Citat:
Ursprungligen postat av
kkkrim
Bara så jag förstår vad i mitt resonemang som inte går fram så jag kan ändra mitt sätt att uttrycka mig så det blir färre missförstånd i framtida diskussioner, Ni förstår inte att viruset redan är påväg att dö ut iom. reproduktionstal under ett?
Vi ska alltså i nuläget inte försöka stoppa en omöjlig farsot, vi ska bara skynda på processen genom att Alla följer de restriktioner som lett till denna möjlighet och testa och isolera de positiva för att ytterligare öka hastigheten på utrotandet.
Nu när jag förklarat lite enklare, är det lättare att förstå eller vad annat bör jag ändra i sättet jag uttrycker mig?
Eller har Ni data som påvisar att reproduktionstakten inte är under ett att dela med Er av?
Tror du verkligen på att detta Coronavirus kommer att försvinna helt?
Jag kan bara konstatera att du inte tar i beaktande närmast all vetenskap som finns på området.
Förklara för mig varför folk blir förkylda år från annat trots att R talet befinner sig på i stort sett noll stora delar av året?
Jag tror inte att jag vet om någon som är det minsta insatt i Coronavirus och dess problematik som tror att detta virus går att utrota.
Således finner jag ditt resonemang vara verklighetsfrånvänt och närmast faktaresistent.