2020-05-17, 02:53
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacinta
’Jag stannade en månad och varje helg fick jag genomgå de här behandlingarna’
Visst, Bellsan kan ha legat på Danderyds sjukhus i en månad. Då kan det vara.
Däremot kan det inte stämma att hon fick ECT varje helg.
ECT-enheten är nämligen inte öppen på helgerna utan behandlingarna görs på vardagar. Det vanliga är att patienter får tre behandlingar per vecka, ofta måndag - onsdag - fredag. Planerade behandlingar görs inte under jourtid, ie under helgen, utan dagtid på vardagarna.
Bellsan ljuger som vanligt.
Citera
2020-05-17, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Lite roligt att Bianca Ingrosso lyckades med allt Isabella inte gjorde

1) Framgångsrik reality show med kanal 5

2) Egna sminkmärken

3) En av Sveriges största influencer

Då är ändå Bianca några steg dummare än Isabella

Bianca är intelligent, till skillnad från Blondinen. Att satsa på att bli Sveriges Kardashians var ett mycket smart drag av klanen Wahlgren. Att framför kameran spela bimbo är en del av rollgestaltningen.
Citera
2020-05-17, 03:51
Medlem
qutms avatar
Isabella lider av ADHD och djup depression, alternativt borderline
Hon har tillgång till och ska använda tabletter av "olika sorter och styrkor"
Hennes siffror granskades
Bolagen gjorde flera miljoner i förlust per månad
Hon förlorade alla kunder och anställda
Hon berättar i P1 att det kändes som att hon föll ifrån Kaknästornet när det kraschade, och att det gjorde ont när hon slog i backen
Hon blandade tabletter och vin och hamnade som tur var på akuten
Hon visade upp bilder både inifrån sjukhuset och utanför vid sjön
Men istället för att bara lägga ihop ett och ett och ett så leker ett par postare detektiver, varav en blandar motstridiga detaljer hej vilt och motsäger sig själv
ECT elchocker är precis lika extrema som i Gökboet, ECT är bara en rebranding av samma gamla galna elchocker som användes på 40-talet
Isabella är mamma så hon ska givetvis inte bevisa att hon fått ECT genom att live-sända det
Hur skulle det se ut, barnen ser sin mamma skada så svårt av elchocker så att muskler förtvinas, hon tappar minnet i flera månader och blir permanent personlighetsförändrad
Senast redigerad av qutm 2020-05-17 kl. 04:07.
Citera
2020-05-17, 06:20
Medlem
Ect ges till mycket svårt deprimerade. Typ kakatona och liggande.

Skenande ADHD, bipolär uns och borderline behandlas absolut inte på sådant sätt.
Hon ljuger
Citera
2020-05-17, 08:01
Medlem
Bella "pratar ut" nu i SR P1 : https://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/srse/7367402.mp3
Senast redigerad av iconicatab 2020-05-17 kl. 08:07. Anledning: Länk till ljudfilen
Citera
2020-05-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Isabella lider av ADHD och djup depression, alternativt borderline
Hon har tillgång till och ska använda tabletter av "olika sorter och styrkor"
Hennes siffror granskades
Bolagen gjorde flera miljoner i förlust per månad
Hon förlorade alla kunder och anställda
Hon berättar i P1 att det kändes som att hon föll ifrån Kaknästornet när det kraschade, och att det gjorde ont när hon slog i backen
Hon blandade tabletter och vin och hamnade som tur var på akuten
Hon visade upp bilder både inifrån sjukhuset och utanför vid sjön
Men istället för att bara lägga ihop ett och ett och ett så leker ett par postare detektiver, varav en blandar motstridiga detaljer hej vilt och motsäger sig själv
ECT elchocker är precis lika extrema som i Gökboet, ECT är bara en rebranding av samma gamla galna elchocker som användes på 40-talet
Isabella är mamma så hon ska givetvis inte bevisa att hon fått ECT genom att live-sända det
Hur skulle det se ut, barnen ser sin mamma skada så svårt av elchocker så att muskler förtvinas, hon tappar minnet i flera månader och blir permanent personlighetsförändrad

Men att kalla det för ”Gökboet-handling” i radio på bästa sändningstid är ju bara konstigt. Vem säger en något sådant?
Citera
2020-05-17, 10:08
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86SannaPanna86
Men att kalla det för ”Gökboet-handling” i radio på bästa sändningstid är ju bara konstigt. Vem säger en något sådant?

Jag gillar Blondinbella, hon är osvensk och det är något fint.
Citera
2020-05-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jag gillar Blondinbella, hon är osvensk och det är något fint.

Ja Miss Piggy är väl från nån amerikansk show till att börja med? Misstänker att det är där BB har sina rötter.
Citera
2020-05-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolitle
Angående om hon fått ECT eller inte, så är det hugget som stucket. Har hon inte fått det och ljuger om det, (...) så är det ju ett tecken på att hon har en problematik. Ingen normal människa ljuger om sånt, depression eller inte. Om hon har fått ECT så är det väl troligtvis för maniartat tillstånd, (...) eller pga långtgående självmordstankar, hot om självmord, vilket ju också är typiskt för patienter av det slaget.

Citerar mig själv från slutet av februari, då mina tankar är ungefär samma. Och nu berättar Isabella om den självmordsbenägenhet som jag då antog fanns med i bilden för att ens ECT skulle komma upp som alternativ. Men huruvida hon fått behandlingen verkar ju fortfarande vara oklart.

