Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
När resten av världen öppnar upp så kan vi inte gå till lockdown..och speciellt inte under sommarmånaderna när viruset av naturliga orsaker blir som minst aggressivt.
De stora problemen kommer att hopa sig i höst,för att inte tala om uppkommande vinter.
Med Tegnell vid rodret så står båten utan styrning på ett stormande hav.
Bochum tar precis ledningen med 2-0.Jag tror inte att Anders Tegnell tittar på.
Resten av världen isolerar oss i och för sig ändå, så det ändrar inte så mycket. Och NÖDVÄNDIGA transporter av människor och gods över gränsen får ju ske ändå, även under lockdown.
Att viruset blir mindre aggressivt på sommaren stämmer väl egentligen inte, utan det som sker är att det blir färre smittillfällen, för att vi träffas mindre inomhus och är utomhus mer. Kanske påverkas kontaktsmittan (tänk handtaget på dörren till tvättstugan eller soprummet utomhus, parkbänken, och vad det nu kan finnas för ytor som flera olika människor rör vid utomhus inom en timme kanske...) en liten aning också av solljuset, men det är tveksamt om det har någon effekt. De ökade D-vitaminhalterna kan också ha effekt, men i Sverige tror jag att alla är medvetna om det här nu och tillför D-vitamin med mat eller kosttillskott.
Och egentligen vet jag inte om det är en nackdel att ta lockdown när viruset ändå är i nedan? Då går det ju snabbare, enklare och effektivare att utrota det helt?