2020-05-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hahaha ja herregud

Ja nu har han ju äntligen hjälpt sin hårt prövade advokat Beatrice Rämsell:
”Försvaret menar att åklagaren inte lyckats bevisa att Wilma överhuvudtaget mördats.”

Men tack vare Tisho så är det nu konstaterat att det är ett mord i o m hans handskrivna lapp om att ”mordet aldrig kommer att lösas”
Jag tänkte också på detta.

Om generella uttalanden med vissa ordval kan vara ett sorts erkännande, då kan rimligen även denna lapp vara ett erkännande på att Tishko vet att Wilma mördades?
Citera
2020-05-17, 17:51
Medlem
Orkar inte plöja igenom fupen, men står det att det var aluminiumfolie?
Eller är det en trådsanning, så det kan ha varit vanlig plastfolie?

Känner att alufolie är lite spröd för att försöka slå in någonting i...
Citera
2020-05-17, 17:55
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det är helt sant. Minns att personen sade något i stil med "någon måste hjälpt till, våra föräldrar har varit med om mycket". Det var en äldre kollega tror jag, inte alls i Tishkos ålder men av liknande härkomst.

Kan vara så att de missat Zam Zam. Eller att de varit där, utan att hitta något intressant alls. Jag förstår varifrån spekulationen kommer. Samtidigt skulle det helt plötsligt behöva vara ganska många inblandade, och inte bara närmaste familjen.

Jag lutar också åt att han agerat ensam. Samtidigt är det märkligt att han, som gjort så extremt många och billiga misstag, lyckas med konststycket att gömma undan kroppen. Kanske hade han tunnelseende och en extremt invecklad plan för det, som gjorde att han bortsåg ifrån allt annat. Sjukt frustrerande.

Jag tror att polisen har besökt "Zam Zam", dock tveksam till att det varit så noggranna sök där. Och kanske finns det ingen koppling alls, men jag blir inte kvitt tanken gällande det som den kurdiske bekante påtalade i FUP.

Kurder agerar i grupp, det framgår även av pappans och mammans utsagor. Därför skulle jag inte avskriva fler inblandade helt och hållet. Även om jag håller det som mer troligt att MGM agerat ensam, inte minst på grund av den påfallande rädsla han verkar ha inför att ha fördärvat livet för sin pappa med familj inom den kurdiska kretsen (tolkade det som att familjen är väl ansedd).

Om han nu har agerat ensam, varför går det ej att hitta resten av kroppen? Han verkar omisskännligen ha en grandios självbild och anser sig vara mer intelligent än andra, men då skulle man inte ha hittat huvudet i garderoben? Såvida narkotikan inte har gjort honom helt glömsk (finns ett allmänt utlåtande från någon läkare om konsekvenser av långvarigt narkotikabruk i FUP).
Citera
2020-05-17, 17:57
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det är så han kan hävda, och han kan hänvisa till Brottsjournalen och andra fall där människor har kommit undan med liknande förklaringar.
Men han hävdar det inte i det fall vi talar om i den här tråden, det skulle aldrig falla honom in att exemplifiera principen med Tishko Ahmed. Märkligt hur långt du är beredd att gå i långsökt påhittighet, för att kunna placera skulden någon annanstans än där den högst troligt hör hemma.
Citera
2020-05-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Det står ju i FUP naturligtvis? Tishkos mor förhördes, och fick två separata frågor i stil med "tog du tag i några rengöringsmedel hemma hos Tishko?".

Bör sägas att syftet med de frågorna är okänt, men jag reagerade på att det var en märkligt specifik fråga ställd två gånger. Jag tror att de misstänker att hon hjälpt till med städningen, av någon anledning.

Ah ok dom trodde hon hjälpte till med städningen..därav att dom i början misstänkte henne för skyddande av brottsling.
Citera
2020-05-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Funderar på hur diskussionen går mellan tishko och advokaten 🤔
Hur snacket går ang väskan med huvudet och hans DNA plus fingeravtryck.
Hur kan en människa oavsett yrke försöka med konspirationsteorier när det är uteslutet 🤦🏼‍♀️
Som vissa postares idéer Här om om orealistiska teorier.

Det är inte lätt som advokat att svara på, att som i detta fall beskylla polisen att det tog lång tid att hitta huvudet framstår ju mest som patetiskt.
Citera
2020-05-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Mamman/styvmamman till T säger i förhör att W åkt i bilen å att hon alltid satt höger framsäte. Kan väl lika väl vara ett småsår, t.ex ett blödande nagelband när hon fällt ner solskyddet för att titta sig själv i spegeln som avsatt den lilla droppen.

Ah det kan ju förklara en del. Och ja hon är styvmamma, undrar vart hans riktiga morsa är.
Citera
2020-05-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
Orkar inte plöja igenom fupen, men står det att det var aluminiumfolie?
Eller är det en trådsanning, så det kan ha varit vanlig plastfolie?

Känner att alufolie är lite spröd för att försöka slå in någonting i...
Det står i fupen att det var alu-folie som var omlindat huvudet.
Citera
2020-05-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Wilma hade väl nycklar till lägenheten?
Och i så fall hade en alternativ gärningsman också tillgång till lägenheten efter att ha dödat henne.

