Citat:
Ursprungligen postat av
scaloppina
Håller med om att pussen var lika mkt Martins fel fast den var så betydelselös för honom att han glömde den. Han har bett om ursäkt och blivit förlåten. Amilia passade på att ta upp händelsen på ett sådant sätt att Jass hade anledning att tro att det hänt när de var ihop och att det handlade om hångel och inte en puss. Amilia förstorade det hela för att göra Jass ledsen och för att förstöra deras relation. Hon sa själv att hon ville förstöra och passade på med puss historien. Amilia har varit en riktig häxa mor Jass hela tiden och hon har ingen anledning att förlåta henne nånting. Har Amilia ens bett om ursäkt, eller har jag missat det?
Det var ju tittarfrågor som gjorde att det togs upp i huset igen, Amilia sa ju själv att hon inte hade några planer på att berätta något för Jasmine eftersom det är Martins skyldighet, inte hennes.
Jag håller med om att Amilia hade kunnat tona ner pussarna mer än vad hon gjorde när Jasmine ställde henne till svars i barnhagen. Jag har dock inte hört henne säga att hon ville förstöra för Jass och Martin, möjligt att jag har missat det.
Visst har Amilia varit dryg och en översittare mot Jass (och andra i huset), men Jass har skrikit åt Amilia flera gånger, visat fingret mot henne bakom ryggen, och snackat skit om henne. Jag skulle säga att ingen av dem är skyldig den andra något.