2020-05-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Selge og handle krypto er ikke komplisert. Jeg har selv handlet forskjellige typer krypto, like enkelt som å håndtere en nettbank.

Du kan gå inn feks her: www.kraken.com, send inn kopi av pass ,og du kan handle krypto til krampa tar deg.Du kan til og med ha app på mobilen hvi4 du bare handler fra krypto-nettbank på mobil.Eller du kan opprette wallet på pc, og ingen andre enn deg kan se det(om du ikke blir hacket).

På denne bakgrunn er det for meg helt usannsynlig at TH skal ha vært tilbakeholden med "motpart-kommunikasjon" for å dermed lede mistanken over på seg selv.

Du sier det selv her, selge og handle. Siden du er så bevandret, må du innvie oss andre om hvordan du overfører bitcoins fra din egen konto til en annen konto.

Fortell.
Citera
2020-05-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Om det er noe i teorien om Gardermoen så er det TH som har drept sin fru for att skjule evt. kriminelle handlinger han har vært involvert i tidligere.

Jag tror det har gått för lång tid sedan Gardemoen kontroverserna. Det som skedde med Wiborg som hade nämnt förfalskade väderrapporter, var i 1994, för nästan 30 år sedan. Övriga brott du nämner måste vara preskriberade för länge sedan, all mark är inlöst av staten och folk har flyttat vidare. Det har gått över 20 år.

Jag ser inget motiv med att röva bort eller döda, en äldre dam som kommer i håg gamla saker, även om det är skumrask. Det imponerar inte på någon, om ens någon hade velat höra vad hon har att säga.
Citera
2020-05-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du sier det selv her, selge og handle. Siden du er så bevandret, må du innvie oss andre om hvordan du overfører bitcoins fra din egen konto til en annen konto.

Fortell.

Akkurat som på nettbank. Du taster inn beløp og konto til mottaker, og trykker send. Thats it.
Citera
2020-05-17, 15:41
Medlem
Citat:
Akkurat som på nettbank. Du taster inn beløp og konto til mottaker, og trykker send. Thats it.

Jeg har ingen tro på at det er så enkelt. Men jeg kan ikke motbevise det heller. Og jeg har ikke tenkt å skaffe meg bitcoin-konto for å teste det ut selv.

En mulig årsak til at TH ikke svarte på bitcoin-kommunikasjon til Motparten, kan være at dataenheten med Motpart-bitcoin-konto på var blitt ødelagt, mistet, eller var utilgjengelig av andre årsaker.

Det er iallfall helt sikkert at manglende kommunikasjon fra Motparten har tatt knekken på hele kidnappingshistorien.
Citera
2020-05-17, 15:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
VG skrev dette:
"Politiet bekreftet tidlig at det ved flere anledninger var kontakt mellom familien og motparten ved hjelp av de kodede bitcoin-meldingene. "
Kontakt mellom familien og motparten ... kan også forståes som at kommunikasjonen gikk bare én vei ... fra familien og til Motparten.

Det har senere vært skrevet at det overhodet ikke var noen som helst kommunikasjon fra Motparten før etter 9. januar 2019. Da "kidnappingen" ble kjent.
Det är väl så att ”motpartens” (brist på) kommunikationsförmåga är det märkligaste i hela kidnappningshistorien.

Antar att polisen har gjort en slags kartläggning, som startat med brevet som låg på Sloraveien-två parallella tidslinjer som utgör en karta över kommunikation. Kan det då bli tydligt att ”kidnapparna ” endast kommunicerat då de har blivit triggade till det av media- eller polisuttalanden?
Citera
2020-05-17, 15:52
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Haha, nei, nå må dere gi dere. Der ser man hvordan et lite drøyt spørsmål kan bli til fem høns. Jeg halv-vitsa om det fordi jeg syntes at Kornblomst var altfor skråsikker i en formulering om at TH har gjort det.

Forøvrig er jo jeg helt enig og er også selv overbevist om at TH har gjort det. Det har jeg vært i over et år.

Du kan egentlig ikke spørre om sånt. Det er en velkjent psykopat-teknikk. Man kan si de mest fornærmende og motbydelige ting, bare man setter et spørsmålstegn bak.

