2020-05-16, 20:45
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det kan väl inte ha med saken å göra.

Det som jag klurar på är varför GM inte fick åka iväg när han skulle åka och supporta Trump.
Han fick vända på flygplatsen pga inreseförbudet. Jag trodde bara inreseförbudet gällde från visa muslimska länder.
Så vilket kriterie föll han på? Och varför supporta han Trump så hårt?
Han är kurd. Han gillar inte iranier, turkar eller araber och tycker att Trump är bra eftersom USA hjälper kurderna i Syrien, bekämpar iranska ayatollor och har sett till att kurderna fick självstyre i norra Irak.

Han ville åka till USA eftersom han skulle jobba åt någon släkting i Miami. En av brudarna i förhöret har blandat ihop att han gillade Trump OCH skulle åka till USA och fått det till att han skulle åka till USA för att hjälpa Trump att vinna presidentvalet.

Han fick inget visum eftersom han varit i något av de sex länder som USA har inreseförbud gentemot inom de närmaste åren eller att han har ett pass i något av dessa länder.
Senast redigerad av Ken Dryden 2020-05-16 kl. 20:48.
Citera
2020-05-16, 20:50
Medlem
Har polisen letat vid damens hem vars nycklar T hade? Annars kanske det kan vara något för FIKK. Likaså de fem adresserna som han körde runt på med jobbilen.
Citera
2020-05-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Verkligen, samtidigt som han säger i förhör att han inte tror att han son skulle kunna skada någon. Mycket märkligt.

En annan grej som jag tänkt på nu efter att först ha läst 90% av FUP noggrant och även läst igenom förhöret med pappan en ytterligare gång... Alla verkar ju ganska rörande överens om hur detta har gått till. Pappan framkommer som oskyldig, inga spår efter honom på brottsplatsen osv. MEN, blodet i bilen? Pappan säger ju att bilen inte har varit i Tishkos händer under dessa dagar. Hur kommer det sig att pappan har blivit avskriven? Får inte ihop att han inte är aktuell längre? Varför är det blod i KUGAN?

Vad har jag missat angående denna punkt?
Var det inte så också att pappan hade ringt och bett Att få en extra tömning av sin soptunna? Blev det någon utredning om detta? Det stod ju tidigare i tråden. Kommer nu inte ihåg vid vilken tidpunkt det var i förhållande till mord händelsen. Det var ju några månader sedan detta skrevs.
Citera
2020-05-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han är kurd. Han gillar inte iranier, turkar eller araber och tycker att Trump är bra eftersom USA hjälper kurderna i Syrien, bekämpar iranska ayatollor och har sett till att kurderna fick självstyre i norra Irak.

Han ville åka till USA eftersom han skulle jobba åt någon släkting i Miami. En av brudarna i förhöret har blandat ihop att han gillade Trump OCH skulle åka till USA och fått det till att han skulle åka till USA för att hjälpa Trump att vinna presidentvalet.

Han fick inget visum eftersom han varit i något av de sex länder som USA har inreseförbud gentemot inom de närmaste åren eller att han har ett pass i något av dessa länder.

Ok, det där med han trodde att Wilma höll på demokraterna är inte sant heller då.
Citera
2020-05-16, 20:59
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Någon som vet hur det gått för FIKK? Några intressanta fynd överhuvudtaget?

Just nu är det tyst från FIKK.
Citera
2020-05-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Tror ni anhöriga till MGM finns och skriver i tråden?

Mgm pappa sa i något förhör enlig fup:en att han läste de mesta som skrevs.
Citera
2020-05-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hon skulle ju kunnat mördats på annan plats av annan person, att Tishko efter det hämtar kroppen och tar in den i lägenheten och styckar kroppen och gömt delarna. Eller att hon mördats av annan, på annan plats. Sedan har denne person överlämnat kroppen "i dörren" till Tishko som sedan styckat kroppen och gömt delarna. Detta måste kunna uteslutas för att döma för Mord (eller andrahandsyrkanden) och det kommer det säkert att göra, i vart fall hoppas vi på det :-)

Men skall det kunna uteslutas måste det finnas bevis eller omständigheter som talar emot detta - Och kan Du, Jag och alla andra i denna tråden inte rabbla upp någonting som motsäger detta, då kan det bli svårt, för Tingsrätten kommer också att få det dilemmat i knät.

Det finns teknisk bevisning att hon blev misshandlad och blödde svårt i lägenheten (hon har knappast orsakad skadorna på sitt ansiktet själv).
Det finns teknisk bevisning att hon därefter legat död i lägenheten och styckats i samma lägenhet.
Mellan dessa händelser har hon inte synts till någon annan stans.
Inte heller pekar någon teknisk bevisning på att någon annan än MGM och BO vistats i lägenheten vid tidpunkten för dådet.

