2020-05-16, 14:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Hemska tanke...

Så länge rapporterar Spanien nu i alla fall den lägsta dödssiffran på ett dygn (102) de senaste åtta veckorna. AB livefeed. Håller tummarna att det går åt lägre fortsatt nu för Spanien!

Absolut, men 102 döda på ett dygn i en och samma extraordinära dödsorsak, är ju väldigt mycket det också. Vi har blivit tillvänjda nu, så vi märker det inte. Men tänk vilka krigsrubriker det skulle blivit, om det t.ex. hade varit en spansk turistbåt som hade sjunkit i Medelhavet, och 102 personer drunknat! Rättegång för vållande till annans död, uthängning av kaptenen och redaren i all världens media, näringsförbud, konkurs...
Citera
2020-05-16, 14:40
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRVe10/de-protesterar-mot-svenska-strategin-star-har-tills-de-andrar-sig

HUR MÅNGA av dem på FB som varje dag kritiserar läget och myndigheternas (politikernas) tafathet har anslutit till protesterna? Jag ser bara två personer på bilden. Nu kommer det säkert en och annan ursäkt...
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Antalet IVA-patienter ökar med 33 stycken.

”De uppdaterade siffrorna från FHM visar även en ökning bland de patienter som intensivvårdas med 33 stycken. Totalt är siffran för patienter som intensivvårdas eller har intensivvårdats för covid-19 uppe i 1833.

Antalet nya sjukdomsfall har ökat med 470 stycken, och är nu uppe i totalt 29 677 stycken.”

Källa svt.se
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte så OT eftersom det handlar om löjligt överdriver kritik mot Sveriges hantering av Corona och kritiken leverans på precis samma sätt som Sverigehatande SD-iter brukar.
Vad gäller läkare som uttalat sig om olika redovisning mellan deras länder och Sverige så var det faktiskt i bl.a. DN som de uttalat sig.

Jag kan förstå att du ser det så om SD:are, men jag har blivit förvånad själv när jag följt denna tråden och sett hur några av de som stöttat strategin sagt att de röstar SD, eller tagit upp invandringen som ett skäl till att Sverige inte kunnat förbereda sig nog som ett sätt att försvara strategin, vilket känns typiskt SD.

Så precis som hon du svarade säger så finns det nog alla möjliga röstande på båda sidorna. Tycker alla partier varit rätt tysta rörande detta så vissa hardcore väljare kanske inte vet vad de "borde" tycka
Citera
2020-05-16, 14:44
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Fascinerande läsning.. Riktigt uselt hur de inte klarar av att organisera en storskalig testning på befolkningen. Så fruktansvärt inkompetenta. https://www.expressen.se/nyheter/qs/politiskt-storbrak-om-tester-hallengrens-paniklosning/

FHM är bromsklossen.

Det måste nog funka så att regeringen ger FHM uppdraget att få smittan i befolkningen under kontroll,

Om FHM vägrar tillsätter regeringen en egen kris-smitto-kommandocentral,

och passar på att vädra ut gammalt och mögligt från FHM.
Citera
2020-05-16, 14:45
Medlem
Om man har blivit sjuk, finns det något man själv kan göra för att lindra sjukdomen? Hjälper kosttillskott som C och D vitamin bland annat?
Citera
2020-05-16, 14:46
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-de-andrar-sig

HUR MÅNGA av dem på FB som varje dag kritiserar läget och myndigheternas (politikernas) tafathet har anslutit till protesterna? Jag ser bara två personer på bilden. Nu kommer det säkert en och annan ursäkt...
Citera
Moderator
Chantres avatar
Om det nu kommer ett vaccin, ska man verkligen vaccinera barn under 10-12 år och riskera att ge dem biverkningar för all framtid? Enligt både Schweiziska och amerikanska rapporterar är dessa barn inte mottagliga för viruset. Bättre att vänta några år och se vilka biverkningar som uppstår och inte riskera svininfluensavaccinet 2.0.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast grannarna har ju själva sagt att de redovisar på andra sätt än Sverige och de länderna hade inte lika mycket inflöde av internationella människor som Sverige hade.
Då föreslår jag att du tittar på Skåne kontra Stockholmstrakten. Skåne har än så länge en hanterbar utveckling vilket kan härledas till de kraftiga åtgärderna man vidtog i Danmark. Tänk tex Kastrups inflöde jämfört med Arland.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Vilka sju dagar då? Denna vecka uppdateras mer kommande veckor.

Jag syftar naturligtviss till dom rapporterade siffrorna. Allt annat är spekulation.
Citera
2020-05-16, 14:47
Medlem
Detta är skamlig fejk. Redan igår var platz.se uppe på +27 döda så Ni fattar väl att man fejkar siffrorna här. Varför gör man så? Vem tjänar på detta?

Ja då blir det kanske +4 döda i morgon. Det mest korrupta landet snart i världen, fy fan.
Citera
2020-05-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annttes
Om man har blivit sjuk, finns det något man själv kan göra för att lindra sjukdomen? Hjälper kosttillskott som C och D vitamin bland annat?
Jag tror att det hjälper mest innan någon individ blir sjuk men har säkert nytta även under sjukdomsbilden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in