2020-05-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Men man valde att inte stänga skolor och daghem för att det visade sig i bla Italien att smittan inte spridit sig där i nån större utsträckning, så FHM gick på rena fakta i detta fallen, men att stänga daghem och skolor för även med sig andra problem som tex, vem tar hand om barnen när mamma/pappa måste jobba dubbla skift inom tex vården?

Vad snackar du om? Tror du att man bara går till skolor och mäter exakt hur mycket spridning det finns?
Vad är för idiotier? Jag fattar att det finns hjärntvättde människor, men vafan, lite måste man väl tänka själv.

Det finns INGET som kan garantera att smittan sprids vidare/inte gör det via skolor.
Av den anledningen har de flesta länder stängt skolor.

Tror du verklligen att svenskar är så jävla smarta att det är de enda som fattat att barn sprider inte smittan?
Är du verkligen så korkad?

Det är givetvis så att det är teorier om det ena och det andra. Vissa tror att det inte sprids nämnvärt. Vissa tror att det gör det. Så what? Är man så jävla korkad som svenskar är och som tror på allt idioten som mördar folk säger, då är det klart att "jo då, det sprider sig inte i nån större omfattning". I helvete heller!

Och varför skulle så jävla många länder stänga skolor? För det är kul? Ni är för fan en massa får som inte fattar ett skit.
Citera
2020-05-16, 22:36
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det är en spekulation. Det råder däremot inget tvivel att Sverige har haft groteskt många dödsfall.

- Dom länder som har genomfört smärtsamma åtgärder mot epidemin, kommer förmodligen att vara angelägna att hålla smittspridningen nere. För att ansträngningarna inte ska ha varit i onödan, så kommer dessa länder förmodligen inte gärna att välkomna besökare från länder med utbredd smittspridning.

- Jag tror risken är större att folk tröttnar på åtgärderna ifall förloppet drar ut på tiden. Jag kan tänka mig att folk hellre accepterar kraftiga restriktioner under en begränsad period.

- Det går, men det är en åtgärd som är smärtsam för både medborgare, ekonomi och samhälle. Jag tror att dom regeringar som har hållit medborgarna instängda, redan från början har insett att detta inte kan pågå under lång tid. Att samhällena öppnar upp, behöver inte betyda att dessa länder ångrar sina åtgärder. Det kan vara så enkelt att smittspridningen har minskat såpass mycket att samhällena kan börja starta igång igen. Åtgärderna har uppfyllt sitt syfte.

- Jag tror inte att Sveriges nuvarande strategi kan bli den bästa strategin under några omständigheter. Jag tvivlar starkt på att andra länder kommer att få massdöd som överträffar Sveriges massdöd.

- Jag har sett diskussioner om risken för en andra våg. Var startar en andra våg? Ifall den startar utomlands, så behöver man bara se till att stoppa epidemin vid gränsen. Misstänkta smittbärare vägras passage. Dom länder som redan har gått igenom lockdown, kommer förmodligen att hålla en beredskap att snabbt stänga gränserna.

- Ja. Men är Anders Tegnells strategi verkligen bra på lång sikt? Kan den bästa långsiktiga strategin vara att hålla smittspridningen nere så tidigt som möjligt? Kan det vara en investering inför framtiden att stoppa smittkedjorna innan smittan har blivit utbredd?

Jag tror varken du eller jag eller någon annan vet svaren, på ett sätt är det bra att länder har olika strategier dels för att kanske det ena landets strategi ej passar i ett annat land, och dels för att vi senare får testat vad som var bäst i diverse länder så vi vet bättre när det väl dyker upp fler farsoter.
Citera
2020-05-16, 22:38
Avslutad
Banka in detta!

Sveriges regering styr över vem makthavaren i samtlig myndighet är. Är du en medveten, empatisk, omtänksam person är du helt utesluten. Är du psykopat och empatilös? Då är du potentiell.

Agendan=folkmord. Islam ska ta över. Folket ska bli så svaga som möjligt. Allt skall vara mot vår natur.
Citera
2020-05-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det här med att de inte testar, det har väl att göra med att de inte kan, att det varken finns tester eller kapacitet? (precis som med skyddsutrustningen)

Sambon blev testad igår, svar idag. Tyvärr ingen Covid, bara vanlig influensa. Hade hoppats på att det var Covid som vi haft här i huset. Men, men....
Citera
2020-05-16, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Problemet är nog att du är fast i någon slags ekokammare där du lyssnar på de som befinner sig allra längst till vänster i ett Dunning–Kruger-diagram.

Problemet är nog att jag är alldeles för svenskt väluppfostrad och lyssnar på våra auktoriteter och sen drar lite slutsatser utifrån deras uttalanden.

Tegnell styr allt. Löfven är ju helt öppen kring det.

Det Tegnell säger implicit är att alla länder kommer få samma dödssiffror som Sverige. För om smittan kickar igång så hårt i våra grannländer som Tegnell tror så kommer dom ju gå i Lockdown i ett halvår.

Så det vi har framför oss är att Tyskland, Finland, Norge, Holland osv. kommer få 4-8 dubblade dödssiffror och då tycker jag det är intressant hur det kommer påverka vår export/import.

Scania och Volvo LV är beroende av dessa länder.

Så nu när dödssiffrorna (enligt FHM) kommer dra igång ordentligt i vår omvärld så är iaf jag intresserad av hur vår regering ser på det.

