Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Om han tänkte rationellt är det absolut en möjlig förklaring att han ville få det att se ut som att Wilma tagit tåget och "gått upp i rök" (sen finns det tusen sätt för polisutredningen att genomskåda det, mobildata och tågets/butikernas kameror bland annat). Även om han inte blivit hemkörd av polismannen så hade hans drag genomskådats relativt enkelt.
Snubben är uppenbarligen inte särskilt bright. Han har missat så många grejer:
- Han har städat dåligt i lägenheten
- Han har haft mobil med sig massvis utan att fatta att det kan spåra honom
- Han ljuger om vart han varit trots att han varit på platser med kameraövervakning
- Han har förvarat en kroppsdel i sin lägenhet
- Han har manuellt stängt av Wilmas telefon alldeles för sent (här undrar jag dock om det kan uteslutas att telefonen dött pga lågt batteri. Det utesluts att den dött pga att den gått sönder eller fått batteriet uttaget, men det står ingenting om huruvida de kunnat utesluta att den dött då batteriet tagit slut)
- Han har inte gjort sig av med de kläder och skor som han påstår att Wilma hade på sig då hon gick
- Han har inte heller gjort sig av med Wilmas pass, handväska eller liknande, som han menat att hon haft med sig
Allt som allt så verkar det här vara en snubbe som inte förstår innebörden av teknisk bevisning över huvud taget. Jag kan absolut tänka mig att han varit dum nog att tro att en inköpt tågbiljett skulle vara tillräckligt för att vilseleda polisen, och att detta inte skulle kontrollerats närmare än så. Särskilt om han trodde att han inte skulle bli misstänkt tidigt, och att polisen därför inte skulle haft samma möjligheter att göra beslag osv.