2020-05-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Händelsen där Tishko spydde på jobbet två dagar innan mordet, jag förstår inte hur media kunde plocka upp det.

Sen hade Wilma skärskador i pannan, och andra skador på huvudet som enligt rättsläkare uppstått efter döden. Så nej, den teorin låter också märklig.

Dom kanske hade snackat med nån på hans jobb, behöver inte vara konstigare.
Citera
2020-05-17, 18:21
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Går det inte att tänka sig att han gjort av med allt annat, men att huvudet var svårast och därför blev kvar sist? Han kan ha hunnit bli paranoid och trodde att polisen hade span på honom, kanske inte vågade lämna lägenheten med huvudväskan. Jag tror också föräldrarna hjälpt till på något sätt men just huvudfyndet bevisar inte detta anser jag.

Så kan det vara.
Jag tänker att huvudet är lättast att identifiera (om ej helt sönderslaget). Därav att det får stanna i lägenheten. Men det är väldigt riskabelt med tanke på att W:s familj är där och ränner hela tiden. Han blir säkerligen paranoid och misstänksam under den tiden som söket efter W pågår för fullt och det är svårt att ge sig ut för att göra sig av med huvudet just då. Jag tänker att de andra kroppsdelarna har han gjort sig av med innan det blev ett sådant pådrag. Men jag vill inte helt avskriva medhjälp på olika sätt, även om jag inte håller det som särskilt troligt.
Senast redigerad av TheFortress 2020-05-17 kl. 18:24.
Citera
2020-05-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Är PK-Media beskrivningen av gärningsmannen som en SD-sympasitör som gillar Trump den vidrigast rökridå de någonsin lagt? Alltför att man ska tro att det är svensk man som mördat henne, och SD-sympasitör tillika.
Vart skriver media att han var SD-sympatisörer? Wilmas kompis morsa, där Wilma ska ha bott i korta perioder, påstår att han var SD-medlem och det läste jag i FUP. Media har inte plockat upp det såvitt jag sett. Sedan det här med att han beundrar Trump är det många som sagt, även det har jag läst i FUP.

Jag tycker de pixlade bilderna talar rätt tydligt för "blatte" och det ser väl alla.
Citera
2020-05-17, 18:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qPadV/wilmas-misstankta-mordare-lamnade-lapp-i-cellen-kommer-aldrig-att-los

Han är tillbaka från sjukhuset för flera dagar sedan. Han har åkt många gånger till sjukhus under häktningen och även rättspsyk. Men han lever jävel på häktet. Rättegången påverkas inte av hans sjukhusvistelser utan är planerad som tidigare.

Paniken när han inser hur myndigheternas arbete och byråkratin kvarnar mal på sakta men obönhörligt.
Inga fler förhör där han kan dra ut på processen, kanske i hopp om att nåt mirakel skulle ske.
Han ”välkomnade en rättslig prövning”, visst, men i förhören hade han åtminstone ett visst mått av kontroll, ett skenart övertag så länge han nekade. Nu ser polisen ingen mening med fortsatta dessa mer eller mindre meningslösa utfrågningar utan ämnar pröva det i domstol.

Tick tack.........han balanserar hela tiden på kanten till ett nervöst sammanbrott.
Citera
2020-05-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
En ren spekulation.

Wilma och hennes pojkvän bråkar och i affekt knuffar/slår han till henne så hon tuppar av.

Han släpar in henne i sängen och påbörjar ett sexuellt övergrepp. Men W blir högljudd och gör motstånd så han tar då vad han har tillhands för att tysta henne (folie och tejp). Efteråt lämnar han hemmet för att kyla av sig (ta sig ett drogrus?)

När han kommer hem upptäcker han att hon avlidit.

Således anser han inte att HAN dödat henne.

Han tar kontakt med pappan för konsultation om vad han ska göra, och förklarar att han inte mördat henne utan det var en olyckshändelse. Därav sitter pappan i förhör och garanterar att sonen inte dödat W (medvetet).
Pappan tar sedan klanen till hjälp för att undanröja kroppen och bevisen. Man lyckas transportstycka och forsla undan kroppen, men väskan med huvudet hinner man inte få iväg innan polisen kommer dom på spåret och byter lås.

Anledningen till att Ts fingeravtryck finns på tejpen/foliet beror på att han virade in huvudet i det INNAN det avlägsnades från kroppen.

Att han mådde illa och spydde på jobbet kanske berodde på att det var lite magstarkt att se huvudet skiljt från kroppen?

Kroppen har nog forslats bort långt från området och 'försvunnit' på ett sätt som gör att alla inblandade är säkra på att den inte kommer hittas. Köttkvarn? Uppeldad? Krossad i en skrotbil?

Slutsats: W avled av misstag, klanen har försökt rädda T och hade inte polisen bytt lås till lägenheten så hade dom kanske hunnit rensa upp brottsplatsen så pass att dom lyckats.
Kräktes i bilen gjorde han väl innan Wilma mördades?
Citera
2020-05-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Så kan det vara.
Jag tänker att huvudet är lättast att identifiera (om ej helt sönderslagen). Därav att det får stanna i lägenheten. Men det är väldigt riskabelt med tanke på att W:s familj är där och ränner hela tiden. Han blir säkerligen paranoid och misstänksam under den tiden som söket efter W pågår för fullt och det är svårt att ge sig ut för att göra sig av med huvudet just då. Jag tänker att de andra kroppsdelarna har han gjort sig av med innan det blev ett sådant pådrag. Men jag vill inte helt avskriva medhjälp på olika sätt, även om jag inte håller det som särskilt troligt.

