2020-05-17, 13:17
Medlem
Mer om lördagens sökinsatser efter Wilmas kvarlevor. Runt 150 frivilliga sökte

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/stor-s%C3%B6kinsats-efter-wilmas-kvarlevor-1.28081474

Citat:
Sökinsatsen koncentrerades under lördagen till skogsterräng och vattenområden söder om Uddevalla.

– I och med att förundersökning blivit offentlig har vi fått information om relevanta områden, och polisen har kunnat vara mer öppen om vilka trakter vi bör kika närmare på, säger Patrick Cohen, insatsledare hos Fikk.
Citera
2020-05-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag tror också det kan hända. Ponera att han erkänner grov misshandel av Wilma, att han sedan åkte till Ljungskile, och att Wilma var död när han återvände. Att dödsorsaken inte är konstaterad lämnar plats för såna utsagor.

Griftefridsbrottet är han torsk på, naturligtvis.
Det räcker med rimligt tvivel så går "mord" bort som rubricering. Men han gräver sin egen grop. Han sitter och flinar i förhör efter förhör. Han tiger eller säger "inga kommentarer". Han säger att det är "polisens jobb att ta reda på vad som hänt" (fritt ur minnet - ej ordagrant). Han är inte samarbetsvillig för fem öre.
(Och mitt i allt kissar han på sig sittande på en stol. Varför ber man inte om att få gå på toaletten?)
Citera
2020-05-17, 13:18
Medlem
Citat:
Jag tror också det kan hända. Ponera att han erkänner grov misshandel av Wilma, att han sedan åkte till Ljungskile, och att Wilma var död när han återvände. Att dödsorsaken inte är konstaterad lämnar plats för såna utsagor.

Griftefridsbrottet är han torsk på, naturligtvis.

Egentligen räcker det med att han säger att hans avsikt var att grovt misshandla Wilma, men inte döda henne - Så kan det bli Grov misshandel och Vållande till annans död (sedan kan det givetvis motbevisas)
Citera
2020-05-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Nån jobbbil inkluderade inte i min spekulation,möjligt nån annan bil , han behöver ju inte ha dumpat delar på just arbetstid.
Kvarstår ju ändå frågan,varför var han hemma så många gånger den jobbdagen?..

Jag tror ju att det var för att undanröja bevis..Städa och sedan ta med sig något för att kunna slänga det i någon annans sopor eller alternativt utomhus, men det borde som sagt inte vara så omöjligt att hitta något bevis på det..
Citera
2020-05-17, 13:29
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det räcker med rimligt tvivel så går "mord" bort som rubricering. Men han gräver sin egen grop. Han sitter och flinar i förhör efter förhör. Han tiger eller säger "inga kommentarer". Han säger att det är "polisens jobb att ta reda på vad som hänt" (fritt ur minnet - ej ordagrant). Han är inte samarbetsvillig för fem öre.
(Och mitt i allt kissar han på sig sittande på en stol. Varför ber man inte om att få gå på toaletten?)

Utmattning syndrom av hjärnan. Eller så är det vad han vill att de ska tro kan jag tänka
Citera
2020-05-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Utmattning syndrom av hjärnan. Eller så är det vad han vill att de ska tro kan jag tänka
Så kan det vara. Han har ju tydligen ett flertal gånger under häktningstiden också fått skjutsas akut till sjukhus (psyk?). Nu senast hittades han okontaktbar i cellen och åkte ambulans till akuten, men var hemma i häktet igen på kvällen. Så något självmordsförsök tror jag inte på - sånt läggs man väl in för även som häktad?
Nå, bara lite tankar.
Citera
2020-05-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Sluta tjafsa haaaaaaaaaa¤g !!!

Jag tjafsar absolut inte. Jag diskuterar bevisvärdering. Vissa i denna tråden (kanske du?) tycker att detta är jobbigt, eftersom det tenderar att snudda vid att det kanske inte blir en fällande Mord-dom. Men det MÅSTE diskuteras, för rätten kommer att få dessa frågor i knät, vad vi än tycker om det.

Med tanke på att vi nyss haft ett fall i form av Lena Wesström där det fanns bevisning som talade för att mannen ifråga utfört mordet, men friades just pga rättens bevisvärdering också blev det ett jävla liv här på Flashback och sociala medier. Därför ser jag det absolut inte som en nackdel att vi diskuterar detta i tråden. Dels för att inte få en obehaglig överraskning och dels för att juridiskt/rättsligt höja nivån här i tråden. Skulle det vara så att du inte gillar det, så är jag nog rädd att du måste läsa någon annan tråd istället.
Citera
2020-05-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Inte vittnen men kusiner.
Vart har du hittat de bilderna? sida i fupen?
Citera
2020-05-17, 13:36
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag tror att det är så enkelt som att huvudet var svårare att dela upp i mindre bitar och göra sig av med än vad övriga kroppsdelar var.
Jag påpekade för typ ett par tusen inlägg sedan att den troligaste orsaken att huvudet blivit kvar hemma är att det helt enkelt varit både praktiskt och känslomässigt svårt att göra sig av med huvudet.

Tittar man på T:s skador på armar och händer gissar jag att dessa uppkommit när han tvingats ta ur och sedan bryta sönder W:s bröstkorg.

Ju mer man tänker på det inser man hur oerhört bizarr och grotesk hela situationen varit när T utan styck-kunskaper givit sig i kast med att skära och bryta ned W:s kropp i smådelar.
Citera
2020-05-17, 13:37
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Egentligen räcker det med att han säger att hans avsikt var att grovt misshandla Wilma, men inte döda henne - Så kan det bli Grov misshandel och Vållande till annans död (sedan kan det givetvis motbevisas)

Han kommer inte äga någonting tror jag. För han ägde henne och den tanken kommer han hålla fast.
Felet ligger inte på honom i hans värld utan i att hon var orsaken och är orsaken till att han hamnat här.

Men en man är han inte, de är ingen som inte äger sina handlingar.

Han fattar inte heller att ett normalt liv var över den dagen han tog Wilma från livet.
Senast redigerad av Willow1 2020-05-17 kl. 13:42.
Citera
Medlem
Citat:
I Tishkos mors svarta Kuga fanns Wilmas blod på passagerarsidan, på solskyddet.

Föräldrarna påstår att Tishko inte brukat bilen, och ingen verkar förstå hur blodet kom dit. Det ligger en hund begraven.

Jag håller med !!! Den bilen är inblandad .... Blodet hamnar inte där av en slump ! Antingen så vet föräldrarna mer än vad de säger , eller så har Thisko lånat bilen utan deras vetskap men det tror jag inte !
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Han spelar ut det berömda psykiskt sjuk kortet, Han går all in för vård i stället för fängelse. Är vad jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in