2020-05-16, 17:48
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Inget bagage alltså. Det utesluter dumpning, även om tidslinjen knappast skulle tillåta det ändå. Jag tror han dödade Wilma och drog direkt.

Jag tror han ville fly stan, eller kanske åka till någon bekant i Göteborg, men ångrade sig och började gå tillbaka.

Varför han beslöt sig för att promenera är såklart ett mysterium. Inga störningar i tågtrafiken den aktuella kvällen. Men han var inte i ett klart sinnestillstånd. Han kan ha fått för sig att tåget kostade för mycket, eller känt oro att någon på tåget skulle känna igen honom, eller känt att han ville sträcka på benen lite. Jag kan tänka mig att han fattade en rad irrationella beslut den kvällen.
Den mest uppenbara förklaringen till att han inte tagit tåget hem igen är att det skulle lämnat kvittospår. Att han gått av tåget och inte tagit tåget hem igen indikerar att han medvetet försökte förvilla, enligt mig.
Citera
2020-05-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Var utomhus? Nedanför balkong eller fönster, kan W kastat ut den .. och som rop på hjälp?

Inomhus skrev jag..läs mitt inlägg.
Citera
Medlem
Han kanske kollade på ställe att lägga likdelar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Den mest uppenbara förklaringen till att han inte tagit tåget hem igen är att det skulle lämnat kvittospår. Att han gått av tåget och inte tagit tåget hem igen indikerar att han medvetet försökte förvilla, enligt mig.

Ja. Sa inte också tågvärden i ett förhör att det är ovanligt att någon stiger av innan Göteborg som han gjorde, och särskilt där. Bara det tyder ju på något märkligt.
Citera
2020-05-16, 17:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Hon har inte jättemycket telefonkontakt direkt så när sista kontakten skedde behöver inte indikera särskilt mycket mer än att hon just inte hade mer telefonkontakt med folk den dagen. Att MGM lämnat hemmet och dessutom åkt mot Göteborg där den tiden indikerar visserligen att ljuden kommit innan detta, men det skulle då inte stämma överens med när GS uppger att han väckts (eftersom han inte sovit vid den tidigare tidpunkten).

Här är mina tankar om tidpunkten för kvinnoskriken;
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Helt okej om du är av annan uppfattning. Men ser att ni är inne på det igen så tänkte dela med mig om hur mina tankar går.
Citera
2020-05-16, 17:55
Medlem
Citat:
Om han tänkte rationellt är det absolut en möjlig förklaring att han ville få det att se ut som att Wilma tagit tåget och "gått upp i rök" (sen finns det tusen sätt för polisutredningen att genomskåda det, mobildata och tågets/butikernas kameror bland annat). Även om han inte blivit hemkörd av polismannen så hade hans drag genomskådats relativt enkelt.
Citera
2020-05-16, 17:56
Medlem
TheFortresss avatar
Detta skrev jag den 20 november 2019:
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Tidigt i tråden skrev någon från Uddevalla om att pojkvännen hade tillgång till bil via sin arbetsgivare - hemtjänsten. Inte helt osannolikt att denna bil kan ha använts för bortforsling.

Jag är fortfarande av samma uppfattning - GM har använt sig av hemtjänstens bil/bilar för bortforsling. Har polisen använt sig av BlueStar/Fluorescein för att leta igenom bilarna? Det torde inte vara så svårt att veta vilka bilar GM hade tillgång till mellan den 14-19 november 2019.
Citera
2020-05-16, 17:57
Medlem
Citat:

Sista tåget tillbaka går strax efter 20.30. Han kanske inte hann med det eftersom han höll på att gräva och tvätta sig. Visst, det går ju bussar men hans hjärna kanske var så förvirrad att han inte kunde tänka så långt.
Kanske var det bara ett villospår, men troligtvis har han också grävt ner något. Jag tror det är mordvapnet.
Märkligt att han går längs motorvägen tillbaka och inte längs landsvägen som går bredvid...
Citera
2020-05-16, 17:57
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Här är mina tankar om tidpunkten för kvinnoskriken;
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Helt okej om du är av annan uppfattning. Men ser att ni är inne på det igen så tänkte dela med mig om hur mina tankar går.
Mycket rimligt overall. En detalj bara - GS uppger att NCIS är slut kl 20.30, inte att det börjar då.

Jag lutar också mer och mer åt att det ska ha varit kl 18-ish. Särskilt nu när du uppmärksammar mig på att den senare tiden skulle inneburit en 5 timmar lång tupplur för pappan som var hemma med barn, vilket så klart inte alls är rimligt. Barnen är visserligen stora, 10 och 12 år, men det vore ändå märkligt att sova så länge med barn där.
Citera
2020-05-16, 17:59
Medlem
Han skrev en lapp i häktet " mordet kommer aldrig klaras upp".
Sen påträffades han helt borta, icke kontaktbar och fick köras iväg med ambulans.

Det gör att han kan inte hävda i rätten att det var en olyckshändelse. Och hur kan han veta att det var ett mord om han inte själv var inblandad.

Han verkar riktigt labil och sjuk, såklart kommer han dömas för mord inget snack om den saken.
Citera
2020-05-16, 17:59
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan ju vara som har föreslagits, han ville få spåren att leda mot Göteborg, biljetten ska väl kontrolleras på tåget för att verka trovärdig, därför var han tvungen att åka tills biljetten kollades?

Men varför stanna i Lysekil såpass lång tid, dessutom ett behov av att tvätta händerna, och varför lerig på överkroppen?
Ljungskile. För övrigt kanske paranoid.
Hur långt är det i gångväg från Ljungskile station tills där polisen plockade honom?
Citera
2020-05-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Kurden säger att knivarna, som användes vid styckningen av Wilma, var en inflyttningspresent från Wilmas mamma.

Vilken kurd säger det?
MGM T?
När ska han ha sagt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in