Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Man har hittat alla tre nycklar som tillhörde lägenheten. Att ens fundera på att nån annan begått detta brott är ju ganska tanklöst. Vem satte de blodiga avtrycken av Tishkos fingrar på tejprullen? Och på alu-foliet runt huvudet? För att inte tala om packtejpen runt huvudet? Blodet på hans skor som är Wilmas?
Wilmas nycklar hade Tishko. Han sa själv att han tagit ifrån henne dom.
Du kommer inte hitta en alternativ gärningsman hur mycket du än försöker. Du sabbar bara för dig själv. Eller nej, DET är redan för sent.
Det sista du skriver kan tolkas som ett mordhot. Så ha gärna fokus på motargumenten i fortsättningen.
Allt det du tar upp om blod på skor mm kan förklaras, men det känns onödigt just nu.
I FUP står det ang. lägenhetsnycklarna på dessa sidor:
31, 522, 526, 533, 563, 566, 576, 588, 597, 598, 613, 624, 625, 720, 802, 859, 864, 867, 869, 871, 872, 873, 874, 875, 878, 933, 954, 958.
Bla står detta på sida 576:
"En annan sak som jag reagerat på är då jag känner Wilma väldigt väl, är att mamma och
hennes vän Je*nn*, min pappa och farfar hade varit i Tishkos lägenheten och där sett nycklar,
de hade frågat vems nycklarna var och då hade han svarat att det Wilmas och det är inte första
gången de gjort slut men hon har aldrig lämnat tillbaka hans nycklar och jag har sagt till
henne att lämna tillbaka nycklarna men hon har svarat att då får någon döda mig för att kunna
ta nycklarna.
Wilma är väldigt bestämd, hon ville inte lämna nycklarna då hennes saker fortfarande var
kvar i lägenheten. Dessa samtal om nycklar har hon och jag haft flera gånger och hon har inte
ändrat sig hon ville ha kvar nyklarna."
Och flera gånger står det om att Wilma absolut ville behålla sina nycklar. Så om man ska ta fasta vid hennes ord, så kanske hon dog när hon kämpade för att behålla sina nycklar.