Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Det är helt sant. Minns att personen sade något i stil med "någon måste hjälpt till, våra föräldrar har varit med om mycket". Det var en äldre kollega tror jag, inte alls i Tishkos ålder men av liknande härkomst.
Kan vara så att de missat Zam Zam. Eller att de varit där, utan att hitta något intressant alls. Jag förstår varifrån spekulationen kommer. Samtidigt skulle det helt plötsligt behöva vara ganska många inblandade, och inte bara närmaste familjen.
Jag lutar också åt att han agerat ensam. Samtidigt är det märkligt att han, som gjort så extremt många och billiga misstag, lyckas med konststycket att gömma undan kroppen. Kanske hade han tunnelseende och en extremt invecklad plan för det, som gjorde att han bortsåg ifrån allt annat. Sjukt frustrerande.
Jag tror att polisen har besökt "Zam Zam", dock tveksam till att det varit så noggranna sök där. Och kanske finns det ingen koppling alls, men jag blir inte kvitt tanken gällande det som den kurdiske bekante påtalade i FUP.
Kurder agerar i grupp, det framgår även av pappans och mammans utsagor. Därför skulle jag inte avskriva fler inblandade helt och hållet. Även om jag håller det som mer troligt att MGM agerat ensam, inte minst på grund av den påfallande rädsla han verkar ha inför att ha fördärvat livet för sin pappa med familj inom den kurdiska kretsen (tolkade det som att familjen är väl ansedd).
Om han nu har agerat ensam, varför går det ej att hitta resten av kroppen? Han verkar omisskännligen ha en grandios självbild och anser sig vara mer intelligent än andra, men då skulle man inte ha hittat huvudet i garderoben? Såvida narkotikan inte har gjort honom helt glömsk (finns ett allmänt utlåtande från någon läkare om konsekvenser av långvarigt narkotikabruk i FUP).