Citat:
Ursprungligen postat av
Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?
Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?
Feminismen är bara till för en sak.
Att vänsterpolitiska kvinnor skall få en möjlighet till karriär efter avslutad politisk sådan.
Idag har ytterst få en sådan då de inte är eftertraktade.
Finns typ ibland någon enstaka FN-tjänst, ambassadörjobb, chef i något statligt bolag eller sitta i dess styrelse eller landshövdingejobb att erbjuda.
Men dessa måste ju delas med högerns kvinnor och båda sidors män så det blir inte många.
Kvarstår jobb inom vänsterns egna verksamheter, chef på olika kursgårdar mm, inte så glamoröst direkt men brukar betala bra dock är dessa platser rätt begränsade med.
Så vad annat göra än att sikta in sig på näringslivet och nedvärdera män för att bereda plats för sig själva? Står vem som helst fritt att se att det är så det är. Andra frågor som arbetarklassens kvinnors villkor och möjligheter sopas under mattan med att det viktigaste är att dessa kvinnor får ledstjärnor, idoler och förebilder i form av dessa politikerkvinnor som tar plats i styrelser. Viktigare hade man kanske som utomstående tyckt hade varit att i stället kämpa för att ge dem (arbetarklasskvinnorna) en hygglig lön att leva på.
Exempel på detta är t.ex. den stora sjuksysterstrejken när det var helt knäpptyst i sossarnas kvinnoförbund och från de socialdemokratiska riksdagskvinnorna. Ingen stödde dem i sin kamp.
Så, tvinga sig på ägare att ge dem anställning, fast ingen efterfrågat dem över huvud taget det är vad som är mitt största problem med feministerna, problem nummer två är bara mest personlig, jag uppfattar och ser att de är rätt generellt ointelligenta, vilket jag personligen tycker är rätt motbjudande.