Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Själv undrar jag mest vad Åkesson med flera håller på med.
Här ligger bollen ånyo på straffpunkten och målvakten har lämnat arenan..ändå känner uppenbarligen ingen för att sparka in bollen i det vidöppna målet.
Kristersson har åtminstone burrat upp sig en del när det gäller testningskatastrofen..och får han nys om de löjligt låga dödstalen som drabbar den arbetsföra delen av befolkningen så torde det nog bli han som till slut kan kassera in den stora politiska vinsten som bara ligger här och väntar nu helt öppet.
Räknar vi ut hur många procent av landets befolkning som har avlidit i Corona (av Corona) enligt påstådda siffror så hamnar vi på 0,00036% (med res för felräkning, räkna gärna själv).
Och räknar vi bort de äldsta så lär vi hamna på runt 0,000 005%.
(EDIT - SÅ SLIPPER DU REPLIKERA ATT SIFFRORNA ÄR FEL. GLÖMDE ATT MULTIPLICERA MED 100. KLANTIGT. ALTERNATIVT BLUNDA FÖR PROCENTTECKNEN...)
Hmm. Enligt flasbackexperterna så skulle det vid det här laget finnas provisioriska kylcontainers i varje stad proppfulla med c-offer och de flesta av sjukvårdspersonalen skulle sitta i ett hörn och vara apatiska av överbelastning.
Men deras argument är väl som de har varit i veckaor; Vänta bara, snart så....
Personligen skiter jag i om det är kommunister med egen majoritet , nazister eller något däremellan som sitter i regeringen. Att inte "lockdowna" landet är klokt. På senare tid börjar även tycka att de restriktioner som trots allt finns inte känns ekonomiskt försvarbara och borde tas bort bums.
Kort - jag har aldrig varit med om något så OFANTLIGT överdrivet och upphaussat som detta.