Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Hon skulle ju kunnat mördats på annan plats av annan person, att Tishko efter det hämtar kroppen och tar in den i lägenheten och styckar kroppen och gömt delarna. Eller att hon mördats av annan, på annan plats. Sedan har denne person överlämnat kroppen "i dörren" till Tishko som sedan styckat kroppen och gömt delarna. Detta måste kunna uteslutas för att döma för Mord (eller andrahandsyrkanden) och det kommer det säkert att göra, i vart fall hoppas vi på det :-)
Men skall det kunna uteslutas måste det finnas bevis eller omständigheter som talar emot detta - Och kan Du, Jag och alla andra i denna tråden inte rabbla upp någonting som motsäger detta, då kan det bli svårt, för Tingsrätten kommer också att få det dilemmat i knät.
Det finns teknisk bevisning att hon blev misshandlad och blödde svårt i lägenheten (hon har knappast orsakad skadorna på sitt ansiktet själv).
Det finns teknisk bevisning att hon därefter legat död i lägenheten och styckats i samma lägenhet.
Mellan dessa händelser har hon inte synts till någon annan stans.
Inte heller pekar någon teknisk bevisning på att någon annan än MGM och BO vistats i lägenheten vid tidpunkten för dådet.
Jag sitter inte i tingsrätten men för mig är detta 1+1=2.