag är inte säker på hur det hela gick till, men så fort pengarna är framme och köpet gjort så är det nog godnatt. Ja vi får spåna i tillvägagångssättet. Det jag vet är ett tidigare tillslag då razzian var i full gång var en köpare som i princip inte fattade att det var razzia och skulle prompt köpa sex.

Tidigare

2018

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...fallande-domar

Så man skiter i att lägga resurser på människohandel och riktar in sig på det mer lättare brotten och en snabb lagföring. Det är ju riktigt jävla uselt.
Så jobbar den svenska polisen , ser mellan fingrarna på grova brott som människohandel och all annan skit som borde utvisas innan andra brott sker.

Sverige måste vara ett paradis för illegala kriminella?
Citera
2020-05-17, 19:13
Medlem
Det är indikativt på hur moraliskt förfallna vi är när Högersidan, som egentligen bör stå för upprätthållandet av kärnfamiljen och en konservativ syn på sex, skriker och gapar: "sEx KöP sKa VaRa LaGlIgT" eller "InGeN sKaDaS". Medans de radikala vänsterdrönarna är på rätt sida av debatten - av TOTAL fel anledning

Det märks att ingen riktigt fattat varför denna olyckliga händelse är oetisk och oförsvarbar
Senast redigerad av miami82 2020-05-17 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in