Ja om han inte har koll på att man kan identifiera dem med DNA...
Nej vi kommer nog inte få veta om de hjälpt till tyvärr, de delarna är nedlagda. Viktigast kanske att T blir inlåst.
Citera
2020-05-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det sista du skriver kan tolkas som ett mordhot. Så ha gärna fokus på motargumenten i fortsättningen.

Allt det du tar upp om blod på skor mm kan förklaras, men det känns onödigt just nu.

I FUP står det ang. lägenhetsnycklarna på dessa sidor:

31, 522, 526, 533, 563, 566, 576, 588, 597, 598, 613, 624, 625, 720, 802, 859, 864, 867, 869, 871, 872, 873, 874, 875, 878, 933, 954, 958.

Bla står detta på sida 576:

"En annan sak som jag reagerat på är då jag känner Wilma väldigt väl, är att mamma och
hennes vän Je*nn*, min pappa och farfar hade varit i Tishkos lägenheten och där sett nycklar,
de hade frågat vems nycklarna var och då hade han svarat att det Wilmas och det är inte första
gången de gjort slut men hon har aldrig lämnat tillbaka hans nycklar och jag har sagt till
henne att lämna tillbaka nycklarna men hon har svarat att då får någon döda mig för att kunna
ta nycklarna.
Wilma är väldigt bestämd, hon ville inte lämna nycklarna då hennes saker fortfarande var
kvar i lägenheten. Dessa samtal om nycklar har hon och jag haft flera gånger och hon har inte
ändrat sig hon ville ha kvar nyklarna."

Och flera gånger står det om att Wilma absolut ville behålla sina nycklar. Så om man ska ta fasta vid hennes ord, så kanske hon dog när hon kämpade för att behålla sina nycklar.
Man har konstaterat att Tishko hade hennes nycklar. Så vart vill du komma? Hon dog när hon kämpade för sina nycklar? Verkligen?
Citera
2020-05-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Kräktes i bilen gjorde han väl innan Wilma mördades?
Stämmer. Det var den 12/11, och chefen reagerade på att Tishko rännde på jobbet dagen efter, den 13/11, trots att han var ledig och dessutom mått dåligt dagen innan.

Inget av det verkar ha relevans för fallet, men det säger väl något om hur Tishko mådde.
Citera
2020-05-17, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man har konstaterat att Tishko hade hennes nycklar. Så vart vill du komma? Hon dog när hon kämpade för sina nycklar? Verkligen?

Om de bråkade om nycklarna, hon ville ha dem kvar, han ville ta dem ifrån henne. Vem fick då nycklarna om hon dog under bråket?
Bråket med skrik pågick ju under lång tid enligt grannarna, så något måste de ju bråkat om.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-17 kl. 18:36.
Citera
2020-05-17, 18:35
Medlem
Citat:
Hittade PET-flaska på golvet
Kort efter mordåtalet hittades han okontaktbar på golvet i sin häktescell och fördes akut till sjukhus i ambulans, något som GT var först med att berätta. Enligt uppgifter till Aftonbladet hittade personalen också en pet-flaska med en misstänkt blandning av tvättmedel, tvål och vatten i cellen. På skrivbordet i cellen hade han lämnat en lapp med texten: ”Ni kommer aldrig att lösa Wilmas mord. Jag bestämmer över mitt eget liv.”

Hur påverkar det när man dricker en sån blandning? Någon medicinkunnig som orkar svara?
Citera
2020-05-17, 18:36
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Ja om han inte har koll på att man kan identifiera dem med DNA...
Nej vi kommer nog inte få veta om de hjälpt till tyvärr, de delarna är nedlagda. Viktigast kanske att T blir inlåst.

Enligt någon bekant (framgår av FUP) ska han vara insatt i hur man kan få bort DNA och liknande utan att det upptäcks. Han ska ha varit rätt intresserad av "säkra sätt" att förleda polis, etc. Huruvida det är sant är tveksamt, men han verkar sannerligen vilja leka katt-och-råtta leken med förhörsledaren.

Jag tycker det blir väldigt intressant längre in i förhören med MGM, när förhörsledaren använder motsvarande jargong på honom. Då tabbar han sig, bland annat gällande W:s telefon som stängs av den 15 november på hemmamasten (om jag ej missminner mig). Innan dess har han hävdat att W hade tagit med sig mobilen när hon gick den 14 november. Där blev han ställd mot väggen av förhörsledaren.

I övrigt är jag mer av uppfattningen att han fejkar sammanbrott och självmord/självskada. Detta i syfte att hamna på psyket och för att slippa dömas för mord. Jag hoppas verkligen att man inte faller för hans charader inom rättsväsendet.
Citera
2020-05-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Om de bråkade om nycklarna, hon ville ha dem kvar, han ville ta dem ifrån henne. Vem fick då nycklarna om hon dog under bråket?
Bråket med skrik pågick ju under lång tid, så något måste de ju bråkat om.
De måste inte ha bråkat om något. Han kan ha attackerat henne och skriken kommer därifrån. Hur som helst så är hon bevisligen död och ingen har rätt att döda henne. Det finns inget försvar när man sitter och flinar sig igenom förhör utan att säga ett pip. Lås in svinet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in