Samt vilka åtgärder dom kommer göra

Edit: FHM/Tegnell bygger ju hela sin teorimodell på att för få männsikor fått antikroppar pga av deras hårda lockdowns.
Senast redigerad av victortich 2020-05-16 kl. 22:56.
Citera
2020-05-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Älskar din beskrivning av Sverige, det är precis så pessimistiskt jag upplever detta land. Älskar ändå mitt land på nåt jävla sätt, usch.

Ja vafan; själva landet minus 80/90% av befolkningen så är det ju bästa landet i världen trots allt.
Senast redigerad av Realtesto 2020-05-16 kl. 22:39. Anledning: Fel
Citera
2020-05-16, 22:40
Avslutad
Bara i Sverige:

Man väntar och ser. Istället för att tänker efter för att komma på eventuella negativa utfall och förhindrar detta. 1000000 skulle kunna dö utan att man bryr sig för det viktiga är att vänta och se
Citera
2020-05-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Fantastiskt goda nyheter!

Länder som beskämpat smittan börjar öppna upp för turism och ekonomiskt samarbete!

Våra grannländer i Östersjöregionen belönar sina medborgare med en riktigt skön semester i sommar!

Estland Lettland och Litauen har redan öppnat sina gränser mot varandra och kommer bjuda in in Finland och Polen till sitt virusfria block!

Corona-sverige är inte inbjudet. Vi får kämpa vidare med vår flockimmunitet strategi och massdödande av äldre och svaga.

källa cnn

Jag hoppas att v issa eller en del länder öppnar mot Sverige.
Det vore minst sagt rättvist att resten av världen föraktar Sverige pga det som pågår i detta sjuka land.
Och det gör säkert de flesta.

Å andra sidan, det finns många som är oskyldiga. Alla som motsätter sig den sjuka och mordiska strategin: varför ska de drabbas som skitstövlarförnekarna?

Det går tyvärr inte att cherry picka vilka som får åka utomlands. Så det är antingen alla eller ingen.
Jag hoppas att fler öppnar mot Sverige.
Och utgår ifrån att de ska kräva att pestsmittade svenne ska få testas, De är nog inte så dumma att bara släppa in folk så där.

Oavsett vad, även om förnekarna kommer få åka utomlands är de fortfarande ett gäng skitstövlar.
Citera
2020-05-16, 22:41
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Enligt information från bekant i vården är uppskattat 50% eller mer av de svenska dödsfallen svartare i huden. Dvs invandrare. Och sett är en anledning till de svenska översiffrorna jämfört med grannländer.

Visst, men det är faktiskt inte så att andra länder inte haft någon flyktinginvandring. Jag har själv bott många år i Helsingfors, och bilden av Finland som ett "vitt" land är faktiskt inte sann längre. Det är inte tjugo procent invandrare som i Sverige, men inte heller så väldigt mycket färre i de länder som legat väster om Järnridån.

Enligt information från tidigare arbetskamrat som nu arbetar i huvudstadens sjukvård, så har det varit rätt många fall bland invandrare som bott i Sverige sedan 1970-talet eller längre. Men ingen människa har någon överblick över detta.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det här med att de inte testar, det har väl att göra med att de inte kan, att det varken finns tester eller kapacitet? (precis som med skyddsutrustningen)

Jag följde med rapporterna från WHO i början på Januari, men för att göra en lång resa kort, Sverige började att hantera emot corona ungefär två månader för sent, sedan började de prata om myndigheter som ska ha ansvar för centrala medicinlager osv, men åter till testkapacitet, just nu kan man testa med 100% säkerhet Covid-19 med DNA tester och de var som senast för tre dagar sen begränsade men tydligen så kommer de mera tester till Sverige, för det är så det fungerar, vi köper alla vi kan och de levereras eftersom. Så att säga att man kan testa x antal är bara sant när man vet hur många kit man har. Men glädjande så är det fler kit som kommer in i landet, men hur många har jag ingen koll på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Oh herregud.
Nejnej vi är inte alls ett dividerat, pestsmittat, polariserat, individualistiskt, numera utstött våldtäktssamhälle vid norra polcirkeln full av självgoda as som tror att de är något när de villigt offrar svaga för att kunna fortsätta tindra och sitta på uteserverringar, där sprängningar av hela kvarter, dödsskjutningar och förnedringsnrånpissade i munnen är vardagsmat.
Rätt imponerande att du får in så många felaktigheter och direkta lögner på så få rader..
Citera
2020-05-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Vad snackar du om? Tror du att man bara går till skolor och mäter exakt hur mycket spridning det finns?
Vad är för idiotier? Jag fattar att det finns hjärntvättde människor, men vafan, lite måste man väl tänka själv.

Det finns INGET som kan garantera att smittan sprids vidare/inte gör det via skolor.
Av den anledningen har de flesta länder stängt skolor.

Tror du verklligen att svenskar är så jävla smarta att det är de enda som fattat att barn sprider inte smittan?
Är du verkligen så korkad?

Det är givetvis så att det är teorier om det ena och det andra. Vissa tror att det inte sprids nämnvärt. Vissa tror att det gör det. Så what? Är man så jävla korkad som svenskar är och som tror på allt idioten som mördar folk säger, då är det klart att "jo då, det sprider sig inte i nån större omfattning". I helvete heller!

Och varför skulle så jävla många länder stänga skolor? För det är kul? Ni är för fan en massa får som inte fattar ett skit.
Jag jobbar på skola och kan säga att vi är hårt drabbade. En i personalen har gått bort i Covid19 och flera är riktigt dåliga, trots att de inte fyllt 40. De kommer inte att kunna jobba mer innan sommaren. Sorgligt. Men det går förstås inte att jämföra med situationen på äldreboenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in