2020-05-17, 16:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Fast de där är långt ifrån goda resultat - Att saker fungerar på djur är en sak - betyder inte att man är närheten av något - Endast hoppfullt

99.9% dna? nej men 96% Dessutom äre väldigt viktigt å se långtidseffekter och biverkningar.

Jo de kommer ta längre tid än du tror de är ett helt nytt virus vi aldrig haft vaccin till förut heller familjen så nej.

Då nöjer jag med att konstatera att vi tror olika.
Citera
2020-05-17, 16:25
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
..och ändå så är risken för person 0-70 som är normalt frisk nära nog noll.

Varför har vi FHMs hämmande rekommendationer över oss?

Någon måste väl kunna motivera varför,trots att all tillgänglig fakta pekar i exakt motsatt riktning?
Du verkar inte intelligent nog att förstå att värderingsfrågor är subjektiva. Vissa värderar värnandet om människoliv i största möjliga utsträckning. Vissa värderar ekonomi och sina karriärer högre än människoliv. Man känner olika inför att folk dör. Förstår du?
Senast redigerad av -AIR- 2020-05-17 kl. 16:38.
Citera
2020-05-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneW
Deras myndigheter kanske rapporterar på annat sätt? I Sverige är det inte FHM som ansvarar för folkräkning eller dödsattester vilket kanske är fallet i de andra länderna. I Sverige killgissar jag att MINST Skatteverket, SCB och Socialstyrelsen är inblandade i detta.

Oavsett, snittet per dag är ca 60-70 döda i Sverige just nu. Idag redovisades 28st, gissningsvis är det då ca 30 som saknas. Samma visa imorgon vilket innebär att på måndag kommer siffran vara kring 90-100 döda igen. Förhoppningsvis lägre mtp det lägre trycket på IVA det rapporterats om i veckan

Idag är det ännu värre. FHM redovisar en dödssiffra som till och med iägre än vad sajterna c19.se och platz.se redovisade i går kväll. "Something is wrotten in Denmark" som Shakespeare uttryckte sig.
Citera
2020-05-17, 16:27
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Det intresserar mig inte vad du tycker personligen om mina åsikter och det du säger stämmer ju inte. Jag skriver ju klart och tydligt om vad bristerna i äldrevården är och vad de kan bero på.
Det är många här som snackar skit konstant om socialdemokraterna och vad de skitsnackarna har för agenda bryr jag mig inte heller om, det är bara ensidigt och tjatigt. Vad folk påstår eller tycker på Flashback är inte representativt för resten av befolkningen i Sverige men de verkar ändå inte förstå att de är en minoritet utan gapar på som om de hade massor av folk bakom sig. Jag försöker diskutera Covid 19 men det är så gott som omöjligt på grund av alla elaka personangrepp som konstant kastas på en.

Socialdemokraterna nämns sällan, däremot myndigheterna. Men då kommer dessa sossar svärmande som ilskna rödmyror och försvar sina myndigheter som om alla inblandade myndigheter vore en del av S etablissemanget.
Särskilt i den här tråden har det blivit så att S hordernas pissmyror angriper alla som tycker att FHM hanterat krisen fel. Man undrar vilken tå man trampade på.
Citera
2020-05-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Då nöjer jag med att konstatera att vi tror olika.

Ja uppenbarligen - Har vi riktigt tur så vi det årsskiftet absolut som professorn säger själv
https://www.svtplay.se/video/26647518/helgstudion/helgstudion-16-maj-09-00
45:30
Citera
2020-05-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Hur långt ska man se? Hittade inget - särskilt förutom de vi redan vet?
Spola fram till 39:59
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Ja, ord mot ord.
80% av oss svenskar anser att FHM gör rätt.
Alltså 8-2

Men det är ju bullshit, en tillrättalagd undersökning gjord för 3 veckor sen där 90% av de som svarat är pensionärer som alltid tycker staten gör rätt.
Citera
Medlem
Det som är mest komiskt i dagens Sverige är att alla som tycker att Sverige gör rätt håller i princip på att (ursäkta ordvalet) låta sig pissas i munnen av staten.

