2020-05-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag är libertarian och anser att man ska få de mediciner man själv vill ha. Kan man grunda sina åsikter på, exempelvis vetenskapliga rapporter som visar att en kombo av läkemedel kan sänka dödligheten av en sjukdom med 44% ska man få nyttja den medicinen.

Att du tycker annorlunda är konstigt för mig.

Varför tycker du att Nevadas Guvernör ska få förbjuda dig från att använda en medicin?

Du kan börja med att läsa din egen länk....

"In other words, if a doctor in a hospital or emergency room setting wants to prescribe these drugs to treat a patient diagnosed with COVID-19, he or she is still free to do so," Sisolak tweeted."

Återigen, det finns lika många tester som pekar på att det INTE är en bra drog mot Covid-19.
Så därför borde ju vara FDA som filtrerar ut det som är applicerbart på USAs befolkning. Eller?
Citera
2020-05-15, 23:47
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ja, det kan jag:

https://edition.cnn.com/2020/03/25/us/malaria-drugs-nevada-trnd/index.html

Nej, det kan du inte. Jag ska försöka en gång till.

Kan du ge några exempel på personer som förnekats medicin på grund av att Donald Trump förespråkat den.

Det framkommer att anledningen till att medicinerna begränsas utanför sjukvården är att det den ska finnas tillgänglig för personer som behandlas för andra sjukdomar.

Citat:
While these drugs serve necessary medical purposes, this regulation protects the Nevadans who need them and prevents unnecessary hoarding

Det framkommer även att Corona patienter har tillgång till medicinerna men begränsas till 30 dagar.

Citat:
In other words, if a doctor in a hospital or emergency room setting wants to prescribe these drugs to treat a patient diagnosed with COVID-19, he or she is still free to do so

Ingenstans i artikeln framkommer det att några patienter inte får medicin på grund av att Donald Trump har förespråkat den.
Citera
2020-05-16, 00:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Nej, det kan du inte. Jag ska försöka en gång till.

Kan du ge några exempel på personer som förnekats medicin på grund av att Donald Trump förespråkat den.

Det framkommer att anledningen till att medicinerna begränsas utanför sjukvården är att det den ska finnas tillgänglig för personer som behandlas för andra sjukdomar.

Det framkommer även att Corona patienter har tillgång till medicinerna men begränsas till 30 dagar.

Ingenstans i artikeln framkommer det att några patienter inte får medicin på grund av att Donald Trump har förespråkat den.
Det är bara en slump att guvernören förbjöd medicineringen efter att Trump berättat att den fungerade. Då förstår jag.

Jag hoppas att du förstår att guvernören är en person och att denne person förbjöd medicinen eftersom Trump berättade om den.

Men det är ju snällt att de får den i 30 dagar.

Hur kommer det sig, eftersom den ju är DÖDLIG!!! Menar du att guvernören tillåter en DÖDLIG medicin under 30 dagar??? Låter ju helt fascistiskt. Han måste ju vilja DÖDA sin väljarbas. Fruktansvärt. Hoppas han ersätts av en republikan omgående.
Senast redigerad av Japhy 2020-05-16 kl. 00:04.
Citera
2020-05-16, 00:24
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Det är bara en slump att guvernören förbjöd medicineringen efter att Trump berättat att den fungerade. Då förstår jag.

Jag hoppas att du förstår att guvernören är en person och att denne person förbjöd medicinen eftersom Trump berättade om den.

Hur kommer det sig, eftersom den ju är DÖDLIG!!! Menar du att guvernören tillåter en DÖDLIG medicin under 30 dagar??? Låter ju helt fascistiskt. Han måste ju vilja DÖDA sin väljarbas. Fruktansvärt. Hoppas han ersätts av en republikan omgående.

Det framkommer i den artikeln du själv just länkade till att guvernören inte har förbjudit någon medicin.

Citat:
His endorsement of the Nevada State Board of Pharmacy's decision to place common-sense limitations on outpatient prescription and dispensing of those drugs to prevent hoarding, as has been done in at least six others states (including Texas)

Citat:
The Texas State Board of Pharmacy has issued an emergency order limiting orders of a drug that may help treat COVID-19.

Texas pharmacies are reporting a dramatic increase in orders for the drugs chloroquine and hydroxychloroquine, which is often sold under the brand name Plaquenil.

The state pharmacy board’s emergency order limits all new orders of the drug to a 14 day supply. Prescriptions also require a written diagnosis “with evidence for its use.”

https://dfw.cbslocal.com/2020/03/26/texas-limits-lupus-drug-orders-as-some-try-to-stockpile-it-for-potential-coronavirus-treatment/

Har även Texas infört begränsningen för att Donald Trump förespråkat medicinerna?
Senast redigerad av Kafka_God 2020-05-16 kl. 00:26.
Citera
2020-05-16, 00:25
Medlem
Citat:

Suck, de gav detta uttalande eftersom de ville tydliggöra att den INTE är godkänd.

