2020-05-16, 19:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Funderar ibland på om domare i allsvenskan har olika regelverk?
Carvahlhos mål 2016 eller 2017 när han knuffar Nyholm blir godkänd men inte Sebastian Larssons nickmål 2018 som en är mindre knuff än Carvahlhos...
Rasmus Bengtssons karatespark som träffar Sauli i huvudet blir inte straff 2016 . Men när Denni Avdic 2017 tar hög spark som är en meter från blåvittspelares huvud och assisterar så döms det bort för hög spark.

Sedan är det tydligen okej att hyscha mot norra stå men ej att jubla mot avbytarbänken.. Sjukaste är att Rössler undviker avstängning eftersom det var han som startade tumultet... Rosenbergs attack mot Goitom var ej vacker heller

Skönt att du är frisk och kry i corona-tider. Visserligen längtar vi efter fotboll, men är det inte dags att släppa gamla matcher och ställa in oss på 2020?

Vem var det av AIKs spelare som hade corona viruset?
En spelare Östers IF har drabbats av corona och träningen ställs in.
Citera
2020-05-16, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Skönt att du är frisk och kry i corona-tider. Visserligen längtar vi efter fotboll, men är det inte dags att släppa gamla matcher och ställa in oss på 2020?

Vem var det av AIKs spelare som hade corona viruset?
En spelare Östers IF har drabbats av corona och träningen ställs in.
Tänkte mer skapa diskussion ämne under Corona hehe 😊
Vet inte faktiskt vem det var. Bilal Hussain var ju borta magiskt under cupen men vet inte om det är han
Citera
2020-05-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ofori och Sebastian Larsson är bättre dessutom fler landskamper?
Haha du får gärna tycka det, själv anser jag Bojanic och Andersen vara Allsvenskans vassaste mittfältspar med de starkaste ersättarna där bakom.

Rimligt att använda antalet landskamper som argument när alla är olika åldrar och från olika länder...
Citera
2020-05-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Om Allsvenskan drar igång inom kommande veckorna, hur skulle ni bedöma lagen?
Här är min bedömning, där strecken skiljer lagen emellan.

Malmö
Hammarby
------------------
Peking
Häcken
gnaget
dif
Blåvitt
-----------------
Elfsborg
Örebro
Helsingborg
-----------------
Kalmar
Östersund
Sirius
----------------
Falkenberg
Mjällby
Varberg

Ser rätt så rimligt ut, men ett streck mellan Bajen och MFF tycker jag nog är på sin plats ändå. Bajen är främsta utmanaren till MFF men jag tycker fortfarande MFF har en lite bättre spelartrupp, framförallt en bredare sådan, samtidigt har MFF varit mer beroende av enskilda spelare de senaste åren, framförallt AC.

Sedan finns det ju en del frågetecken, MFF kan antagligen förstärka spelartruppen om dom hittar rätt spelare, medans Bajen likt andra klubbar i princip har stoppat all sådan verksamhet just nu, skulle ni tappa Tankovic och eventuellt Junior nu i sommar så är MFF klara favoriter, och då bör nog Bajen petas ner något hack till.

Vill det sig "illa" så har ni väl typ detta på bänken? Det är inte så imponerande.

Blazevic
Fällman
Krusnell
Björklund
de Brito
I.Khalili
Rodic
Söderström
Ludwigson

Dock fortfarande en riktigt bra startelva, typ likt nedan?

Ousted
Sandberg-Magyar-Fenger-Widgren
Bojanic-Andersen
Kacaniklic-A.Khalili-Paulinho
Johansson
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-16 kl. 21:11.
Citera
2020-05-16, 21:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Tänkte mer skapa diskussion ämne under Corona hehe 😊
Vet inte faktiskt vem det var. Bilal Hussain var ju borta magiskt under cupen men vet inte om det är han

Han lär har varit smittad i mars men är nu helt ok.
Citera
2020-05-16, 21:17
Avslutad
Citat:
Haha du får gärna tycka det, själv anser jag Bojanic och Andersen vara Allsvenskans vassaste mittfältspar med de starkaste ersättarna där bakom.

Rimligt att använda antalet landskamper som argument när alla är olika åldrar och från olika länder...
Sebastian Larssons ivriga löpningar för att sätta press och Allsvenskans finaste passningsfot ihop med en elegant Ofori bredvid som kan trolla bort många spelare med sin teknik och finess. Har dessutom en grym vänsterfot. 2 st spelskickliga mittfältare i dem 2. Hade dock vela sett AIK spela 4-3-3 med Felix Michel som en sittande mittfältare som vinner närkamper.
Citera
2020-05-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ser rätt så rimligt ut, men ett streck mellan Bajen och MFF tycker jag nog är på sin plats ändå. Bajen är främsta utmanaren till MFF men jag tycker fortfarande MFF har en lite bättre spelartrupp, framförallt en bredare sådan, samtidigt har MFF varit mer beroende av enskilda spelare de senaste åren, framförallt AC.