Om man bortser från personer som inte har mycket att hämta här på jorden (psykofall, störda människor, ensamma incels som bara hatar alla i världen) så har de flesta människor bara att förlora på den strategin som används i Sverige. De kan ju bli drabbade på nåt sätt.

Slutsatsen är att alla dessa personer är så pass naiva (för att använda en eufemism) att de inte märker att de egentligen står med öppen mun medan staten kissar i deras mun. För det är det händer. Staten gör så lite som möjligt för att skydda sitt folk. Och de dumma och naiva (eufemism) förnekare ingår ju också i den gruppen.

Återigen, vi bortser ifrån wasted people som egentligen är bara glada att det pågår en global pandemi eftersom de känner hat för allt och alla.
Citera
2020-05-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Själv undrar jag mest vad Åkesson med flera håller på med.
Här ligger bollen ånyo på straffpunkten och målvakten har lämnat arenan..ändå känner uppenbarligen ingen för att sparka in bollen i det vidöppna målet.

Kristersson har åtminstone burrat upp sig en del när det gäller testningskatastrofen..och får han nys om de löjligt låga dödstalen som drabbar den arbetsföra delen av befolkningen så torde det nog bli han som till slut kan kassera in den stora politiska vinsten som bara ligger här och väntar nu helt öppet.

Räknar vi ut hur många procent av landets befolkning som har avlidit i Corona (av Corona) enligt påstådda siffror så hamnar vi på 0,00036% (med res för felräkning, räkna gärna själv).
Och räknar vi bort de äldsta så lär vi hamna på runt 0,000 005%.

(EDIT - SÅ SLIPPER DU REPLIKERA ATT SIFFRORNA ÄR FEL. GLÖMDE ATT MULTIPLICERA MED 100. KLANTIGT. ALTERNATIVT BLUNDA FÖR PROCENTTECKNEN...)

Hmm. Enligt flasbackexperterna så skulle det vid det här laget finnas provisioriska kylcontainers i varje stad proppfulla med c-offer och de flesta av sjukvårdspersonalen skulle sitta i ett hörn och vara apatiska av överbelastning.

Men deras argument är väl som de har varit i veckaor; Vänta bara, snart så....
Personligen skiter jag i om det är kommunister med egen majoritet , nazister eller något däremellan som sitter i regeringen. Att inte "lockdowna" landet är klokt. På senare tid börjar även tycka att de restriktioner som trots allt finns inte känns ekonomiskt försvarbara och borde tas bort bums.

Kort - jag har aldrig varit med om något så OFANTLIGT överdrivet och upphaussat som detta.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-05-17 kl. 16:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Spola fram till 39:59

Fast han säger ju tidigaste har vi ett välfungerande vaccin om vi har riktigt tur vid årsskiftet sen med distribution och produktion är ju nåt helt annat när hela världen ska ha det.

Att man har lite olika forsknings vaccin i kylen är ingen konstigt men de är långt kvar tills vi vet sanningen
Senast redigerad av rawjudge 2020-05-17 kl. 16:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Idag är det ännu värre. FHM redovisar en dödssiffra som till och med iägre än vad sajterna c19.se och platz.se redovisade i går kväll. "Something is wrotten in Denmark" som Shakespeare uttryckte sig.

Det handlar bara om vid vilken tid på dagen som regionerna redovisar.
Citera
2020-05-17, 16:31
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jämför man med genomsnittet i Västeuropa kanske vi inte är så hemska. Jag tror det är ett bättre sätt att räkna, inte bara jämföra med enstaka länder som skiljer sig så, utan antal döda i Västeuropa delat med Västeuropas befolkning för att få ett västeuropeiskt snitt på dödsfall per miljon.

Jag är för trött för att göra det nu såhär efter midnatt men får se i morgon eller på måndag kanske. Något att tänka på. De övriga nordiska länderna är trots allt bara små pluttländer med sina runt 5 miljoner invånare vardera, de påverkar inte Västeuropas medel så mycket som de stora tunga UK, Frankrike, Italien, Tyskland och Spanien.

natti

Tråkigt då att Sverige inte ligger i västeuropa, så varför jämföra just med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in