2020-05-17, 00:46
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha du får gärna tycka det, själv anser jag Bojanic och Andersen vara Allsvenskans vassaste mittfältspar med de starkaste ersättarna där bakom.

Rimligt att använda antalet landskamper som argument när alla är olika åldrar och från olika länder...
Rimligt att en bajare inte förstår vad ordet dessutom betyder. Håller aiks mittfält snäppet högre, värdet i bajens mitt är dock högre. Bajens mitt är på samma nivå som difs.
Längst fram tror jag dock att ni är starkast i allsvenskan
Citera
2020-05-17, 00:51
Medlem
girigfans avatar
På pappret gör mff och bajen upp om guldet, tätt tätt förföljda av aik, dif, häcken. Tror även gbg och elfsborg kan hota om europakval i alla fall. Norrköping floppar även om de inte har höga förväntningar på sig längre
Citera
2020-05-17, 07:46
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag utgick iofs inte från det.

Jag utgick ifrån lagen som existerar nu, och då är MFF favoriter för mig, och Bajen främsta utmanare.

Både Tankovic och Junior står under kontrakt så då utgick du inte ifrån lagen som existerar nu.

Alltså det är en extremt oviktig fråga, men jag försöker säga att spelarnas valmöjligheter har minskat drastiskt i tider där klubbar över hela Europa går i putten. Jag tror också Mujo försvinner i sommar, å andra sidan har han nyss blivit farsa. Förlänger ett halvår för att avvakta pandemiutvecklingen och chansen att ev spela med ZI?

Det har snackats mycket Grekland för hans del. Det finns hetare länder att välja i en recession.
Citera
2020-05-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Rimligt att en bajare inte förstår vad ordet dessutom betyder. Håller aiks mittfält snäppet högre, värdet i bajens mitt är dock högre. Bajens mitt är på samma nivå som difs.
Längst fram tror jag dock att ni är starkast i allsvenskan
Rimligt att du anser det vara relevant att jämföra antalet landskamper när en är 34, en från Ghana, en 25 bast, en från Gabon och en från Danmark.

Men sen ser jag att du jämför difs mitt med Bajens mitt och då är det inte så konstigt att man drar upp antalet landskamper som ett argument...
Citera
2020-05-17, 09:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Både Tankovic och Junior står under kontrakt så då utgick du inte ifrån lagen som existerar nu.

Alltså det är en extremt oviktig fråga, men jag försöker säga att spelarnas valmöjligheter har minskat drastiskt i tider där klubbar över hela Europa går i putten. Jag tror också Mujo försvinner i sommar, å andra sidan har han nyss blivit farsa. Förlänger ett halvår för att avvakta pandemiutvecklingen och chansen att ev spela med ZI?

Det har snackats mycket Grekland för hans del. Det finns hetare länder att välja i en recession.

Så jag tänker också. Finns väl inga länder som går ”stärkta” ur pandemin. Alla sitter lika djupt nere i skiten liksom. Ska han gå till Grekland där pröjs av löner vanligtvis är osäkert? Också osäkerhet om när spelet kommer igång igen.

Plus allt lockdown-relaterat. I Sverige har man fortfarande sin frihet liksom. Tänk också på att länderna som stängde ner helt lär få göra likadant när andravågen kommer, vilket innebär att spelet kommer upphöra ännu en gång.
Citera
2020-05-17, 10:04
Medlem
Citat:

Då förstod du inte vad jag skrev(eller så var jag otydlig), men det är lugnt, jag kan skriva det igen, med dagens trupper, så tycker jag att

Ser rätt så rimligt ut, men ett streck mellan Bajen och MFF tycker jag nog är på sin plats ändå. Bajen är främsta utmanaren till MFF men jag tycker fortfarande MFF har en lite bättre spelartrupp, framförallt en bredare sådan, samtidigt har MFF varit mer beroende av enskilda spelare de senaste åren, framförallt AC.

Alltså likt nedan...