Sedan finns det ju en del frågetecken, MFF kan antagligen förstärka spelartruppen om dom hittar rätt spelare, medans Bajen likt andra klubbar i princip har stoppat all sådan verksamhet just nu, skulle ni tappa Tankovic och eventuellt Junior nu i sommar så är MFF klara favoriter, och då bör nog Bajen petas ner något hack till.

Vill det sig "illa" så har ni väl typ detta på bänken? Det är inte så imponerande.

Blazevic
Fällman
Krusnell
Björklund
de Brito
I.Khalili
Rodic
Söderström
Ludwigson

Dock fortfarande en riktigt bra startelva, typ likt nedan?

Ousted
Sandberg-Magyar-Fenger-Widgren
Bojanic-Andersen
Kacaniklic-A.Khalili-Paulinho
Johansson
Startelvan ser korrekt ut. Dock listar du ett eventuellt tapp av Junior som tungt, han är inte ens en startspelare idag.

Men jag är med på att Malmö må ha ett aningen vassare lag än oss.
Citera
2020-05-16, 23:07
Medlem
Citat:
Startelvan ser korrekt ut. Dock listar du ett eventuellt tapp av Junior som tungt, han är inte ens en startspelare idag.

Men jag är med på att Malmö må ha ett aningen vassare lag än oss.

Det är jag väl medveten om.... men om han skulle försvinna så påverkar det bredden på truppen, då har ni typ Söderström(alternativt Fenger och Fällman in på mittbacken) som förstareserv, Söderström hade nog varit 5e val hos oss.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-16 kl. 23:09.
Citera
2020-05-16, 23:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det är jag väl medveten om.... men om han skulle försvinna så påverkar det bredden på truppen, då har ni typ Söderström(alternativt Fenger och Fällman in på mittbacken) som förstareserv, Söderström hade nog varit 5e val hos oss.

Vem är denne Söderström?
Citera
2020-05-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem är denne Söderström?

Bajens förstareserv när Andersen är avstängd, om Junior skulle försvinna.

Han är väl ingen titan av det jag sett, senast var han högerback mot Varberg och hade ruggiga problem mot Krezic. Krezic såg för övrigt väldigt intressant ut i den matchen, hade sett fram emot att följa honom(och Ayer med flera).
Citera
2020-05-16, 23:48
Medlem
Julinhos avatar
Citat:

Blir ju dock skevt att du utgår ifrån att Tankovic och Junior försvinner med tanke på rådande ekonomisk situation i Europa (mindre av en spelarnas marknad, många ska nog vara glada över kontrakt med bibehållen lönestandard), samt att vi isåfall inte skulle ersätta spelarna (vilket är ett möjligt scenario, givet den rådande ekonomiska..)

Tycker du borde sätta in Ibrahimovic på topp om du ska ta ut vår hypotetiska startelva efter 30/6 ;)
Citera
2020-05-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Blir ju dock skevt att du utgår ifrån att Tankovic och Junior försvinner med tanke på rådande ekonomisk situation i Europa (mindre av en spelarnas marknad, många ska nog vara glada över kontrakt med bibehållen lönestandard), samt att vi isåfall inte skulle ersätta spelarna (vilket är ett möjligt scenario, givet den rådande ekonomiska..)

Tycker du borde sätta in Ibrahimovic på topp om du ska ta ut vår hypotetiska startelva efter 30/6

Jag utgick iofs inte från det.

Jag utgick ifrån lagen som existerar nu, och då är MFF favoriter för mig, och Bajen främsta utmanare.

Jag tycker att MFF har en bättre spelartrupp, sedan skall man ju få till lagbygget och spelsystemet också... men baserat på materialet just nu så tycker jag alltså...

men ett streck mellan Bajen och MFF tycker jag nog är på sin plats ändå

Men med det sagt, det kan ju eventuellt hända saker i sommar...

Sedan finns det ju en del frågetecken

MFF har en ekonomi som är i särklass och borde kunna hugga om rätt spelare skulle bli tillgänglig, för många andra lag, nästan alla egentligen är situationen annorlunda. Bajen för ju inte diskussioner om förlängningar nu enligt sportchefen, och kontrakten går ut om typ 1,5 månad.

Edit: Tankovics kontrakt går ut 30 juni enligt transfermarkt, så skulle vi dra igång AS den 14 juni är han tillgänglig för spel i ca 2 veckor om inget händer.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-17 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in