2020-05-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
For å sikre seg pengene
Jeg er enig hvis det var viktig for GM å få de pengene.

Og ev at GM i tillegg forsto at TH var mistenkt (noe som var GMs plan). Og GM forsto ev også at TH og familien var desperate etter livsbevis og GM forsto ev at det var en stor sjanse for å kunne motta en innbetaling. GM forsto ev også at THs betaling (på dette tidspunktet etter at politiet hadde skiftet hovedhypotese) ville forårsake at TH ville bli mistenkt enda mer.
Hvis det var slik, så tror jeg at det ev var en eller flere virkelig utspekulerte GM som hadde god tid og der pengeinnbetalingen ikke var viktig for den/de men det som var viktig for den/de var å drepe AE og å få TH mistenkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvorfor har ikke dette blitt gjort på et tidligere tidspunkt hvis det var viktig med pengene?
Se mitt svar til Mulholland007.
Citera
2020-05-17, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ved å vente fikk de snudd mistanken over på TH.

Over på TH, istedetfor..hvem. Hadde politiet noen mistenkte?
Citera
2020-05-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

Trusselbrevet gir lite mulighet for kommunikasjon og ingen mulighet for sending av livsbevis og ingen mulighet for kommunikasjon i forbindelse med forhandlinger. Det kan bety at motparten/GM ikke var interessert i løsepenger i det hele tatt og at forbrytelsen var et planlagt drap og ikke noe mer enn det. MEN det kan også ev hende at motparten/GM virkelig ønsket penger i tillegg til at den/de ev ønsket å drepe AE og at den/de ev utførte dette drapet. F.eks kan det hende at motparten/GM hadde håpet at TH skulle betale første avdrag av løsepengene, og at den/de deretter ev hadde en plan om å ikke gi mer lyd fra seg.

Det var vel det som var masterplanen her.

Man skulle sitte igjen med en fiktiv kidnapping, begått av fiktive kidnappere, AEH skal ha vært holdt som gissel på et fiktivt sted, i et fiktivt "utland", så skulle Motparten motta noe krypto-penger, og så skulle Motparten bli taus.

Så skulle hele verden tro, at Motparten enten hadde drept AEH, eller at AEH hadde omkommet av sykdom eller uhell, på et fiktivt sted, i et fiktivt utland.

Og så kunne politiet etterforske alle de løse endene som fører ingensteds, til de ble blå.

Og det eneste som hadde vært sant, var at AEH var død. Drept. Drept og skjult allerede 31. oktober 2018. Drept i hjemmet sitt. Sier politiet.
Citera
Medlem
Citat:
Jeg tenker: Ikke istedetfor noen. Men GM ønsket ev at TH skulle bli mistenkt. Det var i så fall planen helt fra begynnelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ja i begynnelsen så jobbet de ut fra at noen andre hadde gjort dette.
Citera
2020-05-17, 17:10
Bannlyst
Citat:

Hvem?
Citera
2020-05-17, 17:11
Bannlyst
Citat:

Noen spesifikke?
Citera
2020-05-17, 17:13
Bannlyst
Citat:
Jeg tenker: Ikke istedetfor noen. Men GM ønsket ev at TH skulle bli mistenkt. Det var i så fall planen helt fra begynnelsen.

Du skriver ev-eventelt så mange ganger at det virker som at du er veldig usikker. Er dette noe du tror? Eller et tenkt tilfelle?
Citera
2020-05-17, 17:14
Medlem
Citat:

Tiden vil vise.
Men at den 70 år gamle TH har vært på bygda og spurt om 2-3 mann kan drepe kona si er jo ikke akkurat mer sannsynlig. Og det må være enten det eller noen andre. For TH var på jobb da kona var hjemme og i live kl 914, det er det politiet + retten sier.
Citera
2020-05-17, 17:15
Medlem
Citat:
Jeg er enig med deg.

Jeg tror at TH ikke har noe med forbrytelsen mot AE å gjøre.

Angående den teorien som flere har beskrevet her på FB om at TH skulle ha vært skyldig eller medskyldig og at pengeoverføringer skulle ha vært betaling for utført oppdrag:
Ville det ikke da ha vært mer logisk at han i "desperasjon for å få "kidnapperne" til å slippe AE fri" hadde valgt å kjøpe Monero og valgt å betale første avdrag av løsepengene (slik som beskrevet i trusselbrevet), og da altså gått mot politiets råd om å ikke betale?

Trusselbrevet gir lite mulighet for kommunikasjon og ingen mulighet for sending av livsbevis og ingen mulighet for kommunikasjon i forbindelse med forhandlinger. Det kan bety at motparten/GM ikke var interessert i løsepenger i det hele tatt og at forbrytelsen var et planlagt drap og ikke noe mer enn det. MEN det kan også ev hende at motparten/GM virkelig ønsket penger i tillegg til at den/de ev ønsket å drepe AE og at den/de ev utførte dette drapet. F.eks kan det hende at motparten/GM hadde håpet at TH skulle betale første avdrag av løsepengene, og at den/de deretter ev hadde en plan om å ikke gi mer lyd fra seg.
Kan du ikke EVT gå og hvile hjernen din litt nå... og når du kommer tilbake så må du trene opp teften din litt. Prioriter low hanging fruits... istedenfor å gjøre dette til en akademisk eksersis der ørten teorier trekkes inn. Politiet har mye mer info enn deg, nok til at de trodde lagmannsretten ville være enig i 4 ukers varetekts fengsling.. men det holdt akkurat ikke. Men seff... dette er et diskusjonsforum, du får mene hva du vil. Jeg var der du er nå for 1 år siden. Men endret etter hvert mening. Først og fremst pga alle indisiene (offentlige og garantert mange konfidensielle). Dernest gjenstående plausible motiv etter at man har gjennomskuet teateroppsettet. Ser du ikke riggingen eller er du helt snøblind?
Citera
2020-05-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Du virker som en oppegående kar, kan du forklare meg hvorfor TH ikke har utløst en dusør for oppklaring av saken?
Jeg vet ikke hvorfor han ikke har utlovd dusør. Det er flere måneder siden politiet ga klarsignal for utloving av dusør.

(19. januar -20) "Politiet gir klarsignal for dusør i Hagen-saken.
Politiet har ikke lenger betenkeligheter med at familien til Anne-Elisabeth Hagen skal bruke dusør for å få opplysninger."
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/politiet-gir-klarsignal-for-dusor-i-hagen-saken-1.1649900

Jeg tror at utloving av dusør kommer snart.
Citera
2020-05-17, 17:18
Medlem
Citat:
Noen spesifikke?

Det vet jeg ikke dessverre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto