2020-05-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nej, du har inte rätt.
Nej jag har faktiskt rätt när jag påstår att många länder inte redovisar korrekt. Du har fel när du tror att alla länder gör det. Räcker ju att kolla överdödligheten i olika länder och jämföra med deras redovisning och som sagt inte alla döda testas eller obduceras så statistiken kan omöjligt vara korrekt från något land. Men vissa länder ligger närmare korrekta siffror än andra.
Citera
2020-05-16, 12:41
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, Forland formulerar det träffsäkert. Försiktighetsprincipen gäller inte i Sverige längre. Här är det vårdslös o farlig hantering som gäller.

"Att hoppas på en kontrollerad spridning och att smittan lägger sig när tillräckligt många varit sjuka vore allt för farligt, anser han. Då är det bättre att ta det säkra före det osäkra och undvika att människor dör."

Var det nästa fredag ministrarna i norden skulle träffas? Har Sverige samma vecka som förra så tror jag det kommer gå het till mötet.
Citera
2020-05-16, 12:44
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej jag har faktiskt rätt när jag påstår att många länder inte redovisar korrekt. Du har fel när du tror att alla länder gör det. Räcker ju att kolla över dödligheten i olika länder och jämföra med deras redovisning och som sagt inte alla döda testas eller obduceras så statistiken kan omöjligt vara korrekt från något land. Men vissa länder ligger närmare korrekta siffror än andra.

Du får nog läsa vad jag skriver. Jag sa inte att jag tror att alla redovisar rätt. Men däremot säger jag att det är nära sanningen då man har så stort underlag och det är Sverige som vill att andra ska ha fel.

Skulle vara intressant och få höra vilka länder du syftar på som gör fel? Vad det har för betydelse emot Sveriges siffror och vad de skulle göra att vi inte är så dåliga som vi visar. Kan du det?
Citera
2020-05-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jodå, det är "stabilt" som Tegnell sagt i 2 månader nu.. Stabilt rakt in i kaklet och vi har fortfarande inga journalister som ifrågasätter varken honom eller myndigheterna.. Varför?
Ja antagligen för att kompetensen inte finns och riktig journalism existerar inte.

Journalism idag i Sverige är att lyssna på Bianca Ingrossos pod och citera den.

...hahaha - bästa citatet idag . I agree with you....... - enda frågorna är dem likt - när kan vi gå på krogen igen och umgås som vanligt och när kan vi börja gå och titta på fotboll ?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - den sista svensken försvann när den siste Karolinen vart dräpt i ngt krig och det som vart kvar av att avla på i Svea rike var alla "Tok Harry" ( Hedebyborna för dem som inte minns ) varför det nu ser ut som det gör i det svenska samhället.....

Dags att få upp planen som SAS har på backen så vi kan öppna en luftbro till Somalia och Mellanöstern så vi kan flyga in lite kompetens så vi höjer intellektet på "svensken" . Varför inte plocka hem lite IS krigare oxå så det blir lite action i detta sovande land........
Citera
2020-05-16, 12:46
Medlem
Wajis avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRVe10/de-protesterar-mot-svenska-strategin-star-har-tills-de-andrar-sig

Fan att man inte visste det här. Då hade man ju åkt ditt och visat sin solidaritet för Sverige.

Mer sånt här tack!
Citera
Medlem
Citat:
Det värsta är att de försöker ju lura svenska folket, men det försöker även ljuga för världen.

Därför tror jag inte de kommer erkänna något, men smygstängningar i form av fotbollen som exempel är starten på att Sverige kommer smygstänga saker under sommaren men ej erkänna att man gjort fel.
Men det är bra att omvärlden nu fortsätter kritisera Sverige. Det är bra för oss Svenskar som bryr sig om vårt land.

Tror du att fotbollen i Sverige varit igång och att man smygstänger den nu?

Vad jag vet har ingen, i synnerhet inte FHM, kommit med nånting nytt om fotbollen. Vad jag vet är Sverige ett av de länder i världen där mest fotboll spelas, iom att ungdomsfotboll är igång.
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Fan, va osynliga våra politiker är i krisen. Hallonet och Svetsarn säger knappt nånting. Kanske dags nu för alfahannen Damberg att positionera sig för partiledarposten och ta i på skarpen:

"Det är faktiskt inte okej att sitta för nära på krogen. Jag vill inte se att det missköts, för då sätter jag till en parlamentarisk utredning med bred förankring."

