Citat:
Ursprungligen postat av
dolitle
Angående om hon fått ECT eller inte, så är det hugget som stucket. Har hon inte fått det och ljuger om det, (...) så är det ju ett tecken på att hon har en problematik. Ingen normal människa ljuger om sånt, depression eller inte. Om hon har fått ECT så är det väl troligtvis för maniartat tillstånd, (...) eller pga långtgående självmordstankar, hot om självmord, vilket ju också är typiskt för patienter av det slaget.
Citerar mig själv från slutet av februari, då mina tankar är ungefär samma. Och nu berättar Isabella om den självmordsbenägenhet som jag då antog fanns med i bilden för att ens ECT skulle komma upp som alternativ. Men huruvida hon fått behandlingen verkar ju fortfarande vara oklart.
Vem sitter i radio och säger de har fått Gökboet-behandling, bara några månader efter sagda behandling? Jo någon med ett sjukligt behov av uppmärksamhet. Historien om inläggningen blir bara värre och värre, först antydde hon att hon var inlagd, sen bekräftade hon att hon varit det, sen hade hon varit deprimerad hela hösten, sen flera år, sen ECT, sen ECT en hel månad, nu har hon alltså gått på en cocktail av antidepp/ångestdämpande för att ens kunna fungera på hösten, tagit en överdos, blivit inlagd pga suicidrisk, fått ECT, rymt från psyket för att skriva kontrakt i landstingsskjorta och blivit misshandlad av sina alkoholiserade föräldrar som liten.
Varje gång hon drar historien måste den broderas ut lite mer, så hon får lite mer uppmärksamhet än förra gången. Hon kan inte bry sig om vad andra tänker, vad hennes närstående får utstå, chansen till uppmärksamhet är för lockande.
För mig innebär det här att Isabella uppfyller ännu ett diagnoskriterium för borderline/EIPS, det med självmordtankar/hot. Sen är ju hela beteendet rätt typiskt för en sån problematik.