Sen ang. fingeravtryck och DNA på flera lager tejp och aluminiumfolie, beakta följande tankegångar hos en alternativ gärningsman eller hans uppdragsgivare:

"Kolla om det finns någon aluminiumfolie och tejp redan använd som kan ha Tishkos fingeravtryck på, tex i ugnen eller i kylen eller någon annanstans i lägenheten, använd då den. Försök också hitta något som kan ha Tishkos DNA på och skrapa ut det på tejp och aluminiumfolie. Och förstås, ha handskar och mössa på dig under hela uppdraget, så att inte ditt DNA och fingeravtryck hamnar någonstans i lägenheten."

Eller:

https://www.wikihow.com/Fake-Fingerprints

Hur motbevisar man det?

Och enligt Wilmas syster så hade ju Tishko tydligen kontakter i undre världen.
Och Tishko har väl sagt något i förhör om att gangsters försöker sätta dit honom?
Och enligt ett avsnitt av Brottsjournalen med GW, så finns det tecken på att kriminella har börjat bekämpa sina fiender på ett för fienderna förnedrande sätt, alltså att de inte nöjer sig med att döda dem. Ungefär så sa de i programmet minns jag iallafall. Och det är väl ganska förnedrande att först få sin flickvän mördad, och sen själv åka fast för mordet?
Och en flickvän till en fiende ses troligen som lika hemsk som fienden, eller helt enkelt ses som en fiende också.
Det är många incidier som pekar mot Tishko och obefintliga incidier som pekar på någon annan känd eller okänd person. FUP är på 970-nånting sidor och finns i trådstart, ha en trevlig läsning!

Vill däremot ge dig delvis rätt angående Twitterspåret. Dessa nämns inte i FUP, men min bedömning är att Tishko mycket väl kan ha styrt kontona. Många vittnen i FUP som ger uttryck för saker som kan kopplas till kontona, om Tishkos inställning till Tupac och Trump bland annat.
Citera
2020-05-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Ja,man undrar ju vem den tredje är..
Men mest varför hen har missas av polisen..

Kan ju vart nån random som dom släppat hem när han jobba i hemtjänsten, eller en hemlig å okänd medhjälpare.
Citera
2020-05-17, 18:06
Medlem
Citat:
Kort efter mordåtalet hittades han okontaktbar på golvet i sin häktescell och fördes akut till sjukhus i ambulans, något som GT var först med att berätta. Enligt uppgifter till Aftonbladet hittade personalen också en pet-flaska med en misstänkt blandning av tvättmedel, tvål och vatten i cellen. På skrivbordet i cellen hade han lämnat en lapp med texten: ”Ni kommer aldrig att lösa Wilmas mord. Jag bestämmer över mitt eget liv.”

När han kom tillbaka till häktet fick han inte återvända till sin cell utan flyttades till ett annat rum där han sattes under ständig bevakning av personal. Det då han, enligt uppgifter till Aftonbladet, bedömts ha självmordstankar och tankar på självskadehandlingar. När han inte fick komma tillbaka till sin egen cell började han sparka och slå i väggar och skrika att han skulle göra kaos. Han säger också att ”de inte ville ha honom”, vilket ska syfta på himlen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qPadV/wilmas-misstankta-mordare-lamnade-lapp-i-cellen-kommer-aldrig-att-los

Han är tillbaka från sjukhuset för flera dagar sedan. Han har åkt många gånger till sjukhus under häktningen och även rättspsyk. Men han lever jävel på häktet. Rättegången påverkas inte av hans sjukhusvistelser utan är planerad som tidigare.
Citera
2020-05-17, 18:10
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
En ren spekulation.

Wilma och hennes pojkvän bråkar och i affekt knuffar/slår han till henne så hon tuppar av.

Han släpar in henne i sängen och påbörjar ett sexuellt övergrepp. Men W blir högljudd och gör motstånd så han tar då vad han har tillhands för att tysta henne (folie och tejp). Efteråt lämnar han hemmet för att kyla av sig (ta sig ett drogrus?)

När han kommer hem upptäcker han att hon avlidit.

Således anser han inte att HAN dödat henne.

Han tar kontakt med pappan för konsultation om vad han ska göra, och förklarar att han inte mördat henne utan det var en olyckshändelse. Därav sitter pappan i förhör och garanterar att sonen inte dödat W (medvetet).
Pappan tar sedan klanen till hjälp för att undanröja kroppen och bevisen. Man lyckas transportstycka och forsla undan kroppen, men väskan med huvudet hinner man inte få iväg innan polisen kommer dom på spåret och byter lås.

Anledningen till att Ts fingeravtryck finns på tejpen/foliet beror på att han virade in huvudet i det INNAN det avlägsnades från kroppen.

Att han mådde illa och spydde på jobbet kanske berodde på att det var lite magstarkt att se huvudet skiljt från kroppen?

Kroppen har nog forslats bort långt från området och 'försvunnit' på ett sätt som gör att alla inblandade är säkra på att den inte kommer hittas. Köttkvarn? Uppeldad? Krossad i en skrotbil?

Slutsats: W avled av misstag, klanen har försökt rädda T och hade inte polisen bytt lås till lägenheten så hade dom kanske hunnit rensa upp brottsplatsen så pass att dom lyckats.

Men innan du børja din spekulation LES FUP

Varfør han mådde illa och spydde på jobbet vet jag inte men det hende tirsdag 12.nov fup side 89

Men om han vil tysta henne med folie och tejp for så at lämna han hemmet, så hadde det heller inte varit någon ulykka der va 4-5 lag med folie och tejp.
Om han virade in huvudet i tejp/foliet INNAN eller EFTER han delade henne up spelar inge roll.

Så NEI hon avled inte av nogot av misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in