Vad Trump säger om en medicin är inget värt.
Varför skulle hans ord vara värt något speciellt? Är han utbildad? Osv...

FDA är en central myndighet som sammanställa fakta, från flera tester.
Du har hittat en, ett par undersökningar - vad säger urvalet, valet av patienter osv om hur applicerbart värdet är egentligen? Detta är inte så enkelt som du vill tro.
Citera
2020-05-16, 00:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Du kan börja med att läsa din egen länk....

"In other words, if a doctor in a hospital or emergency room setting wants to prescribe these drugs to treat a patient diagnosed with COVID-19, he or she is still free to do so," Sisolak tweeted."

Återigen, det finns lika många tester som pekar på att det INTE är en bra drog mot Covid-19.
Så därför borde ju vara FDA som filtrerar ut det som är applicerbart på USAs befolkning. Eller?
Fast nu är det ju inte hoarding som är förbjudet, utan:
Citat:
The regulation bans the prescription of the drugs to treat Covid-19. However, in a follow-up tweet, Sisolak noted that the emergency regulation does not apply to doctors who order the drugs for coronavirus treatment in an inpatient setting.
Att han skickar ut ett extra tweet spelar ingen roll. Förbudet gäller recept för behandling av covid-19. Det är vad han själv påstår.
Citera
2020-05-16, 00:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Suck, de gav detta uttalande eftersom de ville tydliggöra att den INTE är godkänd.

Vad Trump säger om en medicin är inget värt.
Varför skulle hans ord vara värt något speciellt? Är han utbildad? Osv...

FDA är en central myndighet som sammanställa fakta, från flera tester.
Du har hittat en, ett par undersökningar - vad säger urvalet, valet av patienter osv om hur applicerbart värdet är egentligen? Detta är inte så enkelt som du vill tro.
Det finns inte en enda medicin som är godkänd för behandling av covid-19. Ska man därför skita i att behandla sjukdomen?

Anledningen till att inga godkända behandlingar mot covid-19 finns, är att det är en ny sjukdom och inga stora studier ännu genomförts. De studier jag länkar till, visar att framtidens behandling redan är här. Hydroxychloroquine, zink och azitromycin.

Om ett par månader är detta den föredragna behandlingsmetoden i fattigare länder. 44% minskade dödsfall är ju fantastiskt, håller du inte med om det? Vill du att folk ska dö?

Edit: Det är inte Trump som skrivit de vetenskapliga rapporterna jag länkat till. De är skrivna av vetenskapsmän och läkare. Varför låter du ditt sinne fördunklas av att Trump informerat om saken`Allt kan ju inte handla om att vara anti och TDS:ig?
Senast redigerad av Japhy 2020-05-16 kl. 00:37.
Citera
2020-05-16, 01:16
Medlem
Citat:
Det finns inte en enda medicin som är godkänd för behandling av covid-19. Ska man därför skita i att behandla sjukdomen?

Anledningen till att inga godkända behandlingar mot covid-19 finns, är att det är en ny sjukdom och inga stora studier ännu genomförts. De studier jag länkar till, visar att framtidens behandling redan är här. Hydroxychloroquine, zink och azitromycin.

Om ett par månader är detta den föredragna behandlingsmetoden i fattigare länder. 44% minskade dödsfall är ju fantastiskt, håller du inte med om det? Vill du att folk ska dö?

Edit: Det är inte Trump som skrivit de vetenskapliga rapporterna jag länkat till. De är skrivna av vetenskapsmän och läkare. Varför låter du ditt sinne fördunklas av att Trump informerat om saken`Allt kan ju inte handla om att vara anti och TDS:ig?

Jag är 100% säker på att alla beslut som tas om vilken medicin som skall rekommenderas INTE har ett enda dugg med Trump att göra. De ser till hela bilden, vad som passar, åldersgrupp, kön, riskgrupper, dosering osv.

På samma sätt att jag 100% säker att du däremot är så FÖR medicinen eftersom att Trump rekommenderade den, totalt fast vid att du har hittat det ingen annan hittat. 44% Plus.
Att det finns risker, andra som hittat problem osv. Det ignorerar du?

Vet du om det kanske finns andra "paket" som är bättre än 44%?
Vet du vilka åldersgrupper det är 44% på?
Vilka risker finns det för personer utanför den testgrupp som de hittat "+44%"?
Vad blir effekten om man ökar/minskar doseringen?

Detta med +44% är kanske under ett snävt perspektiv, vissa personer, vissa riskgrupper, vissa åldrar osv. För alla andra kanske den ger sämre överlevnadsgrad....

Det finns tonvis med risker och problem med att ta ett par undersökningar och "kasta ut" en rekommendation till allt och alla...Man gör inte så.

Det har noll, inget, absolut inte att göra med Trump.

