2020-05-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Pröva och ring skattemyndigheterna så får du se vad lätt det är.

Jag vet en dam med det namn hans mamma har som finns i Stockholms utkanter, som stämmer bra, skriven hos en man, båda kurder.
Dock har jag fått veta att det är oetiskt att utlämna adressen här.

Fick se det genom pappans Facebook.
Skatteverket går inte då hon verkar vara "papperslös".
Citera
2020-05-16, 13:36
Medlem
spola ner stoppningen i toaletten är väl tecken på panik
Citera
2020-05-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
att han inte tvättar sängöverkastet tyder det på att han inte såg blodet pga dess färg eller att hela hon inte låg på sängen utan avtrycket på blu äe av honom med npgon likdel av henne eller låf hon dör men insvept i filt så att blodet slgs upp av den och han spg inte blodavtryck på sängen.. måste. vara så då han tillräckligt vaken för att köpa nytt dusch draperi..även om han städa spg lägenheten ut som ett slakthus om man kollar på blue bilder men även utan finns ju stänk överallt och det finns minst tvp fotavtryck i blod som kan fastställas tillhöra honom.

Det verkar som om duschdraperiet redan kan ha funnits i lägenheten, fast ouppackat. Ws mamma säger i förhören att hon hade köpt dem ett vitt duschdraperi, som hon visste att de hade bytt till en annan färg, men hon hade aldrig sett det uppe.
Citera
2020-05-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag undrar om enbart blod också avger liklukt? Borde man väl veta men det gör jag inte. Har heller aldrig känt liklukt så jag vet inte alls hur det luktar. Luktar det som gamla sopor, typ förruttnande kött kanske? Någon sade till mig för länge sedan att det luktar lite sött.

Innan det har börjat ruttna så luktar det inte så illa. Ja, lite sött, men med en lite skarpare ton. Ungefär som om man luktar på en rå köttbit som legat framme en liten stund. Inte helt exakt kanske, men inte direkt som gamla sopor. Har förruttnelsen börjat däremot, ja, då kan det liknas vid ruttet kött. Inget du vill ha i närheten.
Citera
2020-05-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bountmard
Det verkar som om duschdraperiet redan kan ha funnits i lägenheten, fast ouppackat. Ws mamma säger i förhören att hon hade köpt dem ett vitt duschdraperi, som hon visste att de hade bytt till en annan färg, men hon hade aldrig sett det uppe.

aha ok det har jag missat men han var tillräckligt vaken för att hänga upp ett nytt. a
Citera
2020-05-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Du kan ringa och be om att få ta del av handlingar men dem kommer fortfarande inte delge dig information.Du kan beställa handlingar avseende annan person,men dem kommer fortfarande att levereras till samma adress som personen är skriven på.
Så nej du kan inte få ta del av dessa handlingar om du nu inte skulle råka bor på samma adress.

Nu är det så här att du har fel. Det är bara att ringa och fråga så berättar dom för dig.
Citera
2020-05-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
att han inte tvättar sängöverkastet tyder det på att han inte såg blodet pga dess färg eller att hela hon inte låg på sängen utan avtrycket på blu äe av honom med npgon likdel av henne eller låf hon dör men insvept i filt så att blodet slgs upp av den och han spg inte blodavtryck på sängen.. måste. vara så då han tillräckligt vaken för att köpa nytt dusch draperi..även om han städa spg lägenheten ut som ett slakthus om man kollar på blue bilder men även utan finns ju stänk överallt och det finns minst tvp fotavtryck i blod som kan fastställas tillhöra honom.

I FUP står det att W har legat på sängen efter sin död. Förmodligen insvept i något som har sugit upp blodet. Så kanske inte helt säkert att duschdraperiet användes där. Kanske snarare det saknade överkastet. Duschdraperiet kan helt enkelt bara ha blivit blodigt av att W var därinne medan hon blödde (enligt FUP)/T aktivitet i duschen efter hennes död, så han ansåg att det inte var värt att tvätta utan bytte ut det.
Citera
2020-05-16, 13:44
Medlem
Tammers avatar
Tro mig, ingen kommer dömas för detta. Det finns ingen kropp, det går inte att bevis att hon mördats ö h t, och än mindre vem som gjort det. Skulle pojkvännen mot förmodan visa sig vara skyldig kommer han få psykvård istället.
Citera
2020-05-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
I FUP står det att W har legat på sängen efter sin död. Förmodligen insvept i något som har sugit upp blodet. Så kanske inte helt säkert att duschdraperiet användes där. Kanske snarare det saknade överkastet. Duschdraperiet kan helt enkelt bara ha blivit blodigt av att W var därinne medan hon blödde (enligt FUP)/T aktivitet i duschen efter hennes död, så han ansåg att det inte var värt att tvätta utan bytte ut det.
Inget överkast saknades. Däremot täcket - som man hittade med påslakan under väskan. Varför täcket låg däruppe begriper jag inte, eftersom det var överkastet som påvisade likdoft för hundarna. När man lyfte på överkastet så kom man direkt till madrass och underlakan.
Citera
2020-05-16, 13:45
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klokt. Ja, det brukar bli bättre när man talar samma språk, och då talar jag inte om svenska eller annat, utan mer att man har koll på kultur etc. OCH att det är en man. Muslimska män har ju en kvinnosyn som inte är ok enligt vårt sätt att se. Är det så att man har en kvinnlig förhörsledare, och den förhörde inte har ett uns respekt för den personen, då är det inte lätt att få fram sanningen. Men det är så dags att tänka på nu.
Tishko är väl KRISTEN har jag läst.
Citera
2020-05-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Alltså vill egentligen inte vara den där killen, men fy fan vilken blåst brud. Inte så man känner jättemycket sympati. Inte för hennes jävla föräldrar heller. Skulle ta livet av mig om jag uppfostrade en sådan efterbliven dotter.

Wow! Du måste vara en av dem killarna som skulle gjort precis som han gjorde. Det är en 17 årig tjej som inte haft det lätt & inga möjligheter i livet. Att du inte skäms jävla smuts.
Citera
2020-05-16, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tro mig, ingen kommer dömas för detta. Det finns ingen kropp, det går inte att bevis att hon mördats ö h t, och än mindre vem som gjort det. Skulle pojkvännen mot förmodan visa sig vara skyldig kommer han få psykvård istället.
Nu fantiserar du. Självklart kommer han dömas såsom skyldig till mord. Möjligen vållande till annans död (grovt brott). Och ja, rättspsykiatrisk vård är inte helt otippat, men det beror på vad man kommer fram till när det gäller den RPU man kommer begära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in