2020-05-17, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er det noen som kan forklare meg hvorfor TH(hvis han er innblandet)skulle vente helt til sommeren med å betale til seg selv, og i det hele tatt simulere lite kontakt mellom partene etter kidnappingen ? Alle, til og med TH skjønner at dette ville rette mistanken mot ham.

Hvis andre står bak, så tror jeg de har oppnådd akkurat det de ønsket; full forvirring , rette politiets øyne vekk fra seg selv, og cashet inn 10 mill.

Vi kan snu litt på spørsmålet og spørre oss, hvorfor ble det plutselig så viktig å ta kontakt igjen når politiet endret hypotese?
Citera
2020-05-17, 16:33
Medlem
Citat:
Here you go, dårlig nytt for deg skulle en tro.

https://m.youtube.com/watch?v=gPH5kNq00kg

Jeg er ikke så interessert at jeg trykker på linken din. At bitcoin-kommunikasjonen ikke har fungert er udiskutabelt.

Hva årsaken er, kan ikke jeg svare på. Jeg har bare kommet med forslag på mulige forklaringer, der TH har feilet med å agere Motparten selv.
Citera
2020-05-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Vi kan snu litt på spørsmålet og spørre oss, hvorfor ble det plutselig så viktig å ta kontakt igjen når politiet endret hypotese?

For å sikre seg pengene
Citera
2020-05-17, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg opplever å bistå brukere med samme dataprogrammer gang på gang år for år, og da er det ikke engang livet og friheten som innsats. I etterpåklokskapen har nok TH gjort noen justeringer, men jeg er helt overbevisst om at han arrangerte dette.
Det er helt ok at du mener det.
Da må han med vilje ha laget er arrangement som rettet søkelyset mot seg selv. Synes det er mer realistisk at andre hat laget et arrangement som skal peke mot ham .
Citera
2020-05-17, 16:40
Bannlyst
Citat:
For å sikre seg pengene

Hvorfor har ikke dette blitt gjort på et tidligere tidspunkt hvis det var viktig med pengene?
Citera
2020-05-17, 16:48
Medlem
Citat:
Men det er på det rene at mellom transaksjonene var det lange pauser. Dette taler i mot at TH skulle arrangert dette. Pga dette ledet til at mistanken ble rettet mot ham.
Tenker du at det ble vanskeligere hver gang han skulle betale ?
Jeg er enig med deg.

Jeg tror at TH ikke har noe med forbrytelsen mot AE å gjøre.

Angående den teorien som flere har beskrevet her på FB om at TH skulle ha vært skyldig eller medskyldig og at pengeoverføringer skulle ha vært betaling for utført oppdrag:
Ville det ikke da ha vært mer logisk at han i "desperasjon for å få "kidnapperne" til å slippe AE fri" hadde valgt å kjøpe Monero og valgt å betale første avdrag av løsepengene (slik som beskrevet i trusselbrevet), og da altså gått mot politiets råd om å ikke betale?

Trusselbrevet gir lite mulighet for kommunikasjon og ingen mulighet for sending av livsbevis og ingen mulighet for kommunikasjon i forbindelse med forhandlinger. Det kan bety at motparten/GM ikke var interessert i løsepenger i det hele tatt og at forbrytelsen var et planlagt drap og ikke noe mer enn det. MEN det kan også ev hende at motparten/GM virkelig ønsket penger i tillegg til at den/de ev ønsket å drepe AE og at den/de ev utførte dette drapet. F.eks kan det hende at motparten/GM hadde håpet at TH skulle betale første avdrag av løsepengene, og at den/de deretter ev hadde en plan om å ikke gi mer lyd fra seg.
Citera
2020-05-17, 16:59
Medlem
Citat:
For å sikre seg pengene

Hva slags leiemordere eller kidnappere er det du forestiller deg vil gi oppdragsgiver 9 til 10 måneders betalingsfrist for sluttoppgjøret?

Hvem som helst kan komme ut for en ulykke og omkomme. Da ville jo Motparten ha tapt sluttoppgjøret sitt.
Citera
2020-05-17, 17:01
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg er enig med deg.

Jeg tror at TH ikke har noe med forbrytelsen mot AE å gjøre.

Angående den teorien som flere har beskrevet her på FB om at TH skulle ha vært skyldig eller medskyldig og at pengeoverføringer skulle ha vært betaling for utført oppdrag:
Ville det ikke da ha vært mer logisk at han i "desperasjon for å få "kidnapperne" til å slippe AE fri" hadde valgt å kjøpe Monero og valgt å betale første avdrag av løsepengene (slik som beskrevet i trusselbrevet), og da altså gått mot politiets råd om å ikke betale?

Trusselbrevet gir lite mulighet for kommunikasjon og ingen mulighet for sending av livsbevis og ingen mulighet for kommunikasjon i forbindelse med forhandlinger. Det kan bety at motparten/GM ikke var interessert i løsepenger i det hele tatt og at forbrytelsen var et planlagt drap og ikke noe mer enn det. MEN det kan også ev hende at motparten/GM virkelig ønsket penger i tillegg til at den/de ev ønsket å drepe AE og at den/de ev utførte dette drapet. F.eks kan det hende at motparten/GM hadde håpet at TH skulle betale første avdrag av løsepengene, og at den/de deretter ev hadde en plan om å ikke gi mer lyd fra seg.

Du virker som en oppegående kar, kan du forklare meg hvorfor TH ikke har utløst en dusør for oppklaring av saken?
Citera
2020-05-17, 17:03
Bannlyst
Citat:
Det å ha særeie er ikke uvanlig, og ekteskapsloven sier at skjevdeling er fullt lovlig. Det er altså nedfelt i norsk lov at man kan dele skjevt, så dette er ikke noe som automatisk diagnostiserer en person til psykopat. I TH's tilfelle er det mulig at sæteieavtalen kunne blitt kjent ugyldig , men det er langt fra helt sikkert.

Om TH følger norsk lov, så betyr ikke det at han ikke er psykopat. Psykopati er en sammensetning av ulike kriterier. I disse inngår det bl.a. å være gjerrig, maktsyk, ha kontroll, være trakkaserende, nedverdigende og voldelig. TH oppfyller alle disse.
Citera
2020-05-17, 17:04
Medlem
Citat:
Hvorfor har ikke dette blitt gjort på et tidligere tidspunkt hvis det var viktig med pengene?

Ved å vente fikk de snudd mistanken over på TH.
Citera
2020-05-17, 17:05
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hva slags leiemordere eller kidnappere er det du forestiller deg vil gi oppdragsgiver 9 til 10 måneders betalingsfrist for sluttoppgjøret?

Hvem som helst kan komme ut for en ulykke og omkomme. Da ville jo Motparten ha tapt sluttoppgjøret sitt.

Det er dette spørsmålet som gjør at jeg ikke kan kjøpe Mulholland007 sin teori. Det henger ikke på greip å vente så lenge med å gjøre krav på oppgjøret. Men kom gjerne med synspunkter.
Citera
2020-05-17, 17:06
Medlem
Citat:
Om TH følger norsk lov, så betyr ikke det at han ikke er psykopat. Psykopati er en sammensetning av ulike kriterier. I disse inngår det bl.a. å være gjerrig, maktsyk, ha kontroll, være trakkaserende, nedverdigende og voldelig. TH oppfyller alle disse.

Akkurat ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in