Funkar "ditt" paket, jättebra. Men det är långt ifrån något vi kan argumentera runt här.
Citera
2020-05-16, 02:53
Medlem
Dags för lite alternativ historia
https://www.youtube.com/watch?v=k4r-bYJ9Adk

... nu sa Kayleigh McEnany att de hade en övning i augusti förra året som gav dem kunskapen att de borde ha vice presidenten som ledare för en task force.

Hon sa att de har "streamlined" deras beredskap, "coherent housing", under en "more senior leader".
Men inga namn, ingenting...

Hon skyller på Obama att förråden var tomma januari 2020... och menar att de fyllde dem.. Men det var ju senare...

Äsch, och usch - bara en massa bullshit, men hon kan låta munnen prata på så... det lurar ju dessa 30% som inte har hjärna nog att lägga ihop 1+1 ens.
Citera
2020-05-16, 07:56
Medlem
Tydligen har en veteran inom läkemedelsindustrin vid namn Moncef Slaoui nu meddelat Trump att har har gott hopp om ett vaccin innan årets slut eller i början av 2021. Utan tvivel ett noggrant och övervägt svar efter en noggrann analys.
Det tråkiga är att Trump som vanligt tolkar det först och främst utifrån om hans återvalskampanj och slår därför som vanligt utan tanke på konsekvenserna på stora trumman genom att bröla "vi har ett vaccin för att massvaccinera innan året slut"
Givetvis varnar forskare för sådana slarviga och okunniga uttalande då det både kan skapa falska förhoppningar hos allmänheten och även göra att man tar genvägar i processen att ta fram vaccinet.
Men visst, Tump har ju inte mycket kvar att förlora så han chansar och kör sin variant av sanningen. Vi får väl hoppas att få precis som tidigare tar hans senaste uttalande på allvar bara.

Samtidigt får vi verkligen hoppas att man får fram ett säkert vaccin även om det hade varit en fördel att Europa eller Asien varit först så inte svage Trump kunde utnyttja det hela till sin politiska fördel.

Som slutkläm över Trumps ständiga misslyckanden och inkompetens som ledare:
Citat:
Apple and Google are building a virus-tracking system. Health officials say it will be practically useless.
The tech giants have refused officials’ pleas to allow the collection of location data and to help contact-tracing teams learn where new infections have spread.
Senast redigerad av Lucas49 2020-05-16 kl. 08:09.
Citera
2020-05-16, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag är fundersam om den, känns som det borde falla mer, för skadorna är enorma.
Men kanske detta kommer när företagen börjar vinstvarna.

Det är ju ett gäng arbetslösa som inte haft ett arbete att gå till ett tag.
Vad tror du?
Kanske det sker först när man börjar upp och ser skadorna.

Ja med 100.000 tals fåmansföretag i konkurs som dessutom aldrig kommer att öppna upp igen så är det lätt att var pessimistiskt inför den närmsta framtiden för USA.
Dessutom är ju kedjan i distributionsnäten för olika varor bruten på flera ställen och lär ta sin tid att reparera.
Tror däremot att allt till slut återgår till en vardag om än inte en vardag som innan virusutbrottet. Förtroendet för Trump och administrationen har fått sig en rejäl törn och det borde ju påverka konsumenternas beteende för lång tid framöver.
Men skulle det även bli byte i vita huset så kan återhämtningen troligen gå snabbare då en mer stabil och förtroendeskapande politik ju gynnar en snabbare återhämtning. Ingen gillar ju kaos allra minst storföretagen.
Givtevis är det min helt egna förhoppningsvis sunda åsikt
Citera
2020-05-16, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja med 100.000 tals fåmansföretag i konkurs som dessutom aldrig kommer att öppna upp igen så är det lätt att var pessimistiskt inför den närmsta framtiden för USA.
Dessutom är ju kedjan i distributionsnäten för olika varor bruten på flera ställen och lär ta sin tid att reparera.
Tror däremot att allt till slut återgår till en vardag om än inte en vardag som innan virusutbrottet. Förtroendet för Trump och administrationen har fått sig en rejäl törn och det borde ju påverka konsumenternas beteende för lång tid framöver.
Men skulle det även bli byte i vita huset så kan återhämtningen troligen gå snabbare då en mer stabil och förtroendeskapande politik ju gynnar en snabbare återhämtning. Ingen gillar ju kaos allra minst storföretagen.
Givtevis är det min helt egna förhoppningsvis sunda åsikt

Tyvärr är nog USA ett kört land, det räcker med sådana lögner som pressekreteraren drog igår för att 30% av deras befolkning ska vara totalt helt på Trumps sida. Igen.

Sunda åsikter räknas inte.

I september
"There could be 200 000 deaths, we are now at 174 000 - we did a good job"
Alla jublar, det trillar över 10% till... och sen är det 10% till som tycker Biden är en dåre.

Sen får man väl hoppas på annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in