Vem sitter i radio och säger de har fått Gökboet-behandling, bara några månader efter sagda behandling? Jo någon med ett sjukligt behov av uppmärksamhet. Historien om inläggningen blir bara värre och värre, först antydde hon att hon var inlagd, sen bekräftade hon att hon varit det, sen hade hon varit deprimerad hela hösten, sen flera år, sen ECT, sen ECT en hel månad, nu har hon alltså gått på en cocktail av antidepp/ångestdämpande för att ens kunna fungera på hösten, tagit en överdos, blivit inlagd pga suicidrisk, fått ECT, rymt från psyket för att skriva kontrakt i landstingsskjorta och blivit misshandlad av sina alkoholiserade föräldrar som liten.

Varje gång hon drar historien måste den broderas ut lite mer, så hon får lite mer uppmärksamhet än förra gången. Hon kan inte bry sig om vad andra tänker, vad hennes närstående får utstå, chansen till uppmärksamhet är för lockande.

För mig innebär det här att Isabella uppfyller ännu ett diagnoskriterium för borderline/EIPS, det med självmordtankar/hot. Sen är ju hela beteendet rätt typiskt för en sån problematik.
Citera
2020-05-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
jag vet vad hon sa i intervjun. men det är väldigt märkligt att påstå sig "rymma" i "praktiskt taget sjukhuskläder" från psyket efter att man ljugit ihop för läkarna att nåt hänt barnen, för att signera löwengrip beautys försäljningspapper.

och att sen synas i dokumentären helt tillfixad, fin och på glatt humör filmad av dokumentärfilmaren man ringt in under "rymningen"?!? det går inte ihop.

hittade även detta inlägg från samma dag https://www.isabellalowengrip.se/2020/02/18/idag-avslojar-vi/ hon har samma klänning som i dokumentären, dvs timmar innan hon "rymde" från psyktet. inlägget är publicerat 7:40 på morgonen, kanske smög hon ut tillsammans med mjölkbilen.

Är man inlagd på psyket och inte kommer ut därifrån för att man är självmordsbenägen så släpper man definitivt inte ut henne för att det har hänt barnen något, barnen har ju en fungerande pappa.

Jag förstår inte varför hon har behovet att ljuga, manipulera och jag förstår definitivt inte varför hon få ta plats i media, är redaktioner och journalister korkade eller vad?

Förmodligen är det så att utan alla sina lögner hade hon inte haft något att prata om och därmed blivit helt ointressant för omvärlden, det är så hon måste se sig själv.
Citera
2020-05-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cjb0987
Är man inlagd på psyket och inte kommer ut därifrån för att man är självmordsbenägen så släpper man definitivt inte ut henne för att det har hänt barnen något, barnen har ju en fungerande pappa.

Jag förstår inte varför hon har behovet att ljuga, manipulera och jag förstår definitivt inte varför hon få ta plats i media, är redaktioner och journalister korkade eller vad?

Förmodligen är det så att utan alla sina lögner hade hon inte haft något att prata om och därmed blivit helt ointressant för omvärlden, det är så hon måste se sig själv.
Exakt, hon är ju rätt ointressant som person så enda sättet att få uppmärksamhet är att ljuga. Och varför hon ljuger på ett så absurt sätt? Vissa människor saknar spärrar när det gäller att ljuga, de säger saker helt utan någon konsekvensanalys. Normala människor frågar sig

1. Vad blir vinsten av att ljuga?
2. Hut stor är risken att jag åker dit?
3. Vad händer om jag jag blir avslöjad?
4. Är det värt att bli en lögnare för det här?

men vissa bara ljuger hejvilt om vadsomhelst. Jag hade två såna som klasskamrater vid olika tillfällen. Exempelvis påstod en av dem helt i förbifarten att han egentligen hade lockigt hår men att det var rakpermanentat. En helt uppenbar lögn med minimal vinst. Så ljuger inte vanliga människor, de är mer "jag vet att det var dumt, men det var första gången jag gick till Sturegatan 10 jag lovar".
Citera
2020-05-17, 14:14
Medlem
MiaWallaces avatar
Så mycket som skaver i den här intervjun angående hennes psykiska ohälsa, som jag visserligen inte betvivlar att hon har i någon form.

ECT på helgerna? En gång i veckan? Aldrig hört. Det brukar vara två till tre ggr i veckan på vardagar, tex mån, ons, fre.

Skulle någon som faktiskt fått ECT beskriva det som Gökboet-behandling och som en elchock? Det stämmer inte alls. Det står för electroconvulsive therapy, vilket är exakt vad det är. Inte någon chock (tror inte ens att det är vad han får i Gökboet?).

Hon påstår att hon gjort ett självmordsförsök med tabletter, då hamnar man väl på somatisk akut först, inte psykakuten? Och därefter bedöms ifall patienten behöver vård inom slutenvården.

Hon säger att hon blev tvingad att stanna kvar pga att hon var självmordsbenägen. Mao var hon satt på Lpt. Finns inte en chans att en patient med Lpt kan "lura" sjukvårdspersonal och smita iväg? Möjligen om hon hade utgång med anhörig (dvs någon som hämtar och lämnar henne).

Dessutom låter det osannolikt att hon inte kunde träffa barnen i ett anhörigrum. Finns många inlagda som har barn, dessa kan naturligtvis inte komma in på avd, men det ska vara möjligt att få träffas utanför avd.

Slutligen, det är väldigt uppenbart att hon behöver terapi framförallt. ECT är ingen mirakelmetod, särskilt om man har en mer komplex depression med trauman etc i bakgrunden. Så det behöver kompletteras med terapi för att få ett långsiktigt välmående.
Senast redigerad av MiaWallace 2020-05-17 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in