2020-05-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles

Talar du av egen erfarenhet?
För övrigt är du en skam för manligheten.

Du är den som är värd att kallas man i denna tråd . Och vad säger det? Förmodligen att det till övervägande del bara är avskrädet av den manliga befolkningen som lever sina liv på Flashback.

Vi ska komma ihåg att många här och på internet överlag, är nät-lobbyister. Tyvärr har lobbyisterna på internet fått verka ganska fritt och osynligt under många år nu och naturligtvis lyckats påverka människor och då framför allt (unga) män, bl.a till detta fullständigt groteska kvinno- och feministhat som vi ser överallt. Nu har det gått så långt att till och med Säpo har varnat för en ökad nationell säkerhetsrisk för den kvinnliga befolkningen på grund av mäns skenande kvinnohat, ett reellt terrorhot mot kvinnor som alltså existerar i allra högsta grad. Det är mycket allvarligt eftersom även barnen drabbas när kvinnor drabbas. Det är mycket allvarligt eftersom kvinnor och barn är en majoritet av befolkningen.

Det gäller alltså att ha denna lobbyism i åtanke och att vara källkritisk - vad är det för budskap som framförs av många, tex i den här tråden och vad/vem kan ligga bakom budskapet? Tja, här ser vi en stor grupp debattörer som propagerar för att avskaffa sexköpslagen och normalisera prostitution. Samt sprida bilden av den lyckliga horan som givetvis tjänar miljoner på sitt "sexarbete". Sannolikt är det alltså lobbyister från sexindustrin som vi har på tråden. De utmärker sig genom att dyka upp i stora flockar, de säger alla samma sak och de debatterar aldrig som normala människor. De är inte intresserade av debatt - de vill bara hamra in sitt budskap genom upprepningar.

Den enda synliggjorda nät-lobbyismen som jag känner till är Sverigedemokraternas. SD:s lobbyister visade sig ligga bakom flertalet internetforum och de visade sig även ha gått ut i flock för att domdera tidningars, bloggars och andra internetforums kommentarsfält. Vad gäller lobbyism i övrigt så var väl Liberalerna senast på tapeten?

Lobbyisterna på nätet kommer tex från svenska och utländska organisationer, politiska partier, föreningar och företag. Deras jobb är att påverka människor i vår värdegrund, moral, etik osv samt givetvis att påverka folks politiska åsikter eller bara något så enkelt som att få oss att köpa en viss produkt.

Det förvånar mig att det har varit så tyst om lobbyismen i Sverige, särskilt som man i andra länder har synliggjort t.ex amerikanernas lobbyism/påverkan på europeiska val och hela EU-apparaten.

Informations/internet-kriget är vårt tredje världskrig som man brukar säga. Det är helt sant.
Citera
2020-05-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Isåfall kunde dom väl ha gjort något annat under tiden. Tittat på en film eller tagit en promenad.

Ja men nu blev det sex men det var inte något han betalade för enligt henne.
Citera
2020-05-17, 12:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Kan vara en temporär lösning också, låt lite tid gå och sedan kommer han tillbaks. Kom att tänka på att jag blev serverad av Anders Timell på ett annat ställe förresten och det var efter hans skandaler som fick honom sparkad. Borde inte vara något problem att komma tillbaks alltså.

Blev Anders Timell sparkad för skandaler. Var det inte Martin?

Folk glömmer, visst är det så. Paolo Roberto har nog inga problem med att sälja sin själ hur många gånger som helst för att få komma tillbaka i rampljuset. Förvånar mig inte om han nu försöker starta någon feministisk verksamhet som ska motverka all sexhandel. Han tänker givetvis använda sig själv som affischnamn, precis som tidigare knarkare och grovt kriminella som får föreläsa på skolor.
Citera
2020-05-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Man har väl aldrig gillat Paolo Roberto - "Kungen av Kungsan", och just av den anledningen, en aggressiv drygpick. Men vad är detta? Är han politikern som stiftade hårdare lagar och nu måste avsättas för han bröt mot dom? Dom åker inte fast i sådant här utan dom åker till länder dom kan köpa kvinnor säkert om det sexuella behovet män numera inte får ha bli för stort.

Jag tycker båda parter är äckliga men det är inte min sak utan deras privata liv som inte ska dras i media och i domstolar av människor som tycker att dom är gudar med rätt att dömma. Dömma ska deras vänner, parner eller föräldrar göra om dom inte godtar beteendet. Men visst får han skylla sig lite själv som inte bara höll käften utan tramsar i media.

Det verkar som Paolo Roberto och andra män som åldras och har sina inre demoner behöver detta precis som andra behöver droger ibland, något som också skulle legaliseras under kontrollerade former för att slå undan gängkriminalitet och ge en del medel att slappna av i ett hårt kallt samhälle.

För visst är det det, ett kallt jävla samhälle som dömmer alla som inte är med på galenskaperna. Nu senast hejar många på spridningen av covid-19 och hyllar FHM och bryr sig inte om att sjuka och gamla dör bara deras bekväma tillvaro inte rubbas.

Vad ska Paolo Roberto göra nu då? Han tog sig upp från skiten i tonåren och klarade det mesta av livet ganska bra. Nu ska han fällas för att han haft sex och betalt för det. Vem vet, han kanske tröttnade att slänga tusentals kronor på kvinnor som som efter samtycke går med på sex och om mer önskas kräver fler gåvor och middagar, ett förbannat jobb för män som har sexuella behov kan jag tänka mig. Ni vet det där som en del kvinnor kallar "kärlek" och utnyttjar.

