Citat:
Ursprungligen postat av
NikoBoris
Du kan egentlig ikke spørre om sånt. Det er en velkjent psykopat-teknikk. Man kan si de mest fornærmende og motbydelige ting, bare man setter et spørsmålstegn bak.
At noen med kunnskap om drapet vet om dette forumet er det riktignok stor sjanse for og det er heller ikke umulig at vedkommende bidrar. I Sigrid-saken, så var gjerningsmannen aktiv i kommentarfelt og googla nyheter og facebook-grupper for å følge med på leteaksjoner osv.
Det er likevel ikke konstruktivt å spørre medlemmer om de er GM både fordi du sansynligvis ikke får positivt svar uansett og fordi du trolig tar feil.
Nei, nettopp, det er vel ikke så mye vits i å spørre noen oppriktig om det angitte spørsmålet på et anonymisert forum? Det var ikke oppriktig ment fra min side. Det var en spøk. Ingen her inne kan få noe ut av et slikt spørsmål uansett. Derfor kunne jeg aldri med overbevisning stilt det spørsmålet. Så dum er jeg ikke.
Problemet nå er at jeg har forsøkt et utall ganger å tilbakevise at spørsmålet ble stilt med overlegg. Jeg har fulgt Kornblomst hele veien og hatt sansen for nesten alt hen har kommet med. Spørsmålet mitt kom som en reaksjon på en formulering. Nå får det være nok mas om dette.
Og en ting til: Å stille et slikt spørsmål er ikke en «psykopatteknikk». (Politiet stiller slike spørsmål som en del av sitt arbeid.) Å tillegge andre meninger de ikke har derimot ...