2020-05-16, 21:57
Medlem
Det är dessutom av betydelse att påpeka att det tar cirka tre månader att bygga på sina D vitamindepåer..så köp ett par burkar sardiner redan nu på Måndag..:-)
Citera
2020-05-16, 21:57
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Vad finns det för åtgärder som kan tas till i detta läge?

Jag vet inte vilka åtgärder som skulle vara optimala. Men jag kan se alltför tydligt att Anders Tegnells strategi har misslyckats. Anders Tegnell behöver presentera en fungerande strategi, eller lämna över sitt uppdrag till någon som kan prestera bättre. Det bästa är förmodligen att Anders Tegnell bara avgår. Hans förtroende är förbrukat. Han bör ersättas av någon som allmänheten kan lita på.

Beträffande risken att du ignorerar mig: Jag vet skillnaden mellan "de" och "dem". Men jag föredrar att skriva "dom". Det blir snyggare så enligt min egna åsikt.
Citera
2020-05-16, 21:59
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jag va nationalist innan detta land förstördes i grund.
Och det är väldigt komiskt att se skiftet nu från de som för 2 månader sedan kallade nationalister för massmördarrasister PLÖTSLIGT försvarar Sverige med näbbar och klor och PLÖTSLIGT skriker på både svennar och blattar att LÄMNA LANDET DÅ OM DET INTE PASSAR.
HAhahhaahhaahahhaaha

Jösses! Ta en kopp kaffe!
Citera
2020-05-16, 22:00
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Men hallå, du skriver "Har du tagit hänsyn till den strategi du förespråkar om vilka andra konsekvenser den för med sig, depressioner, självmord ökat våld i hemmen etc etc?"

Vilken strategi har jag den senaste tiden förespråkat utom den som är anpassad för nuvarande läget som innebär dagens plus munskydd gällande för täta transporter?

Vet inte vilken strategi du förespråkar men du är missnöjd med den svenska eller?
Citera
2020-05-16, 22:02
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
En grej jag funderat länge på är detta...

.. från både förnekare på tråden och bland offentliga tomtar som demente Gieseicke och halvdementa 64 åriga tomten Tegnell.

Det enda ni framför är att att länder som Tyskland, Finland, Norge, Danmark, England, Slovenien och ex. baltstaterna har det värsta framför sig....dom har ej låtit smittan dra igenom landet (vilket ju ej heller skett i sverige där ex. Blekinge och Gotland i stort sett är helt opåverkade av Covid, Även norrlandslänen.)

Men det är iaf vad ni säger... låt oss ponera att ni har rätt.

Förstår ni vilken j-a ekonomisk katastrof vi har framför oss om våra främsta exportländer har total megadeath framför sig...

Hör aldrig att ni tar den positionen..ni tror att allt är chill och Sverige kommer klara sig fine.

Om vår främsta exportländer kommer gå in i megadeath. Kommer även Sverige gå in i Megadeath.

För att inte tala om Blekinge och Gotland, det kommer också bli megadath enl Tegnell talkers.

Felen är ju 2 st.

1. Flockimmunitet går ej att uppnå utan 50.000 döda.
2. Det är en KLUSTERSMITTA
Citera
2020-05-16, 22:03
Medlem
Citat:
Jag va nationalist innan detta land förstördes i grund.
Och det är väldigt komiskt att se skiftet nu från de som för 2 månader sedan kallade nationalister för massmördarrasister PLÖTSLIGT försvarar Sverige med näbbar och klor och PLÖTSLIGT skriker på både svennar och blattar att LÄMNA LANDET DÅ OM DET INTE PASSAR.
HAhahhaahhaahahhaaha
OK då vet vi det men i förtroende så kan jag meddela dig att Sverige har inte förstörts öht! Det är bara sånt småsinta nationalister inbillar sig
Citera
2020-05-16, 22:05
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Men att IVA-inläggningar sjunker säger väl ändå en hel del??
Allt sjunker. Sedan en månad tillbaka, ungefär. I alla länder:

Också för Sverige:
Antal nya fall minskar sedan tre veckor - trots ökande provtagning.
Och antal inläggningar på sjukhus och på iva.
Och antalet patienter som är inlagda.
Och antalet dödsfall, oavsett orsak.
...efter första veckan i april.

Kan det bero på vädret?
Citera
2020-05-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
För att inte tala om Blekinge och Gotland, det kommer också bli megadath enl Tegnell talkers.

Felen är ju 2 st.

1. Flockimmunitet går ej att uppnå utan 50.000 döda.
2. Det är en KLUSTERSMITTA

1 .Jo då!
2. Mycket möjligt!
Citera
2020-05-16, 22:06
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
En grej jag funderat länge på är detta...

.. från både förnekare på tråden och bland offentliga tomtar som demente Gieseicke och halvdementa 64 åriga tomten Tegnell.

Det enda ni framför är att att länder som Tyskland, Finland, Norge, Danmark, England, Slovenien och ex. baltstaterna har det värsta framför sig....dom har ej låtit smittan dra igenom landet (vilket ju ej heller skett i sverige där ex. Blekinge och Gotland i stort sett är helt opåverkade av Covid, Även norrlandslänen.)

Men det är iaf vad ni säger... låt oss ponera att ni har rätt.

Förstår ni vilken j-a ekonomisk katastrof vi har framför oss om våra främsta exportländer har total megadeath framför sig...

Hör aldrig att ni tar den positionen..ni tror att allt är chill och Sverige kommer klara sig fine.

Om vår främsta exportländer kommer gå in i megadeath. Kommer även Sverige gå in i Megadeath.

Ja så är det, det är stiltje när det gäller ekonomin i alla länder just nu. Det som fungerar är import/export av mat och varor inom EU, vissa länder hade exportförbud för sjukutrustning men det löste EU upp så vi klarar oss rätt bra just nu.
Exporten är väl låg och vad jag sett är det väl Essity och sådana företag som får exportera sina varor.
Som en parantes så har jag köpt saker i Kanada och det är 2 månaders leveranstid, vi snackar båttransport.
Citera
2020-05-16, 22:08
Bannlyst
Citat:
hahahaaHAHAHAHA detta var en ny infallsvinkel men ack så sann. Fyfan va komiskt.
MEGADÖDEN svenne bara väntar in, jag gapskrattar just nu.
"De andra kommer ikapp" etc. Hahaah ja du då får de fan ligga i

Exakt... men detta är ju vad FHM i stort sett säger...då är min undran vad Löfven och Magda har att säga om detta...

Stämmer detta påstående att dom andra länderna har extrema dödskatastrofer framför sig pga att dom har typ .001 procent flockimmu.

Samt vad är Sveriges svar på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jösses! Ta en kopp kaffe!

Idiot då blir jag ju ännu mer speedad.
Om du är en sann nationalist vet du dessutom precis vad jag pratar om. Men du kanske är någon av dessa nationalsossar som poppat upp på senare?
Citera
Medlem
Behövs inte diskuteras så mycket egentligen..
Vi har med facit i hand FHM där man levt i skyddad tillvaro i många år och scenariot vi nu beskådar inte funnits öht.
Vi har en s.k "regering" som är helt främmande för att ta beslut. Som överåter åt "expertisen" på FHM att ge direktiv till en inkompetent regering..
Vad är det ni inte förstår..????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in