2020-05-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Over på TH, istedetfor..hvem. Hadde politiet noen mistenkte?

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg tenker: Ikke istedetfor noen. Men GM ønsket ev at TH skulle bli mistenkt. Det var i så fall planen helt fra begynnelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Tiden vil vise.
Men at den 70 år gamle TH har vært på bygda og spurt om 2-3 mann kan drepe kona si er jo ikke akkurat mer sannsynlig. Og det må være enten det eller noen andre. For TH var på jobb da kona var hjemme og i live kl 914, det er det politiet + retten sier.
Takk for svar! Jeg tror at TH ikke er skyldig og at han ikke er medskyldig i forbrytelsen mot AE.

Jeg skrev feil slik at det ikke kom klart frem hva jeg mente.
Da jeg skrev: "Jeg tenker: Ikke istedetfor noen. Men GM ønsket ev at TH skulle bli mistenkt. Det var i så fall planen helt fra begynnelsen.", mente jeg at GM ev var og er en eller flere personer som ikke var og ikke er mistenkt i saken og at den/de ev var helt sikre på at de aldri ville kunne bli mistenkt i saken.
Citera
2020-05-17, 17:23
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke hvorfor han ikke har utlovd dusør. Det er flere måneder siden politiet ga klarsignal for utloving av dusør.

(19. januar -20) "Politiet gir klarsignal for dusør i Hagen-saken.
Politiet har ikke lenger betenkeligheter med at familien til Anne-Elisabeth Hagen skal bruke dusør for å få opplysninger."
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/politiet-gir-klarsignal-for-dusor-i-hagen-saken-1.1649900

Jeg tror at utloving av dusør kommer snart.

Det er jeg helt sikker på. Det har vært gode grunner til å ikke gjøre det tidligere i følge politiet i den linken.
Citera
2020-05-17, 17:24
Bannlyst
Citat:
Det vet jeg ikke dessverre

Det var ingen spesifikkt mistenkte. De hadde en liste over mulige GM, men ingen spesifikke.
Citera
2020-05-17, 17:24
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke hvorfor han ikke har utlovd dusør. Det er flere måneder siden politiet ga klarsignal for utloving av dusør.

(19. januar -20) "Politiet gir klarsignal for dusør i Hagen-saken.
Politiet har ikke lenger betenkeligheter med at familien til Anne-Elisabeth Hagen skal bruke dusør for å få opplysninger."
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/politiet-gir-klarsignal-for-dusor-i-hagen-saken-1.1649900

Jeg tror at utloving av dusør kommer snart.

Det tror jeg også. I et forsøk på å se bedre ut. Holden har ikke en lett jobb. Det vil ikke hjelpe.
Citera
2020-05-17, 17:25
Medlem
Citat:
Takk for svar! Jeg tror at TH ikke er skyldig og at han ikke er medskyldig i forbrytelsen mot AE.

Jeg skrev feil slik at det ikke kom klart frem hva jeg mente.
Da jeg skrev: "Jeg tenker: Ikke istedetfor noen. Men GM ønsket ev at TH skulle bli mistenkt. Det var i så fall planen helt fra begynnelsen.", mente jeg at GM ev var og er en eller flere personer som ikke var mistenkt i saken og at den/de ev var helt sikre på at de aldri ville kunne bli mistenkt i saken.

Tror vi kanskje snakker om århundrets presisjonsforbrytelse. Men
Citera
2020-05-17, 17:26
Medlem
Citat:
Det var ingen spesifikkt mistenkte. De hadde en liste over mulige GM, men ingen spesifikke.

Stemmer sikkert det, de da ihvertfall at de jobbet utfra at det var en kidnappingsak i begynnelsen.
Citera
2020-05-17, 17:28
Medlem
Det som for meg er helt tydelig er at politiet er fullstendig sjakk matt. Ved å opprettholde noen fiktive siktelser så får de fade ut trykket. Siktelsene vil falle.

Det gikk egentlig opp for meg når jeg så at de gravde i hagen.
Citera
2020-05-17, 17:30
Medlem
Citat:
Du skriver ev-eventelt så mange ganger at det virker som at du er veldig usikker. Er dette noe du tror? Eller et tenkt tilfelle?
Jeg bruker ordet ev (eventuelt) ofte i det jeg skriver ja, og det er for å få frem at dette ikke er ting jeg påstår at har skjedd men at det er ting som eventuelt kan ha skjedd.

Jeg vet jo ikke hva som har skjedd.
Citera
2020-05-17, 17:32
Bannlyst
Citat:
Stemmer sikkert det, de da ihvertfall at de jobbet utfra at det var en kidnappingsak i begynnelsen.

Men ingen mistenkte, så hvorfor skulle det som du sier er GM, få politiet til å mistenke TH? Da ville de jo risikert at TH ville bli arrestert, og ikke hadde mulighet lengre til å sende over penger. De kunne jo ikke vite om når TH ville bli arrestert, eller om de offentlig ville skiftet hypotese en stund i forveien.
Jeg syntes denne teorien virker selvmotsigende på alle punkter.
Citera
2020-05-17, 17:33
Medlem
Citat:
Men ingen mistenkte, så hvorfor skulle det som du sier er GM, få politiet til å mistenke TH? Da ville de jo risikert at TH ville bli arrestert, og ikke hadde mulighet lengre til å sende over penger. De kunne jo ikke vite om når TH ville bli arrestert, eller om de offentlig ville skiftet hypotese en stund i forveien.

De visste jo at det ikke fantes bevis mot hagen?
Citera
2020-05-17, 17:33
Bannlyst
Citat:
Jeg bruker ordet ev (eventuelt) ofte i det jeg skriver ja, og det er for å få frem at dette ikke er ting jeg påstår at har skjedd men at det er ting som eventuelt kan ha skjedd.

Jeg vet jo ikke hva som har skjedd.

Det virker som at du vil motsi meg ang det jeg skriver til Mulholland, men det du kommer med er du usikker på.
Citera
2020-05-17, 17:35
Medlem
Citat:

Der kommer mitt poeng inn: Pengene var ikke viktige for GM. Det som var viktig for GM, var å drepe AE og at TH skulle bli mistenkt i saken. Hvis det var slik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in