At noen med kunnskap om drapet vet om dette forumet er det riktignok stor sjanse for og det er heller ikke umulig at vedkommende bidrar. I Sigrid-saken, så var gjerningsmannen aktiv i kommentarfelt og googla nyheter og facebook-grupper for å følge med på leteaksjoner osv.

Det er likevel ikke konstruktivt å spørre medlemmer om de er GM både fordi du sansynligvis ikke får positivt svar uansett og fordi du trolig tar feil.
Citera
2020-05-17, 16:10
Medlem
Citat:
Jeg har ingen tro på at det er så enkelt. Men jeg kan ikke motbevise det heller. Og jeg har ikke tenkt å skaffe meg bitcoin-konto for å teste det ut selv.

En mulig årsak til at TH ikke svarte på bitcoin-kommunikasjon til Motparten, kan være at dataenheten med Motpart-bitcoin-konto på var blitt ødelagt, mistet, eller var utilgjengelig av andre årsaker.

Det er iallfall helt sikkert at manglende kommunikasjon fra Motparten har tatt knekken på hele kidnappingshistorien.

Nei skjønner godt at du ikke ønsker å tro det, for da vil jo teorien din falle sammen

Bare gå på YouTube og søk på "how to transer on coinbase" eller ta et kjapt google-søk, hvis du ønsker å vite svaret
Citera
2020-05-17, 16:16
Medlem
Citat:

Here you go, dårlig nytt for deg skulle en tro.

https://m.youtube.com/watch?v=gPH5kNq00kg
Citera
2020-05-17, 16:18
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Nei skjønner godt at du ikke ønsker å tro det, for da vil jo teorien din falle sammen

Bare gå på YouTube og søk på "how to transer on coinbase" eller ta et kjapt google-søk, hvis du ønsker å vite svaret

Ingen ting faller sammen. TH sin subjektive opplevelse av vanskelighetsgrad kan du ikke google.
Citera
2020-05-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Du kan egentlig ikke spørre om sånt. Det er en velkjent psykopat-teknikk. Man kan si de mest fornærmende og motbydelige ting, bare man setter et spørsmålstegn bak.

At noen med kunnskap om drapet vet om dette forumet er det riktignok stor sjanse for og det er heller ikke umulig at vedkommende bidrar. I Sigrid-saken, så var gjerningsmannen aktiv i kommentarfelt og googla nyheter og facebook-grupper for å følge med på leteaksjoner osv.

Det er likevel ikke konstruktivt å spørre medlemmer om de er GM både fordi du sansynligvis ikke får positivt svar uansett og fordi du trolig tar feil.

Nei, nettopp, det er vel ikke så mye vits i å spørre noen oppriktig om det angitte spørsmålet på et anonymisert forum? Det var ikke oppriktig ment fra min side. Det var en spøk. Ingen her inne kan få noe ut av et slikt spørsmål uansett. Derfor kunne jeg aldri med overbevisning stilt det spørsmålet. Så dum er jeg ikke.

Problemet nå er at jeg har forsøkt et utall ganger å tilbakevise at spørsmålet ble stilt med overlegg. Jeg har fulgt Kornblomst hele veien og hatt sansen for nesten alt hen har kommet med. Spørsmålet mitt kom som en reaksjon på en formulering. Nå får det være nok mas om dette.

Og en ting til: Å stille et slikt spørsmål er ikke en «psykopatteknikk». (Politiet stiller slike spørsmål som en del av sitt arbeid.) Å tillegge andre meninger de ikke har derimot ...
Citera
2020-05-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Ingen ting faller sammen. TH sin subjektive opplevelse av vanskelighetsgrad kan du ikke google.

Men det er på det rene at mellom transaksjonene var det lange pauser. Dette taler i mot at TH skulle arrangert dette. Pga dette ledet til at mistanken ble rettet mot ham.
Tenker du at det ble vanskeligere hver gang han skulle betale ?
Citera
2020-05-17, 16:28
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Men det er på det rene at mellom transaksjonene var det lange pauser. Dette taler i mot at TH skulle arrangert dette. Pga dette ledet til at mistanken ble rettet mot ham.
Tenker du at det ble vanskeligere hver gang han skulle betale ?

Jeg opplever å bistå brukere med samme dataprogrammer gang på gang år for år, og da er det ikke engang livet og friheten som innsats. I etterpåklokskapen har nok TH gjort noen justeringer, men jeg er helt overbevisst om at han arrangerte dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in