Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det är väl det som är grejen: om flockimmunitet inte var deras strategi är det i princip ännu värre för det skulle betyda att antingen har de ingen strategi öht eller så vill de att så många som möjligt (gissningsvis äldre pensionstagare) ska dö.
- Det passar in på det som jag betecknar som "den falska omtankens ideologi".
Anhängarna till den falska omtankens ideologi älskar att predika godhet. Men det handlar enbart om att framstå som god. Gedigen omtanke saknas. Den falska omtankens ideologi har skapat enormt mycket elände i jakten på att framstå som godare än alla andra. Västvärldens flykting-mottagande är ett exempel på hur den falska omtankens ideologi har skapat elände. Både västvärlden och omvärlden har förlorat på folkvandringarna. Men den falska omtankens profeter struntar i eländet, så länge som dom kan framställa sig själva som goda.
Massdöden i Covid-19 är ytterligare ett exempel på den falska omtankens inflytande i samhället. Myndigheterna har beslutat att bortse från den stora mängden dödsfall bland gamla och sjuka svenskar. Den falska omtankens predikanter protesterar inte mot att vissa grupper inte anses ha tillräcklig högt värde för att få överleva. Den falska omtankens anhängare har inga problem att offra mängder med människors liv, så länge som dom själva får framstå som goda. Usch!
Jag är motståndare till invandring. Enligt journalistkårens politiska program så är jag en hemsk rasist. Jag tillskrivs åsikten att jag anser svarta människor vara mindre värda än vita människor. Mitt intryck är att den grupp som anses vara hemska rasister, besitter mycket mer gedigen omtanke än kören som predikar godhet; falsk godhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Ja precis. Det finns enligt dem ingen form av hierarki som bygger på kompetens utan allt handlar om makt.
- Den sortens tänkande har jag haft svårt att förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
En postmodernist hamnar alltid på toppen i en maktstruktur för att personen antingen vill ha makt eller är lojal mot maktstrukturen vilket är något som alltid kännetecknar vänstern som aldrig ger ministerposter till kompetenta framför lojala partimedlemmar.
- Kan den sortens tankar ha smittat av sig även högerut på den politiska skalan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Det är därför vänstern alltid är inkompetenta, jag visste att det skulle bli såhär redan i januari.
- Det insåg inte jag. Förvisso vet jag att samhällsledarna i Sverige är ganska usla. Men jag trodde inte att smittskydd skulle vara sådan angelägenhet där svenska samhället skulle klanta sig.
I epidemins början var jag lugn, och tänkte att myndigheterna hade situationen under uppsikt, och att dom visste hur epidemin skulle hanteras. Men sedan visade det sig att myndigheterna bara fortsatta att göra ingenting. Vad som än hände, så var responsen att göra ingenting. Då började jag bli upprörd över den fullständiga oviljan att bry sig. Därefter har jag retat upp mig mer och mer på Folkhälsomyndighetens likgiltighet. Den falska omtankens ideologi har visat sitt fula ansikte i ännu en sektor i samhället. Resultatet är återigen massdöd.