2020-05-16, 23:33
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Du har helt rätt att jag inte vet svaren. Men det är uppenbart att Anders Tegnell också är vilse. Anders Tegnell behöver ersättas med någon som har kompetens att utforma den bästa strategin. Jag är inte den personen.

- Det har redan förekommit otroligt hemska farsoter i äldre tider. Där finns lärdomar att hämta. I brist på bättre metoder, så får man förlita sig på redan beprövade metoder. Medeltidens européer klurade ut hur dom kunde skydda sig mot pesten.

Jag har full respekt för dina åsikter och uppskattar din välmening i ämnet. Men anser att du har fel.
Citera
2020-05-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag hoppas att du har rätt, att inte Covid-19 påverkar och stannar kvar som herpes i DNA för det är så man upptäcker smittade, att inte Covid-19 gör att vissa får en stroke eller när immunsystemet slår ut sina egna organ, eller att en lunginflammation om den är bakteriell eller inte slår ut ditt andningssystem och dina spermier efter en smitta innehåller Covid-19.

Men låt oss skita i det och bara ha kul, gå på krogen och leva.
Covid 19 är en av miljoner (eller ännu fler) möjliga och omöjliga sjukdomar alla kan drabbas av så bättre att njuta av livet så länge man kan istället för att oroa sig konstant..
Citera
2020-05-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Alltså är du dum på riktigt?
Va fan snackar du om?
"Samma andel som alla andra"?
Är du lika aspie som mördaren tegnell?
Hur i helvete får du fram att svärje skulle ha så jävla otur att en sån mängd faktorer skulle just vara unika för svärje?

Har du inte fattat att svärje har samma andel smittade som värst drabbade länder? Och inte som "alla andra". Va fan är alla andra ens?

Har du inte fattat att det just beror på avsaknad av seriösa restriktioner?
Har du inte fattat att med seriösa restriktioner hade andelen smittade varit i klass med andra skandinaviska länder?
Har du inte fattat att seriösa restriktioner hade sparat tusentals liv i svärje?

Jag skiter om du är en ensam incels som ingen vill ha och som inte bryr sig om nån.
Det finns miljoner människor som bryr sig om andra.
Så ditt idiotiska icke-behov att bry sig om medmänniskor är inte representativa.

Gud vilken dryg människa du verkar vara.

Nu var kontexten att någon tog upp att kanske inte alls så många var/har varit smittade i Sverige. Restriktioner påverkar antalet smittade, inte nödvändigtvis antalet döda.

Utifrån de premisserna ställer jag den hypotetiska frågan: vad beror det på att Sverige har relativt få smittade jämfört med antalet avlidna
Senast redigerad av ArseneW 2020-05-16 kl. 23:39.
Citera
2020-05-16, 23:37
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Jag har full respekt för dina åsikter och uppskattar din välmening i ämnet. Men anser att du har fel.

Schweiz har varit öppet i en vecka. 0 försiktighet i den stora matbutiken. Det var mindre folk än vanligt men ingen var försiktig. Folket har nu lämnat Corona bakom sig. De som var försiktiga var schweizarna. De som var helt klart ignoranta var invandrare. Jag var tvungen att be en kvinna att hålla avstånd. Hon blev bara sur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Norrbaggarna själva säger att de inte räknar som Sverige och många andra länder. Sverige räknar tydligen alla som dött med C19 i kroppen som C19 döda det gör inte Norge och troligen inte heller Danmark Finland och Island.

Ja, jag läste någonstans att i Sveriges statistik finns avlidna av eller med covid i kroppen.
Så Sverige kanske överrapporterar i jämförelse med vissa länder. Det avlider ju ca 250 personer/dygn i vårt land av olika saker ett normalt år. Det intressanta blir ju längre fram att se den förmodade överdödligheten. Senaste veckorna ligger ju avlidna/dygn med covid i kroppen på ca 70 pers/dygn
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121

Hur ska man med en välmening förklara att du har fel.
Citera
2020-05-16, 23:39
Medlem
Gusselbys avatar
Ursäkta för väldigt sent svar. Borde väl egentligen inte skriva något eftersom jag är tvungen att avbryta och springa ifrån för annat nästan jämt. Men i alla fall...det känns lite dåligt att inte svara så därför gör jag det trots att det är väl sent.
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Du är medveten om att Sverige inte ändrat sin strategi sedan mars när Tegnell sa att det är flockimmunitet vi måste nå, va?

Du har sett alla hans och Gieseckes gissningar och förhoppningar i media va? (Nu snart... Kanske... April, nej maj! Snaaaart når vi flockimmu!!!! )

Men nej då "Sverige strävar inte efter flockimmunitet"...

