2020-05-15, 22:29
Medlem
Det ble spekulert her i om AE tok et bad, er det mulig at det finnes en dupeditt som har gitt henne dødelig strøm mens hun badet evt dusjet ?
Citera
2020-05-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Interessante spørsmål, men jeg har ikke svarene? Mulig jeg er litt korka, altså, men kan du utdype litt for meg?

Betyr det at det ikke stemmer at BB har jobbet for TH? Eller betyr det at BB har jobbet så godt for TH at politiet slik har fått et solid materiale å jobbe med?

Politiet er på rett spor. TH vil aldri hyre noen flinke folk til å løse saken. Han vet alle vil lande i samme spor. Dusør blir bare kleint nå. Det er for sent. Too little too late.
Citera
2020-05-15, 22:39
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Ringte kona 8 ganger
https://www.dagbladet.no/nyheter/planla-hyttetur-dagen-hun-forsvant/72470886

Jeg kjenner ikke kontaktvanene deres, men det kan oppfattes som spill for galleriet. Beleilig alebi på forsvinningstidspunkt og bekymringstelefoner hele dagen, som seg hør og bør i en masterplan.
Citera
2020-05-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ok, tror jeg vet hvem du tenker på.

Bj*rnar B*rlaug
Citera
2020-05-15, 22:41
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men då blir det ju väldigt många involverade i saken och hela upplägget extremt sårbart! Futurummän, kryptomannen, kidnappare/mördare och så TH som skall lita på att dessa (5) personer skall ha lojalitet nog att hålla käft. Det låter väldigt vanskligt.

Tröskeln för att döda några av medhjälperna är väl inte särskillt hög om man redan mördat sin fru?
Citera
2020-05-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg kjenner ikke kontaktvanene deres, men det kan oppfattes som spill for galleriet. Beleilig alebi på forsvinningstidspunkt og bekymringstelefoner hele dagen, som seg hør og bør i en masterplan.

8 ubesvarte anrop, 8 lange mail og 8-9 siders trusselbrev. Med konvolutt!
Citera
2020-05-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Bj*rnar B*rlaug

Mannen til Solv*ig Krin*lebotn? Dette begynener å bli kjendisspekka
Citera
2020-05-15, 22:46
Medlem
Citat:

Ja, og som nevnt tidligere så hadde det tatt han under 5 minutter å kjøre hjem hvis han var så bekymret. Henger jo ikke på greip i det hele tatt.
Citera
2020-05-15, 22:46
Medlem
Bare en liten betrakning.

Etter at diverse advokatkontorer og en rekke personer har mottatt saksdokumenter den siste tiden, så har det kommet mange lekkasjer til media gjennom denne uken - som ventet.

Så langt har mye av det som har kommet frem i offentligheten bidratt til at flere har blitt mer usikre på om TH kan være skyldig eller ikke. Flere av lekkasjene har talt til THs fordel.

Publiseringene har også påvirket flere av skribentene her på forumet som har kommet i tvil.

Et tankekors da er kanskje at alle lekkasjene har sitt utspring i nettopp dokumentene fra etterforskningen som samlet skal peke mot og hevde at det kan være TH.

Noe av forklaringen på dette paradokset kan muligens være at det som hittil har kommet frem gjelder opplysninger fra tidlig i etterforskningen.

Man kan spørre seg hvorfor etterforskerne mener som de gjør, etter 18 måneder med etterforskning. De sier de har forståelse for at de som ikke er kjent med bevisbildet, stiller spørsmål.

Så hva er det egentlig de har funnet ut som gjorde at de gikk til det skritt å sikte noen?
Senast redigerad av Jayce 2020-05-15 kl. 23:01.
Citera
2020-05-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Du er den flinkeste her inne til å finne frem innlegg som viser sammenhenger, veldig bra Du har svært detaljert kunnskap om saken og bidrar på en stadig bedre måte. Du er den som fikk mest kjeft og fremstod som mest mistenksom, men du har virkelig kommet til din rett Jeg har også lurt på hvorfor politiet tidlig gikk bort fra disse 2. De har vært der minst 2 ganger 100 m ifra huset med telelinser. De var bryske og uhyggelige og ville ikke bli forstyrret. Det er også slik at det i kidnappingsbrevet står at familien er blitt overvåket. Men hvorfor skulle kidnapperne eventuelt trenge å avsløre det? Jeg har alltid tenkt at disse 2 er innblandet med mindre det er mye trafikk på den veien inn mot Futum, noe jeg ikke tror det er, mener jeg har lest at det er lite trafikk der. De går jo der for å følge med på om bilen til Tom er kommet slik at kysten er klar. Hvis de selger narkotika hadde de ikke trengt å gå frem og tilbake slik. Man ser på de at dette ikke er vanlige mennesker. Det er rart politiet ikke klarer å finne ut hvem de er. Noen postet jo link til video av de her inne og mente det kunne være de samme menneskene. Disse er det svært vanskelig å finne. Jeg tror ikke politiet kjenner identiteten deres. Tror du Tom er uskyldig? Hva er din oppfatning av hva som har skjedd, og tidslinjen?
Den veistrekningen der Futurum-mennene gikk foran kameraene er stengt med bom, og det er derfor lite biltrafikk der (det er vel stort sett de som arbeider på Futurum o.l. som kan åpne bommen når de skal kjøre inn for å parkere.) Hvor mye trafikk det ev er på den veistrekningen av syklister og fotgjengere vet jeg ikke.

Man kommer videre til en gangvei om man fortsetter å gå fremover der den ene mannen snudde og gikk tilbake.
Citera
2020-05-15, 22:56
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
8 ubesvarte anrop, 8 lange mail og 8-9 siders trusselbrev. Med konvolutt!
Er det noe kriminelle har felles, så er det vel kommunikasjonsformen. Si minst mulig og hold helst kjeft. "Dette er et ran!" En kidnapper med økonomisk motiv trenger ikke å bruke et 8-9 siders trusselbrev.

Rarest av alt: Dette er jo ikke ikke en kidnapping. Hvorfor velger personen å leve seg inn i det på denne måten og ikke heller etterape kidnapperes adferd helt og holdent. Hva inspirerer? Er teknikken melka fra eget bryst eller finnes det noe som helst sted i litteratur, film eller teater at dette har forekommet?
Hvis man ikke har kriminell kompetanse, så henter man vel ideene fra et sted?

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Films_about_kidnapping

Bare å begynne......
Senast redigerad av NikoBoris 2020-05-15 kl. 23:02.
Citera
2020-05-15, 23:14
Medlem
Citat:
Er det noe kriminelle har felles, så er det vel kommunikasjonsformen. Si minst mulig og hold helst kjeft. "Dette er et ran!" En kidnapper med økonomisk motiv trenger ikke å bruke et 8-9 siders trusselbrev.

Rarest av alt: Dette er jo ikke ikke en kidnapping. Hvorfor velger personen å leve seg inn i det på denne måten og ikke heller etterape kidnapperes adferd helt og holdent. Hva inspirerer? Er teknikken melka fra eget bryst eller finnes det noe som helst sted i litteratur, film eller teater at dette har forekommet?
Hvis man ikke har kriminell kompetanse, så henter man vel ideene fra et sted?

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Films_about_kidnapping

Bare å begynne......

Er det noe de kriminelle har felles så er det plapring og tysting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in