Sistnämnda innebär en utredning med representanter för S och MP och... S. Resultatet ska presenteras senast vid årsskiftet.

Alltså årsskiftet 2021/2022.
Citera
2020-05-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, Forland formulerar det träffsäkert. Försiktighetsprincipen gäller inte i Sverige längre. Här är det vårdslös o farlig hantering som gäller.

"Att hoppas på en kontrollerad spridning och att smittan lägger sig när tillräckligt många varit sjuka vore allt för farligt, anser han. Då är det bättre att ta det säkra före det osäkra och undvika att människor dör."
Att ta det säkra före det osäkra innebär då att kollapsa sitt lands ekonomi över ett par tusen liv.
Citera
2020-05-16, 12:48
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag är jävligt missnöjd med hur det kommer att gå för Finland. Olikt övriga naiva idioter här så kan jag se framåt utan att stirra mig blind på dagens siffror.

Precis som vissa inte är säkra på att våra grannländer ska kunna undvika Sveriges dödssiffror, så är jag inte säker på att Sverige kommer klara sig så mycket bättre ekonomiskt än dem till den grad att det var värt att släppa lös smittan som vi gjort.

Men sitter du på facit så är jag såklart avundsjuk!
Citera
2020-05-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Jag tror på riktigt att folk är dummare än nödvändigt idag pga. informationsteknologin, inte på något sätt ointelligenta utan saknar bara möjlighet att använda intelligensen då de är vana vid att hämta den information som behövs exakt när den behövs för att därefter glömmas bort till nästa behov uppstår.

Att då titta på ett diagram är lätt, att dra egna slutsatser vad det innebär är en helt annan sak, att "platta kurvan" innebär fri spridning med foten på bromsen så den inte skenar och att detta är kontrollerad flockimmunitet genom nedsmittning per definition är inte så svårt att förstå, inga alternativ finns eller åtgärder har angivits eller tagits.

Så, ända tills det meddelas vad "platta kurvan" utan annan åtgärd innebär meddelas på ett sökbart sätt tror jag inte det allmänheten kommer förstå.
Jag skrev det här inlägget på familjeliv I mars precis när "kurvan" presenterats.
https://www.familjeliv.se/forum/thread/80305116-det-gar-inte-att-platta-ut-kurvan
Om du tittar på kommentarerna så ser du att det är ingen som höjer på ögonbrynen. Jag håller normalt inte på och skriver inlägg på forum men registrerade ett konto där och senare här eftersom jag sitter i karantän och inte har något liv för tillfället.
Citera
2020-05-16, 12:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Tror du att fotbollen i Sverige varit igång och att man smygstänger den nu?

Vad jag vet har ingen, i synnerhet inte FHM, kommit med nånting nytt om fotbollen. Vad jag vet är Sverige ett av de länder i världen där mest fotboll spelas, iom att ungdomsfotboll är igång.

Jag vet inte om du misstolkade mig eller inte.

Sveriges total avsaknad av kontroll gör att man inte kan öppna evenemang av olika sorter pga av att vi har dödstal som är enorma jämte våra grannländer.
Där av så smygstänger man fotbollen för att man inte har kontroll även om de spelar publik, Det är en form understryket bevis på att man inte har gjort rätt och man inte kan öppna Sverige som man vill. Där av kommer det komma smygstängningar i form av utomhusbad, campingar mm.

Andra länder öppnar upp men Sverige kommer tyvärr göra det motsatta även om man inte erkänner det för det ser ut som det gör.
Citera
2020-05-16, 12:50
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Du får nog läsa vad jag skriver. Jag sa inte att jag tror att alla redovisar rätt. Men däremot säger jag att det är nära sanningen då man har så stort underlag och det är Sverige som vill att andra ska ha fel.

Skulle vara intressant och få höra vilka länder du syftar på som gör fel? Vad det har för betydelse emot Sveriges siffror och vad de skulle göra att vi inte är så dåliga som vi visar. Kan du det?

Räcker med att titta på överdödligheten i Europa. Ser inte jättebra ut i Sverige jämfört med grannländer. Men Tengele har säkert en bortförklaring för det med

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in