Citat:
Lätt för KP att säga, som har betydligt mer material än oss, men med tanke på hur detta har stötts och blötts i denna tråd genom åren, så måste det ju vara nån/några som har "träffat rätt" hela vägen. Det är också något som skall bli intressant att jämföra dvs hur nära (eller inte alls) Flashbacks användare är den godtagbara lösningen. Vet inte om vi skall dra till med några %-satser men säg som så att Flashback har >=85% rätt, ja då får man ju anse det som mer än godkänt. Men att <=25% får anses som icke godkänt.
>=85% - rätt om hela händelseförloppet fram till Dekorima och upp till åsen, men är inte den gm som pekats ut av majoriteten om vi nu antar att de skulle vara SE?
<=25% - stirrat oss blinda på händelseförloppet (inte se skogen för alla träd etc). Dragit helt fel slutsatser av alla de kända vittnesmålen och annat publikt material. Helt enkelt att vi har saknat tänkandet utanför den kända boxen.
Kul eller?
>=85% - rätt om hela händelseförloppet fram till Dekorima och upp till åsen, men är inte den gm som pekats ut av majoriteten om vi nu antar att de skulle vara SE?
<=25% - stirrat oss blinda på händelseförloppet (inte se skogen för alla träd etc). Dragit helt fel slutsatser av alla de kända vittnesmålen och annat publikt material. Helt enkelt att vi har saknat tänkandet utanför den kända boxen.
Kul eller?

Kul och kul..., men det är en intressant filosofisk tanke att eftersom åsikterna och spekulationerna har spretat så extremt vilt isär under årens lopp så är det VÄLDIGT mycket människor som kommer att ha fel!
Var det t ex INTE CP så herregud vilken cirkus som hållts igång kring det!
VAR det CP så väcker det lika eller snarare ÄNNU större moraliska frågor. Då gick alltså en statsministermördare fri pga att det moderna rättssamhället tar sig lyxen att sätta ribban så högt.Var det CA så är det ett så sorgligt exempel på inkompetens att inte följa upp en person som vägrar hörsamma kallelsen till provskjutning. (Men i ö är det inte så konstigt att han inte hittades innan de tog den approachen. Den totalt okända ensamma galningen som inte vill bli hittad är svår att hitta...)
SE är så absurt osannolik i mina ögon att jag inte ens tänker kommentera historien... MEN, jag kan ju vara en av alla dessa som kommer att ha totalt fel.
Var det en sammansvärjning (av vilken sort det nu må vara) med flertalet inblandade så är det lite märkligt att det tog 34 år innan sanningen kom fram. Har det verkligen inte funnits konkreta indikationer på hur och vilka tidigare, eller har det bara avfärdats som paranoida konspirationsfanatikers tvångstankar?
Någon föreslog nyss i tråden en omröstning om vilket alternativ man tror på. Det kanske (förmodligen...) har nämnts förr, och jag har själv funderat på att starta en tråd där vi lite kortfattat "satsar" på den teori vi tror på. Går det att göra renodlade "polls" på Flashback? Det går då på vissa versioner av Bullentin-forum vet jag.