Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-17, 15:53
Medlem
Är det bekräftat var någonstans snutarna tog Paolo? Var det utanför porten precis när han kom ut, eller tog dom honom precis när han klev ut ur lägenheten.

Nu har han ju erkänt offentligt, men om han var iskall och hävdade att "den var aldrig inne" så undrar jag hur åklagaren skulle lägga upp bevisbördan. Var går gränsen för ett sexköp i Sverige idag? Räcker det med att man är i samma lägenhet som en prostituerad. Det är såklart lättare när polisen tar någon på bargärning i bilen i full fart, men i en lägenhet med neddragna persienner?

Jag tror inte tjejen skulle läcka då hon förmodligen skyddar sina kunder.
Citera
2020-05-17, 15:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Han har säkert ett driv men inte mycket till intelligens. Hans s k entreprenörskap består i huvudsak att sälja sitt namn. Verkar osunt träningsfixerad, verkar inte finnas så mycket innehåll innanför skalet.

Det här jag nyfiken på. Vad kostar namnet ?

Tex K-rauta, 100-200 tusen per år ?
Citera
2020-05-17, 15:54
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
.

Mitt intryck är att han är tämligen korkad. Men han har gjort det bra att bygga upp sin verksamhet på ett så grunt innehåll. Eftersom han inte besitter någon användbar kompetens så blir det nog jobbigt för honom när han lyckats sabba allt han byggt upp

Ja, det är min uppfattning också. Om han inte startar om i Italien utan blir kvar i Sverige så kanske han hamnar i restaurangbranschen men utan att fronta utåt. Annars ligger nog kriminalitet nära.
Citera
2020-05-17, 15:54
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror att många har förutsatt att han äger dessa restauranger och matvarumärket. Men så verkar inte vara fallet. Jag trodde ju också att det var hans restaurang (Tydligen två har jag fått veta nu), men han är ju utslängd från den. Det verkar mer som att företag bara har betalat för att använda hans namn. Konstigt är det i alla fall.

Så har jag också tolkat det han livsmedel är inte hans utan han är en skylt mot viss ersättning. Samma med krogarna och hotellet. Så han är bara en manlig och äldre variant av Blondinbella som levt sin lögn
Citera
2020-05-17, 15:55
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Källa på det, tack!

Det är svårt att hitta "källa", då debatten är så besudlad, och bygger på antaganden. Det beror på vem som frågar de prostituerade? Men om det finns vissa som har annan sysselsättning som jobb, och gör detta vid sidan av. Då kan man ju undra hur frivilligt det är?
Citera
2020-05-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hencucken
Just precis. Feminism är att kvinnor inte får lov att göra vad dem vill. De är inte fria till att ta egna beslut. Framför allt ska de inte ha möjligheten att leva det liv dem vill.

Paulop Roberto är en hemsk skurk. Som en tiger hoppade han på och våldförde sig på en stackars fattig liten kvinna som bara ville vara ifred. Hemskt!

När Anders Eklund greps för övergreppet och mordet på Engla, sa han att det hänt eftersom hon, 10 år gammal, sparkat honom på benet.

Där hemma satt du i soffan och tänkte, "jaha, men då så".

Skönt att ni incels är i minoritet.
Citera
2020-05-17, 15:56
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vart tog dom Paolo? Ut till en polisbil där dom genomförde förhöret, sen fick han gå?
Dom tog honom inte direkt på gatan, utan när han satt på en krog i närheten.
Citera
2020-05-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashigaback
ENSAM KVAR
med Paolo Roberto

https://www.youtube.com/watch?v=M7663T31BYo

Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Cirkeln är sluten
början på hans karriär och slutet på hans karriär

Ja, blir lite kusligt nästan
I både filmen (och nu i verkligheten) blir han tillslut drabbad av sin egen "dumhet"
Citera
2020-05-17, 15:57
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Cirkeln är sluten
början på hans karriär och slutet på hans karriär
Ha ha indeed
Citera
Medlem
PontefractCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Uppenbarligen kan ju Paolo ta sitt straff (25000 i böter) men i praktiken har hans straff blivit långt grövre.
25000 är 50 dagsböter a 500 kronor. Intressant att rättsväsendet likställer brottet ur straffvärdesperspektiv med den flyktingsmuggling som Fredrik Önnevall gjorde sig skyldigt till. Han fick villkorlig dom och 40 dagsböter. Därefter förärades han hjältegloria och jobbar fortarande på inom SVT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Fattar inte att polisen gör ett skit för att sätta dit hallickarns och människohandlarna utan nöjer sig med de ofarliga torskarna. Vågar dom inte? Kan dom inte?
Kan inte vara någon raketforkning att nysta i det som är det verkliga kloakhålet i sådana här historier.
Jag tror spontant att det blir för jobbigt, lättare att bara ta köparna så man får sig en snabb pinne, samma med narkotikapolitiken där 9 av 10 dömda är brukare och inte försäljare, statistik är viktigare än att faktiskt åstadkomma en riktig förändring, tråkigt men sant.
Citera
2020-05-17, 15:58
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
De som ligger långt under hans intellekt tycker förstås han är korkad, lågintelligenta kan inte förstå det högintelligenta säger.

Jag antar att du är ironisk eftersom det är omöjligt att ligga långt under hans intellekt. Jag anser inte att det är högintelligent att förlora miljontals kronor på ett sunkigt horknullande. Men intelligens kan naturligtvis definieras på olika sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in