2020-05-15, 19:12
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Snacket om att allsvenskan inte kan startas för att det kan bli trångt på sportbarer är trams. Premier league och Bundesliga lär få folk att flockas till sportbarer ändå. Då är det bättre att göra som neverever skrev i Coronatråden att förbjuda sportbarer att visa fotboll överhuvudtaget. Problemet med trängsel kommer ju uppstå ändå men utan att svensk fotboll får sin välbehövliga start.
Man har ju infört regler som tydliggjort vad som gäller för barer att ha öppet under denna pandemi. Är det andra villkor för sportbarer?
Det blir allt mer tydligt att man inte kommer tillåta fotboll i sommar. Klubbarna bör förbereda sig på det.
Citera
2020-05-15, 20:26
Medlem
Lillemess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Okej det köper jag. Varför spelas elitfotboll på plast? Det kan knappast vara en tillfällighet att inte en enda allsvensk spelare var med i Sveriges VM-trupp 2018.

Under 2000-talet är det endast tre lag, Elfsborg, Norrköping och Djurgården, som blivit Svenska Mästare på plastgräs.
På något sätt gjorde det fan i mig ont i hjärtat när du sa att Djurgården blivit mästare på plast. Aldrig riktigt tänkt på det förrän du sa det.. Fan för den där skiten.
Citera
2020-05-15, 23:03
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemes
På något sätt gjorde det fan i mig ont i hjärtat när du sa att Djurgården blivit mästare på plast. Aldrig riktigt tänkt på det förrän du sa det.. Fan för den där skiten.
Sista säsongskortet jag köpte var övergångsåret till tele2. Tycker att det är sorligt att gå förbi stadion och se sveriges finaste fotbollsplan enbart utnyttjas av damer
Citera
2020-05-15, 23:56
Medlem
Pancevs avatar
Som vanligt de sista 7 veckorna så är det packat runt Stureplan.

Vi som jobbar o bor i stan.
Citera
2020-05-16, 09:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
lagens betydelse för allsvenskan enligt min mening, håller ni med?

https://imgur.com/a/6R7O3ib

Det är ju "kul" ändå att AFC i superettan anses viktigare för allsvenskan än Varberg som de facto spelar där

Ska man få en ultimat allsvenska är det ändå svårt, det är givet med dom publikdragande lagen men charmen med allsvenskan är ändå också att det sticker upp små mindre lag, med helt andra typer av bortaresor t.ex. Finns ju en charm med att resa till Hällevik, Falkenberg, Halmstad eller numera Varberg på boll på sommaren medan det är en annan grej att resa på större matcher i Sthlm, Malmö. Mixen är det fina.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Snacket om att allsvenskan inte kan startas för att det kan bli trångt på sportbarer är trams. Premier league och Bundesliga lär få folk att flockas till sportbarer ändå. Då är det bättre att göra som neverever skrev i Coronatråden att förbjuda sportbarer att visa fotboll överhuvudtaget. Problemet med trängsel kommer ju uppstå ändå men utan att svensk fotboll får sin välbehövliga start.

Hur funkar det med tv-avtalet om vi skulle starta, men förbjuda sportbarer etc att visa matcherna? Sportbarerna lär inte vara så pigga på att betala för det om dom inte får sända och då tappar ju tv en massa.
Citera
2020-05-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Som vanligt de sista 7 veckorna så är det packat runt Stureplan.

Vi som jobbar o bor i stan.

Bor du verkligen i innerstan? Sluta sprid böndernas myt. Hur lugnt som helst här.
Citera
2020-05-16, 11:51
Medlem
Om Allsvenskan drar igång inom kommande veckorna, hur skulle ni bedöma lagen?
Här är min bedömning, där strecken skiljer lagen emellan.

Malmö
Hammarby
------------------
Peking
Häcken
gnaget
dif
Blåvitt
-----------------
Elfsborg
Örebro
Helsingborg
-----------------
Kalmar
Östersund
Sirius
----------------
Falkenberg
Mjällby
Varberg
Citera
2020-05-16, 12:28
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Malmö
Hammarby
------------------
Peking
Häcken
gnaget
dif
Blåvitt
-----------------
Elfsborg
Örebro
Helsingborg
-----------------
Kalmar
Östersund
Sirius
----------------
Falkenberg
Mjällby
Varberg

Ruggigt okonstruktivt inlägg från mig nu, men den listan känns väldigt on point. Kff och heif upp ett pinnhål med riktiga tränare, och öfk har trots/tack vare myglet en för bra trupp för att åka ut.
Citera
2020-05-16, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju "kul" ändå att AFC i superettan anses viktigare för allsvenskan än Varberg som de facto spelar där

Ska man få en ultimat allsvenska är det ändå svårt, det är givet med dom publikdragande lagen men charmen med allsvenskan är ändå också att det sticker upp små mindre lag, med helt andra typer av bortaresor t.ex. Finns ju en charm med att resa till Hällevik, Falkenberg, Halmstad eller numera Varberg på boll på sommaren medan det är en annan grej att resa på större matcher i Sthlm, Malmö. Mixen är det fina.

Hur funkar det med tv-avtalet om vi skulle starta, men förbjuda sportbarer etc att visa matcherna? Sportbarerna lär inte vara så pigga på att betala för det om dom inte får sända och då tappar ju tv en massa.

Förbudet kanske skall gälla dom sportbarer som inte lyckas minska trängseln. Å andra sidan finns det ju redan möjlighet för smittskyddet att helt stänga ned krogar med trängsel så jag kommer aldrig förstå argumentet mot allsvenskan.
Citera
2020-05-16, 12:50
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:

Malmö
Hammarby
------------------
Peking
Häcken
gnaget
dif
Blåvitt
-----------------
Elfsborg
Örebro
Helsingborg
-----------------
Kalmar
Östersund
Sirius
----------------
Falkenberg
Mjällby
Varberg

Om man bara kollar spelarna:
Malmö
---------------
Hammarby
AIK
---------------
Norrköping
Djurgården
Göteborg
Häcken
---------------
Elfsborg
Örebro
---------------
Helsingborg
Kalmar
Östersund
---------------
Sirius
---------------
Mjällby
Falkenberg
---------------
Varberg
Citera
2020-05-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Om man bara kollar spelarna:
Malmö
---------------
Hammarby
AIK
---------------
Norrköping
Djurgården
Göteborg
Häcken
---------------
Elfsborg
Örebro
---------------
Helsingborg
Kalmar
Östersund
---------------
Sirius
---------------
Mjällby
Falkenberg
---------------
Varberg

Nja, gnagets trupp hör nog till kategori tre och bajen kanske borde flytta upp ett snäpp. I mitt tycke skall sägas.
Citera
2020-05-16, 13:42
Medlem
Citat:

Malmö
Hammarby
------------------
Peking
Häcken
gnaget
dif
Blåvitt
-----------------
Elfsborg
Örebro
Helsingborg
-----------------
Kalmar
Östersund
Sirius
----------------
Falkenberg
Mjällby
Varberg

Om Tankovic drar hade jag nog flyttat ner bajen ett pinnhål. Vilket han lär göra? Trots allt en av allsvenskans bästa spelare förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in