Om FHM hävdar att vi inte strävar efter flockimmunitet så skall de TYDLIGT formulera en annan strategi och ett MÅL. Och en bortre gräns för när målet anses uppnått, eller misslyckat!! Detta är ingen lekstuga, det här är folk som dör.

"Tro ont om andra för att man är ondsint själv", eh va?

Vi ser verkligheten. Och den är att FHM sköter ej sitt jobb, inte regeringen heller. De kommer knappast börja sköta sina jobb, för att man håller tyst om det, här inne...
Allt det här tjatet om flockimmunitet kan vi tacka Annika Linde för.

Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh
Tack, den artikeln hade jag faktiskt glömt. Demensen har börjat.
Han säger dock inte riktigt att strategin är flockimmunitet även om det är hårfint.
Något annat man kan läsa i artikeln är att han säger att de ville testa vårdpersonalen på äldreboendena. Undrar vad som gjorde att det inte blev riktigt så.
Från 16 mars alltså (uppdaterad 17 mars).
Citat:
I Storbritannien kommer man snart att isolera sjuka och äldre. Kommer vi att göra någonting liknande i Sverige?

– Vi har också pratat väldigt mycket om det. Dels med att personal på äldreboenden ser till att hålla sig friska och testas så att man inte kommer in med sjukdomen, och dels om att förbjuda besök på äldreboenden. Så vi pratar ju om samma sak.
(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh)

Kan hålla med om att han inte är den bästa att skicka fram men tycker inte om det fruktansvärda hatet han får ta emot och de absurda beskyllningar som följer med det.
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Redan länkat, finns i mina inlägg du får söka där, orkar inte länka det hundra gånger om för varje person som hävdat att de "aldrig sett det", fastän de varit i tråden länge och det har varit välkänt faktum.
Som du ser så fick jag det länkat av en annan användare. Man kan glömma vet du. Jag antar att det inte är något du gör utan kommer ihåg allting du läser och någonsin har läst eller hört.
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Förstörd ekonomi kan det inte bli om regeringen omprioriterar vad som ska läggas.

I USA fick varje invåndare 1200 dollar var, i Japan runt 1000 dollar i motsvarande yen.

Ganska enkelt.

Istället ska vi lägga pengar på menskonst och svartskallar i dessa tider.
Lätt som en plätt. Sparar dina visdomsord.
Citera
2020-05-16, 23:40
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Covid 19 är en av miljoner (eller ännu fler) möjliga och omöjliga sjukdomar alla kan drabbas av så bättre att njuta av livet så länge man kan istället för att oroa sig konstant..

Kan du addera, man plussar något typ 1+1 är 2. Men just du har rätt, why bother!
Citera
2020-05-16, 23:45
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Hur ska man med en välmening förklara att du har fel.

Ja, ord mot ord.
80% av oss svenskar anser att FHM gör rätt.
Alltså 8-2
Citera
2020-05-16, 23:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Kan du addera, man plussar något typ 1+1 är 2. Men just du har rätt, why bother!
Nej, man behöver inte addera, för alla dör av nåt till slut. Dör man av covid så dör man inte av något annat man annars skulle ha dött av. Är det inte det ena så är det det andra. Döden är oundviklig. Cheer up!
Citera
2020-05-16, 23:47
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ursäkta för väldigt sent svar. Borde väl egentligen inte skriva något eftersom jag är tvungen att avbryta och springa ifrån för annat nästan jämt. Men i alla fall...det känns lite dåligt att inte svara så därför gör jag det trots att det är väl sent.

Allt det här tjatet om flockimmunitet kan vi tacka Annika Linde för.

Tack, den artikeln hade jag faktiskt glömt. Demensen har börjat.
Han säger dock inte riktigt att strategin är flockimmunitet även om det är hårfint.
Något annat man kan läsa i artikeln är att han säger att de ville testa vårdpersonalen på äldreboendena. Undrar vad som gjorde att det inte blev riktigt så.
Från 16 mars alltså (uppdaterad 17 mars).
(https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh)

Kan hålla med om att han inte är den bästa att skicka fram men tycker inte om det fruktansvärda hatet han får ta emot och de absurda beskyllningar som följer med det.

Som du ser så fick jag det länkat av en annan användare. Man kan glömma vet du. Jag antar att det inte är något du gör utan kommer ihåg allting du läser och någonsin har läst eller hört.

Lätt som en plätt. Sparar dina visdomsord.

Börja med dig själv?
Citera
2020-05-16, 23:48
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:

Alltså jag hör dig men du börjar att resonera från botten, varför inte bara vara och skita i allt och du har en 50/50 chans eller? Va inte så destruktiv utan lyssna på budskapen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in