Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-17, 16:43
Medlem
Jag undrar också om flickvännen lämnat sin gamla torsk? Någon som vet? Om hon inte gjort det kan hon dock dras med fanskapet och man slutar aldrig förvåna sig. Jag hoppas någon talar henne tillrätta om så är fallet.
Citera
2020-05-17, 16:44
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Därav frågan. Vilka uppgifter stämmer? Den kvinnan som berättade att Paolo köpt sex av henne via en annons eller storyn om det fattiga rumänska traffickingpffret?

Hittills kommer alla uppgifter från media (som tröskar vad Polisen och ’experter’ gett dem).
Polisen säger att hon kommer från ett av Europas fattigaste länder.
Citera
2020-05-17, 16:44
Medlem
Bones1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Ja, jag förnekade aldrig att PR riskerar att dömas för oaktsam våldtäkt... vad vill du komma fram till?

Om du tänker på att "samtycke inte kan köpas" så är påståendet i juridisk mening felaktigt. Isåfall borde alla sexköpare som någonsin grips utredas för oaktsam våldtäkt (för att samtycke inte går att köpa) men så ser det inte ut. Alltså går det, i juridisk mening, att köpa någons sexuella samtycke. Den enda anledningen att PR nu kan misstänkas för oaktsam våldtäkt är för att han gjort en tabbe i ett tafatt försök att rädda sitt eget skinn.

Jag hävdade bara att att han borde åtalas för oaktsam våldtäkt p.g.a sitt uttalande i TV, och du försökte direkt sålla in mig i någon grupp där du avslutade med "bestäm er".

Det är du som har 300+ inlägg här på 3 dagar. Du har skrivit över 100 inlägg för varje dag. Jag har skrivit 150 inlägg på 12 år.

Du verkar ha detta som en hjärtefråga med någon gömd damage-control agenda. Varför är du så mån om att försvara Paolo? Varför är du så engagerad? Jag har skrivit 2 inlägg här och du försöker få mig som den konstiga.

Citat:
Han valde strategin att be om ursäkt. Vad tycker du låter som den bästa ursäkten:

1) Be om ursäkt för sitt beteende men samtidigt säga att sexarbetaren han träffade var trevlig, glad och inte verkade tvingad till det

2) Be om ursäkt för sitt beteende och bekräfta pöbelns bild av att prostitution är smutsigt och att sexsäljaren naturligtvis måste vara ett fattigt, hittvingat traffickingoffer?

Det är också väldigt komiskt att ni väljer att lita på Paolo angående just detta men allt annat han säger (som att det var hans första gång han köper sex) är en uppenbar lögn. Bestäm er.
Citera
2020-05-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag undrar också om flickvännen lämnat sin gamla torsk? Någon som vet? Om hon inte gjort det kan hon dock dras med fanskapet och man slutar aldrig förvåna sig. Jag hoppas någon talar henne tillrätta om så är fallet.

Inte officiellt än i alla fall men vi får väl se om hon gör det senare.
Citera
2020-05-17, 16:45
Medlem
Bluebeast72s avatar
Dagens bästa

Alex Schulmans krönika i expressen...haha..Syltryggen Paolo..den bet :lol

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/vilken-oflax-paolo-forsta-gangen-du-koper-sex-gor-polisen-razzia/
Citera
2020-05-17, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast problemet är ju att han inte begrep att det är så. Jag förstår inte personer som tror att det skulle bli någon annan reaktion på detta än det blivit. I ett land där man kan bli dömd för våldtäkt för en hand mot könet som påstås ha hänt för tio år sedan. I ett sådant land är det väl helt självklart att en medial man kastas under bussen direkt om det uppdagas att han köpt prostituerade. Den som inte fattar det har ingen känsla för hur samhället är konstruerat 2020.

Jag fattar att han som kändis borde inte ha gjort det här när han är kändis i det här landet med 10 olika tv shows i bagaget plus en sexig flickvän vid sin sida. Jag vill se lite skvaller om flickvännen vad säger hon om paolos lilla misstag med kuken i handen BUSTED av svenska polisen hahaha..
Citera
2020-05-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
helikopterpiloten/rånaren arbetade på tv4. Mediabranschen borde kolla upp sina anställda bättre.

Mediabranschen är inte omedvetna. Även media anser sig behöva anställa folk utan skrupler som kan driva agendan. De är bra att ha när man vill sprida propaganda, halvsanningar och rena rama lögner till befolkningen.
Citera
2020-05-17, 16:48
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Herregud vad patetiskt alla dessa företag är som nu klipper alla band etc med Paolo... Ja han köpte sex, men ska man hård dra det så har i stort sätt en stor jävla del utav befolkningen gjort det ! genom att bjuda etc på krogen med förhoppningar om att få sig ett skott i råttan... börjar bli jävligt löjligt på det sättet man hänger ut honom, när det knappt skrivs något om alla våldtäkter osv som sker i landet.

Dom har gjort en affärsmässig bedömning och kommit fram till att horknullaren är ett sänke för deras affärer. Dom antar antagligen att Incels inte är deras huvudmålgrupp. Men om du har någon sådan produkt så kan du väl testa hans intresse för att medverka imorgon. Han är antagligen betydligt billigare
än han var förra måndagen
Citera
2020-05-17, 16:48
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Verkligen inte. Han sitter i tv-soffan och säger att han gjort detta pga att han mår så dåligt. Han tar noll ansvar för sina handlingar och vad han gjort.

Han satt ihopsjunken och pep. Långt ifrån rakt ryggat. Noll respekt för det spektakel han la fram.

Genom att gå ut offentligt har han besparat andra att bli offer i spekulationer kring deras personer. Det är rakryggat. Kom inte och påstå något annat.

Att han sen betett sig som ett svin är en annan femma. Han bli tyvärr flerdubbelt bestraffad. Staten står för bestraffning dessvärre även de företag han haft sammarbete med som drar sig ut.

De företagen kunde med rätta deklarera avståndstagande men det är fel att de ska bestraffa honom på det sätt de nu gör.

En politiker hade sagt jag tar timeout och någon månad senare hade det blåst över de hade suttit med fet riksdagslön eller riksdagspension.

När det gäller PR berövas han allt. Det är inte OK.
Citera
2020-05-17, 16:49
Medlem
Otroligt att Paolo får mer skit och hat för ett sexköp (med en vuxen kvinna), än vad många mördare och våldtäktsmän får. Skäms ni som sprider hat.

Han har betalt sina böter och erkänt sitt brott. Livet går vidare.
Citera
2020-05-17, 16:49
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Måste vara oerhört jobbigt att försöka sälja sin lägenhet på Grevgatan 10.. med dessa tidningsbilder och rubriker :-(

Undrar om m2-priset har gått ner?

Det är väl ett hyreshus, och inte bostadsrätter.
Citera
2020-05-17, 16:50
Medlem
Citat:
Vad menar du?

"Han säger att det är något smutsigt i hans bakgrund som detta bottnar i."

Enl Expressen.

Men vad är det som säger att detta är sant? Ingenting..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in