Ursäkta för väldigt sent svar. Borde väl egentligen inte skriva något eftersom jag är tvungen att avbryta och springa ifrån för annat nästan jämt. Men i alla fall...det känns lite dåligt att inte svara så därför gör jag det trots att det är väl sent.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Du är medveten om att Sverige inte ändrat sin strategi sedan mars när Tegnell sa att det är flockimmunitet vi måste nå, va?
Du har sett alla hans och Gieseckes gissningar och förhoppningar i media va? (
Nu snart... Kanske... April, nej maj! Snaaaart når vi flockimmu!!!! )
Men nej då "Sverige strävar inte efter flockimmunitet"...
Om FHM hävdar att vi inte strävar efter flockimmunitet så skall de TYDLIGT formulera en annan strategi och ett MÅL. Och en bortre gräns för när målet anses uppnått, eller misslyckat!! Detta är ingen lekstuga, det här är folk som dör.
"Tro ont om andra för att man är ondsint själv", eh va?
Vi ser verkligheten. Och den är att FHM sköter ej sitt jobb, inte regeringen heller. De kommer knappast börja sköta sina jobb, för att man håller tyst om det, här inne...
Allt det här tjatet om flockimmunitet kan vi tacka Annika Linde för.
Citat:
Ursprungligen postat av
RoyalTrash
Tack, den artikeln hade jag faktiskt glömt. Demensen har börjat.
Han säger dock inte riktigt att strategin är flockimmunitet även om det är hårfint.
Något annat man kan läsa i artikeln är att han säger att de ville testa vårdpersonalen på äldreboendena. Undrar vad som gjorde att det inte blev riktigt så.
Från 16 mars alltså (uppdaterad 17 mars).
Citat:
I Storbritannien kommer man snart att isolera sjuka och äldre. Kommer vi att göra någonting liknande i Sverige?
– Vi har också pratat väldigt mycket om det. Dels med att personal på äldreboenden ser till att hålla sig friska och testas så att man inte kommer in med sjukdomen, och dels om att förbjuda besök på äldreboenden. Så vi pratar ju om samma sak.
(
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh)
Kan hålla med om att han inte är den bästa att skicka fram men tycker inte om det fruktansvärda hatet han får ta emot och de absurda beskyllningar som följer med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Redan länkat, finns i mina inlägg du får söka där, orkar inte länka det hundra gånger om för varje person som hävdat att de "aldrig sett det", fastän de varit i tråden länge och det har varit välkänt faktum.
Som du ser så fick jag det länkat av en annan användare. Man kan glömma vet du. Jag antar att det inte är något du gör utan kommer ihåg allting du läser och någonsin har läst eller hört.
Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Förstörd ekonomi kan det inte bli om regeringen omprioriterar vad som ska läggas.
I USA fick varje invåndare 1200 dollar var, i Japan runt 1000 dollar i motsvarande yen.
Ganska enkelt.
Istället ska vi lägga pengar på menskonst och svartskallar i dessa tider.
Lätt som en plätt. Sparar dina visdomsord.