2020-05-15, 14:04
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?

De visar ofta eller förstärker en bild som inte alls stämmer, t.ex. att kvinnor skulle vara underordnade män eller att de tjänar mindre än män.
Många beskyller också män för allt möjligt och agerar hycklande, dvs, propagerar att det är ok för tjejer att bete sig på ett visst vis men om en man gör något liknande så är det fel.

De vill även förstöra "könsroller", förstöra det naturligt biologiska. Ofta är de samtidigt för massinvandring och annat destruktivt och efterblivet.

Ignoranta människor helt enkelt.
Citera
2020-05-15, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Feministisk forskning har visat att det inte existerar andra kausaliteter än patriarkatet.

Feministisk forskning har visat att vitt är svart. ..ingen hann med dock.
Citera
2020-05-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Mycket bra skrivet, dom har storhetsvansinne och har tappat allt värde. En kvinna som inte lagar mat, inte vill ha familj, inte vill vara feminin och snäll, vilcket värde har en sån? Vad har hon att sälja liksom?
Svaret är sex, det är det enda dom har kvar, och som vi vet är kvinnors seksuella värde färskvara. Det varar inte för evigt. Dom är dömda att förlora, och för vad då??? Jo trams, inget annat.

Jag vil lägga till att kvinnors värde i utgångspunkten är mycket större än mäns. Vi är expandables och det är inte kvinnor, endå lyckas några av dom att spela bort alla sina möjligheter på sånt trams.Dom kan vara drottningar, världsledare, whatever they want, men dom kan inte vara män. Trist, men dom är grundlurade.

Är det därför kvinnor har ett så högt värde i antifeministiska länder?
Citera
2020-05-16, 11:18
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Feministisk forskning har visat att vitt är svart. ..ingen hann med dock.
Och att vi trott att vitt var vitt så länge beror också på patriarkatet.
Citera
2020-05-16, 15:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Är det därför kvinnor har ett så högt värde i antifeministiska länder?

Ja, i dom antifeministiska länder jag känner vel tex Norge, Danmark, Tyskland, Italien,Ryssland, Polen, Frankrike, USA och England har kvinnor ett mycket högt värde. Mycket högre än i Sverige skulle jag säga. Feminister har dock ungefär samma värde som Covid-19, hatade som pesten.
Citera
2020-05-16, 15:58
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?
Feminismen är bara till för en sak.
Att vänsterpolitiska kvinnor skall få en möjlighet till karriär efter avslutad politisk sådan.

Idag har ytterst få en sådan då de inte är eftertraktade.
Finns typ ibland någon enstaka FN-tjänst, ambassadörjobb, chef i något statligt bolag eller sitta i dess styrelse eller landshövdingejobb att erbjuda.
Men dessa måste ju delas med högerns kvinnor och båda sidors män så det blir inte många.
Kvarstår jobb inom vänsterns egna verksamheter, chef på olika kursgårdar mm, inte så glamoröst direkt men brukar betala bra dock är dessa platser rätt begränsade med.

Så vad annat göra än att sikta in sig på näringslivet och nedvärdera män för att bereda plats för sig själva? Står vem som helst fritt att se att det är så det är. Andra frågor som arbetarklassens kvinnors villkor och möjligheter sopas under mattan med att det viktigaste är att dessa kvinnor får ledstjärnor, idoler och förebilder i form av dessa politikerkvinnor som tar plats i styrelser. Viktigare hade man kanske som utomstående tyckt hade varit att i stället kämpa för att ge dem (arbetarklasskvinnorna) en hygglig lön att leva på.

Exempel på detta är t.ex. den stora sjuksysterstrejken när det var helt knäpptyst i sossarnas kvinnoförbund och från de socialdemokratiska riksdagskvinnorna. Ingen stödde dem i sin kamp.

Så, tvinga sig på ägare att ge dem anställning, fast ingen efterfrågat dem över huvud taget det är vad som är mitt största problem med feministerna, problem nummer två är bara mest personlig, jag uppfattar och ser att de är rätt generellt ointelligenta, vilket jag personligen tycker är rätt motbjudande.
Senast redigerad av MeanME 2020-05-16 kl. 16:01.
Citera
2020-05-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ja, i dom antifeministiska länder jag känner vel tex Norge, Danmark, Tyskland, Italien,Ryssland, Polen, Frankrike, USA och England har kvinnor ett mycket högt värde. Mycket högre än i Sverige skulle jag säga. Feminister har dock ungefär samma värde som Covid-19, hatade som pesten.