Nåja, vi får väl hoppas han inte hamnar i grov kriminalitet då så samhället måste betala för det med och inte bara detta pk-spektakel.

Det är väl snart glömt och snart någon annan att hata. Jag undrar ofta över det, det här behovet många har att hata, var kommer det ifrån, ett trist liv eller är det samhället vi har som föder det?

Jag vet, mustiga åsikter ...

Vissa verkar tycka att det är helt rimligt att en man som Paolo ska förlora precis allt på grund av sexköp. Rent juridiskt kommer han att dömas till böter och det är det lagstiftningen säger - ändå anser lynchmobben det helt ok att hans liv nu raseras på helt andra sätt än det formella straff han godtagit. Detta är inte förenligt med en rättsstat och det gör mig mörkrädd.

Det är ingen som kan föreställa sig hur det är att vara i någon annans skor längre, det är ingen som bryr sig. Människor är kalla när det inte gäller dem eller någon de känner och det är lättare att få utlopp för sitt inneboende hat och oförstånd genom digitaliseringen.
Citera
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://stoppapressarna.se/svenskt/p...-sin-egen-krog

Enligt den är ludret från Polen. Skulle det vara ett av Europas fattigaste länder som det tidigare sagts?
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://stoppapressarna.se/svenskt/p...-sin-egen-krog

Hur kan han sparkas från sin egen krog? Äger han krogen med mer än 51% så kan han i bli utköpt av de andra eller de som hyr ut restaurangen säger upp hyresavtalet med han.

precis som andra i tråden så börjar jag tro att hans företagsimperium var något av ett luftslott och att han mest var ett affischnamn.
Citera
2020-05-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Blev Anders Timell sparkad för skandaler. Var det inte Martin?

Folk glömmer, visst är det så. Paolo Roberto har nog inga problem med att sälja sin själ hur många gånger som helst för att få komma tillbaka i rampljuset. Förvånar mig inte om han nu försöker starta någon feministisk verksamhet som ska motverka all sexhandel. Han tänker givetvis använda sig själv som affischnamn, precis som tidigare knarkare och grovt kriminella som får föreläsa på skolor.

Anders också.
Citera
2020-05-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hur kan han sparkas från sin egen krog? Äger han krogen med mer än 51% så kan han i bli utköpt av de andra eller de som hyr ut restaurangen säger upp hyresavtalet med han.

precis som andra i tråden så börjar jag tro att hans företagsimperium var något av ett luftslott och att han mest var ett affischnamn.

Att vara ägare är en sak och att jobba i företaget en annan. Han han förstås sparkas från sin tjänst om han är anställd men det måste ske enligt gällande lagar. Men det behöver heller inte vara så att han fick sparken utan att de enades om det.
Citera
2020-05-17, 12:26
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Annonserna är väl inget sanningsbevis. När det gäller trafficking är det inte tjejerna själva som skriver annonserna och uppgifterna om ålder etc behöver inte ha något med verkligheten att göra. Inte ens bilderna behöver stämma.

Du kanske vill att det ska vara trafficking, önskar att det hade varit trafficking, önskar att Elisabeth Massi Fritz hade fått Paolo fälld för oaktsam våldtäkt. Men det är helt osannolikt att tro det.

Om man är en ung kvinna från östeuropa utan utbildning, kanske av romsk härkomst så finns det ingen annan framtid än att föda barn och leva på brödsmulor. Om jag själv hade varit en sådan kvinna så hade jag insett att det finns enorma risker med att prostituera sig i Sverige. Man kan bli misshandlad, våldtagen, smittas av HIV. Men samtidigt stora pengar att tjäna om man får tag i en hallick som ordnar boende, annonsering och provision. Men dom flesta åker inte till Sverige, dom åker till andra länder där det är lika vidrigt att arbeta men allting är lagligt. Tror det är Tyskor som säljer sig i Berlin? Nej, det är tjejer från östeuropa till 100 %.
Citera
2020-05-17, 12:26
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Att vara ägare är en sak och att jobba i företaget en annan. Han han förstås sparkas från sin tjänst om han är anställd men det måste ske enligt gällande lagar. Men det behöver heller inte vara så att han fick sparken utan att de enades om det.

I så fall är det inte "sin egen krog" utan att han blivit uppsagd.

Har paolo blivit utsatt för sexuellt ofredande när han var barn?

Tänkte på att han sa något om det med intervjun med Jenny med.
Citera
2020-05-17, 12:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Vissa verkar tycka att det är helt rimligt att en man som Paolo ska förlora precis allt på grund av sexköp. Rent juridiskt kommer han att dömas till böter och det är det lagstiftningen säger - ändå anser lynchmobben det helt ok att hans liv nu raseras på helt andra sätt än det formella straff han godtagit. Detta är inte förenligt med en rättsstat och det gör mig mörkrädd.

Det är ingen som kan föreställa sig hur det är att vara i någon annans skor längre, det är ingen som bryr sig. Människor är kalla när det inte gäller dem eller någon de känner och det är lättare att få utlopp för sitt inneboende hat och oförstånd genom digitaliseringen.

Det finns massor av jobb åt Paolo. Äldreomsorgen skriker efter folk. Det behövs män med muskler där pga många tunga lyft.
Citera
2020-05-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon verkade ju ha 11 kunder denna kväll. Eller grep polisen personer som varit där dagen innan också?

Var det inte tillslag på en lägenhetsbordell=flera prostituerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in