Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Det finns inte en enda medicin som är godkänd för behandling av covid-19. Ska man därför skita i att behandla sjukdomen?
Anledningen till att inga godkända behandlingar mot covid-19 finns, är att det är en ny sjukdom och inga stora studier ännu genomförts. De studier jag länkar till, visar att framtidens behandling redan är här. Hydroxychloroquine, zink och azitromycin.
Om ett par månader är detta den föredragna behandlingsmetoden i fattigare länder. 44% minskade dödsfall är ju fantastiskt, håller du inte med om det? Vill du att folk ska dö?
Edit: Det är inte Trump som skrivit de vetenskapliga rapporterna jag länkat till. De är skrivna av vetenskapsmän och läkare. Varför låter du ditt sinne fördunklas av att Trump informerat om saken`Allt kan ju inte handla om att vara anti och TDS:ig?
Jag är 100% säker på att alla beslut som tas om vilken medicin som skall rekommenderas INTE har ett enda dugg med Trump att göra. De ser till hela bilden, vad som passar, åldersgrupp, kön, riskgrupper, dosering osv.
På samma sätt att jag 100% säker att du däremot är så FÖR medicinen eftersom att Trump rekommenderade den, totalt fast vid att du har hittat det ingen annan hittat. 44% Plus.
Att det finns risker, andra som hittat problem osv. Det ignorerar du?
Vet du om det kanske finns andra "paket" som är bättre än 44%?
Vet du vilka åldersgrupper det är 44% på?
Vilka risker finns det för personer utanför den testgrupp som de hittat "+44%"?
Vad blir effekten om man ökar/minskar doseringen?
Detta med +44% är kanske under ett snävt perspektiv, vissa personer, vissa riskgrupper, vissa åldrar osv. För alla andra kanske den ger sämre överlevnadsgrad....
Det finns tonvis med risker och problem med att ta ett par undersökningar och "kasta ut" en rekommendation till allt och alla...Man gör inte så.
Det har noll, inget, absolut inte att göra med Trump.
Funkar "ditt" paket, jättebra. Men det är långt ifrån något vi kan argumentera runt här.