Jag sitter inte i tingsrätten men för mig är detta 1+1=2.
Citera
2020-05-16, 21:09
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det kan väl inte ha med saken å göra.

Det som jag klurar på är varför GM inte fick åka iväg när han skulle åka och supporta Trump.
Han fick vända på flygplatsen pga inreseförbudet. Jag trodde bara inreseförbudet gällde från visa muslimska länder.
Så vilket kriterie föll han på? Och varför supporta han Trump så hårt?

Han hade varit i Iran för mindre än fem år sedan.
Citera
2020-05-16, 21:16
Medlem
Mina egna tankar kring alternativa vägar för försvaret att gå: (

Dödsorsaken går ej att fastställa, således inte mord heller: Motargument är ju att flickan är död. Påträffad död i lägenheten. Teknisk bevisning pekar på att hon dog och styckades där. MGM var den enda med tillgång till lägenheten under denna tid. Exakt vad hon dog av går ej att bevisa. Men hon har skador som hon inte kunnat orsaka själv på de bevis som finns. Och någon (med största sannolikhet MGM) har gjort mycket (dock slarvigt jobb) för att dölja brottet.

MGM pratar och säger "Hon tog sitt liv": Ex. skar upp sina handleder. Kroppen saknas så det går inte att bevisa motsatsen. Problemet är dock övriga skador på huvudet som hon inte kunnat orsaka själv. Likaså är isf pojkvännens agerande därefter (istället för att hämta hjälp så styckar han hennes döda kropp).
Bristfällig förklaring som troligtvis kan motbevisas.

"MGM pratar och säger: "Någon annan har. gjort det och försöker sätta dit mig": MGM har själv vart inne på detta tidigare. Förklaringen som minst kommer hålla i rätten. Inte nog med all teknisk bevisning och indicier. Han har också bevisning som visar att han är på plats i lägenheten (mobiltelefonen) samtliga dagar från försvinnandet till gripandet. Lägenheten där BO sågs senast, miste livet och styckades.
Senast redigerad av acge 2020-05-16 kl. 21:35. Anledning: redigerade rubriken för att minska på missförstånd
Citera
2020-05-16, 21:21
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acge
Tankar kring alternativa vägar för försvaret att gå:

Dödsorsaken går ej att fastställa, således inte mord heller: Motargument är ju att flickan är död. Påträffad död i lägenheten. Teknisk bevisning pekar på att hon dog och styckades där. MGM var den enda med tillgång till lägenheten under denna tid. Exakt vad hon dog av går ej att bevisa. Men hon har skador som hon inte kunnat orsaka själv på de bevis som finns. Och någon (med största sannolikhet MGM) har gjort mycket (dock slarvigt jobb) för att dölja brottet.

MGM pratar och säger "Hon tog sitt liv": Ex. skar upp sina handleder. Kroppen saknas så det går inte att bevisa motsatsen. Problemet är dock övriga skador på huvudet som hon inte kunnat orsaka själv. Likaså är isf pojkvännens agerande därefter (istället för att hämta hjälp så styckar han hennes döda kropp).

"MGM pratar och säger: "Någon annan har. gjort det och försöker sätta dit mig": MGM har själv vart inne på detta tidigare. Förklaringen som minst kommer hålla i rätten. Inte nog med all teknisk bevisning och indicier. Han har också bevisning som visar att han är på plats i lägenheten (mobiltelefonen) samtliga dagar från försvinnandet till gripandet. Lägenheten där BO sågs senast, miste livet och styckades.
Och nu lappen han skrev att ”mordet aldrig kommer lösas”...
Hur vet han det om han inte gjort det själv och dessutom troligtvis försökte han ta sitt liv i häktet efter han skrev på lappen 🤦🏼‍♀️
Han är körd
Citera
2020-05-16, 21:28
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acge
Tankar kring alternativa vägar för försvaret att gå:

Denna info har jag aldrig tidigare sett.
Skar upp sina handleder. Detta finns inte i FUP.
Var fick den infon från.
Visa med länk.
Är detta bevisade fakta eller är detta enbart dina egna teorier!!!
Citera
2020-05-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Denna info har jag aldrig tidigare sett.
Skar upp sina handleder. Detta finns inte i FUP.
Var fick den infon från.
Visa med länk.
Är detta bevisade fakta eller är detta enbart dina egna teorier!!!
Sluta gärna att dramatisera....när det är obefogat.
Läs istället, vad postaren eg. skrev!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in