Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag säger inte att Folkhälsomyndigheten har fel i påståendet att smittspridningen kommer att avta av sig självt. Men jag undrar: Kan en sådan strategi betecknas som någonting annat än flockimmunitet?
Det är väl det som är grejen: om flockimmunitet inte var deras strategi är det i princip ännu värre för det skulle betyda att antingen har de ingen strategi öht eller så vill de att så många som möjligt (gissningsvis äldre pensionstagare) ska dö.
Citat:
Johan Giesecke har gjort anspråk på att representera vetenskapen, och kritiserat andra för att blanda in politik. Det blev märkligt när Johan Giesecke själv övergick till blanda in politiska ställningstaganden i diskussionen angående Covid-19.
Gissningsvis accepterar han bara vetenskap som stödjer den egna hypotesen, typiskt postmodernism.
Citat:
- Är det den sortens ideologi som kan avfärda naturvetenskapliga sanningar genom att hävda att naturvetenskapen representerar vita västerlänningar?
Ja precis. Det finns enligt dem ingen form av hierarki som bygger på kompetens utan allt handlar om makt. En postmodernist hamnar alltid på toppen i en maktstruktur för att personen antingen vill ha makt eller är lojal mot maktstrukturen vilket är något som alltid kännetecknar vänstern som aldrig ger ministerposter till kompetenta framför lojala partimedlemmar. Det är därför vänstern alltid är inkompetenta, jag visste att det skulle bli såhär redan i januari.