MFF
-----------------
Bajen
------------------
Peking
Häcken
gnaget
dif
Blåvitt
-----------------
Elfsborg
Örebro
Helsingborg
-----------------
Kalmar
Östersund
Sirius
----------------
Falkenberg
Mjällby
Varberg

Citat:

Det är inte omöjligt, om Zlatan nu ansluter, finns som sagt en del frågetecken, men med dagens trupper tycker jag MFF har en starkare trupp.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-17 kl. 10:08.
Citera
2020-05-17, 10:47
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Rimligt att du anser det vara relevant att jämföra antalet landskamper när en är 34, en från Ghana, en 25 bast, en från Gabon och en från Danmark.

Men sen ser jag att du jämför difs mitt med Bajens mitt och då är det inte så konstigt att man drar upp antalet landskamper som ett argument...
återigen så verkar du inte förstå vad innebörden av ordet dessutom betyder, ignorera helt argumentet om det sticker i dina ögon.
aiks mitt är starkare oavsett antalet landskamper, landskamperna är bara en bonus vid sidan av,.
Citera
2020-05-17, 10:52
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Så jag tänker också. Finns väl inga länder som går ”stärkta” ur pandemin. Alla sitter lika djupt nere i skiten liksom. Ska han gå till Grekland där pröjs av löner vanligtvis är osäkert? Också osäkerhet om när spelet kommer igång igen.

Plus allt lockdown-relaterat. I Sverige har man fortfarande sin frihet liksom. Tänk också på att länderna som stängde ner helt lär få göra likadant när andravågen kommer, vilket innebär att spelet kommer upphöra ännu en gång.
frågan är vilka lag som går vinnande, eller minst förlorande om man nu så vill, ur pandemin, tror att äldre spelare som sitter med sista utgående kontrakt får svårt att finna motivation till träning
Citera
2020-05-17, 11:38
Medlem
Citat:
återigen så verkar du inte förstå vad innebörden av ordet dessutom betyder, ignorera helt argumentet om det sticker i dina ögon.
aiks mitt är starkare oavsett antalet landskamper, landskamperna är bara en bonus vid sidan av,.
Och du är totalt efterbliven som använder landskamper som ett argument när de är helt olika åldrar och från olika länder.

Edwards har gjort 0 landskamper för England, inte ens någon juniorlandskamp. Tim Söderström har å andra sidan gjort två u20 för Sverige. Uppenbart att Söderström och Edwards spelar i olika ligor när Edwards inte ens gjort en landskamp.
Citera
2020-05-17, 13:25
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Och du är totalt efterbliven som använder landskamper som ett argument när de är helt olika åldrar och från olika länder. :whoco5:

Edwards har gjort 0 landskamper för England, inte ens någon juniorlandskamp. Tim Söderström har å andra sidan gjort två u20 för Sverige. Uppenbart att Söderström och Edwards spelar i olika ligor när Edwards inte ens gjort en landskamp.
nja det e snarare du som är så efterbliven att du inte ens såg att det var någon annan som gjorde det.
Citera
2020-05-17, 13:28
Medlem
girigfans avatar
vad tror ni corona kommer få för långtgående effekter? ser vi två påverkade säsonger tror jag att vi kommer ha många hemvändare och en mer internationellt konkurrenskraftig allsvenska.
värvningar såsom jakob johansson är jätteintressanta men med tanke på hans skadehistorik så tvivlar jag på att värvningen kommer få samma effekt som elfsborg fick ut av anders svensson även om jag tycker att jj är en bättre spelare.
klubbar med mycket deg, aik, mff & dif har stora möjligheter att etablera en elit om man väljer att spendera pengarna rätt!
Senast redigerad av girigfan 2020-05-17 kl. 13:30.
Citera
2020-05-17, 14:08
Medlem
Citat:
nja det e snarare du som är så efterbliven att du inte ens såg att det var någon annan som gjorde det.
No shit.

Sen tyckte du också att det lag med överlägset störst publiksiffror samt överlägset störst medialt intresse inte har någon betydelse för allsvenskan så antingen är du ett troll, gårdare eller dum i huvudet. Förmodligen alla tre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in