Är det dina exempel på antifeministiska länder? Länder som redan reformerats av feminismen...
Citera
2020-05-17, 01:00
Medlem
Jag förstår verkligen inte vad ni är rädda för... jag bor med en feminist. Hon varesig hatar mig, eller andra män. Hon har litet olika åsikter än jag om t.ex. sexköp, men det är något vi pratar om och debatterar hemma utifrån både känslomässiga och faktabaserade förutsättningar för att hitta en gemensam förståelse. Jag betalar när vi är på restaurang, jag ordnar med elen hemma osv, men hon tycker att det är viktigt med lika lön för lika arbete t.ex. vilket jag också gör. På jobbet hjälper jag min kollega (som är kvinna och jobbar exakt lika hårt som jag) att få samma lön som mig själv då vi har samma roll på företaget. I övrigt lever jag mitt liv precis som jag vill. Vad är det jag missar som ni ser?
Citera
2020-05-17, 01:08
Medlem
Citat:
Mycket bra skrivet, dom har storhetsvansinne och har tappat allt värde. En kvinna som inte lagar mat, inte vill ha familj, inte vill vara feminin och snäll, vilcket värde har en sån? Vad har hon att sälja liksom?
Svaret är sex, det är det enda dom har kvar, och som vi vet är kvinnors seksuella värde färskvara. Det varar inte för evigt. Dom är dömda att förlora, och för vad då??? Jo trams, inget annat.

Jag vil lägga till att kvinnors värde i utgångspunkten är mycket större än mäns. Vi är expandables och det är inte kvinnor, endå lyckas några av dom att spela bort alla sina möjligheter på sånt trams.Dom kan vara drottningar, världsledare, whatever they want, men dom kan inte vara män. Trist, men dom är grundlurade.

Så du har bara en kvinna för att hon är snäll, lagar mat, är feminin och vill ha familj? Samt för sex då.

Vad sägs om denna lista på fina saker en kvinna dessutom har att erbjuda: intellektuella samtal där du utmanas i dina tankar och blir bättre på kommunikation, en livskamrat som delar både ljusa och mindre ljusa minnen med dig, en tröstande famn att komma hem till efter en brutalhård dag, någon att spela kortspel med på ålderns höst, någon att spontant gå på bio med, någon att ha ett seriemaraton med i soffan hemma, någon som känner dig innan och utan och som älskar dig för den du är. Ja, listan kan göras lång, just därför att en kvinna har så mycket mer att erbjuda en de enstaka punkter du staplade upp.
Citera
2020-05-17, 01:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Är det dina exempel på antifeministiska länder? Länder som redan reformerats av feminismen...
Här har du den samlade feminismen i Norge, allihopa skulle jag säga. Inte visste jag att dom reformerat mitt land, men nu vet jag. Tack.

http://kvinnegruppa-ottar.squarespace.com/ottarbloggen/2016/6/17/kvinnegruppa-ottar-feirer-25-r

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så du har bara en kvinna för att hon är snäll, lagar mat, är feminin och vill ha familj? Samt för sex då.

Vad sägs om denna lista på fina saker en kvinna dessutom har att erbjuda: intellektuella samtal där du utmanas i dina tankar och blir bättre på kommunikation, en livskamrat som delar både ljusa och mindre ljusa minnen med dig, en tröstande famn att komma hem till efter en brutalhård dag, någon att spela kortspel med på ålderns höst, någon att spontant gå på bio med, någon att ha ett seriemaraton med i soffan hemma, någon som känner dig innan och utan och som älskar dig för den du är. Ja, listan kan göras lång, just därför att en kvinna har så mycket mer att erbjuda en de enstaka punkter du staplade upp.

Ja, men sen pratar vi endel också. Hon är högutbildad, intellektuell och mycket smartare än mig. Själv har jag knapt någon utbildning alls. Hon avskyr feminism btw.
Senast redigerad av kugutt 2020-05-17 kl. 01:31.
Citera
2020-05-17, 03:17
Medlem
Citat:

Ja, men sen pratar vi endel också. Hon är högutbildad, intellektuell och mycket smartare än mig. Själv har jag knapt någon utbildning alls. Hon avskyr feminism btw.

Ja, men då så. Då vet du ju att kvinnor har väldigt många fler fördelar än att bara vara kuvade hemmafruar som ska släppa till så fort mannen kommer hem och vill ligga. Då är det ju bra att feministerna har kämpat för att kvinnor kan få vara mer än just detta. Feminister från förr har gjort att din kvinna kan vara den fina kvinna du beskriver. Dagens feminister kanske kan bana väg för att dina döttrar och söner får en riktigt bra tillvaro i framtiden. Nu menar jag alltså feminister, inte radikalfeminister.
Citera
2020-05-17, 09:21
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobohobo
Jag betalar när vi är på restaurang, jag ordnar med elen hemma osv, men hon tycker att det är viktigt med lika lön för lika arbete

Lika lön, men du ska betala extra?

Ja, det låter som feminism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in