2020-05-15, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Dom är ovanliga men då han redan uttryckt en önskan att stycka henne i fyra delar och sedan knulla dom separat så finns det ju viss grund att stå på här..

Det är sant, men det tror jag mer handlar om traditionell härskarteknik. För övrigt sextar helt vanliga folk helt sjuka saker till varandra.

Grunden är att tokdårar med verkligt nekrofila beteenden är väldigt sällsynta. Även bland lustmördare.
Citera
2020-05-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Hade det varit pappan så hade dom väl upptäckt det? Dom har ju rimligtvis hans fingrar.
Avtrycken är ju bra så hittar dom bara någon att jämföra med så...

Precis, tänker också så. Tråkigt att de inte hittat något som matchar.
Citera
2020-05-15, 13:07
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Kan kan han, men varför skulle han ha gjort det? Tror du han är en Jeffrey Dahmer? Sådana tokstollar är extremt ovanliga. Jag kan tänka mig att han möjligen våldtagit den döda/döende BO i sängen, allt annat känns ärligt talat Hollywood för mig.

Ja jag tror han er en extremt ovanlig tokstollar på linje med Jeffrey Dahmer.
Och flekkene på sengen av blod och sperma kan stemma med dette. Hvorfor såg man inte mere blod på sengen? når man såg hur mycket det var der med bluestar.
Citera
2020-05-15, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Ja jag tror han er en extremt ovanlig tokstollar på linje med Jeffrey Dahmer.
Och flekkene på sengen av blod och sperma kan stemma med dette. Hvorfor såg man inte mere blod på sengen? når man såg hur mycket det var der med bluestar.

Du tittar för mycket på film. Sperma på sängöverkast kan påvisas hos 99.9% av den vuxna manliga befolkningen.

Varför såg man inte mer blod på sängen? Ett, överkast och kudde med mycket blod var borta. Två, hon hade redan blött massor i vardagsrummet. Tre, döda blöder inte mycket.
Citera
2020-05-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Tackar!

Dock är väl de förhöret de som står i FUP:en?

Ja, det är utdrag ur FUP:en
Citera
2020-05-15, 13:17
Medlem
Citat:
Det är sant, men det tror jag mer handlar om traditionell härskarteknik. För övrigt sextar helt vanliga folk helt sjuka saker till varandra.

Grunden är att tokdårar med verkligt nekrofila beteenden är väldigt sällsynta. Även bland lustmördare.

Håller med. Sådana personer är oerhört sällsynta. Jag tror på det klassiska ”män som utsätter sin partner för våld”. Läs bara sms:en dem emellan. Där han bestämmer och domderar och Wilma som skriver att hon vill lyda. När det blir tjafs skriver hon långa meddelanden och bönar och ber, så har han makten och skriver inget eller mycket lite. Så klassiskt.
Citera
2020-05-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Det finns andra fingeravtryck på foliet, han är inte ensam skyldig.
Han har ju tidigare också sagt att han känner folk som kan radera människor.

Det finns fingeravtryck som inte var användbara dvs, att dom var i fördåligt skick eller förlite utav ett fingeravtryck för att få ett tillräckligt tillförlitligt svar på vems det kan vara. tror det var 2 eller 3 foliebitar dom hittade fingeravtryck som dom inte kunde använda

P-12973-19 utgjordes av två avtryck varav ett bedömdes vara
användbart för jämförelse. Avtrycket har identifierats till Ahmed,
Tishko Shabaz

P-12980-19 utgjordes av två avtryck varav ett bedömdes vara
användbart för jämförelse. Avtrycket har identifierats till Ahmed,
Tishko Shabaz

P-12985-19 utgjordes av tre avtryck varav två bedömdes vara
användbara för jämförelse. Avtrycken har identifierats till
Ahmed, Tishko Shabaz
Senast redigerad av m4z3r 2020-05-15 kl. 13:20.
Citera
2020-05-15, 13:18
Medlem
Citat:

Men om man kollar på t.ex. Ed Kemper så gjorde precis det här mot sin morsa, enligt honom handlade det endast om makt och att förnedra sin mor. Han var ju inte direkt en nekrofil så som Dahmer. GM var ju väldigt besatt och kontrollerande och det känns mer som att han bara utövade ett maktspel och förnedrade henne på sin helhet. Då han t.ex. sa att han tyckte hon var ful och att ingen älskade henne.

GM är ju uppenbarligen inte ens nära samma nivå av Ed Kemper men då den röda tråden oftast är makt, kontroll och förnedring när det kommer till såna här människor så känns det ändå inte som en alltför långsökt möjlighet.

Men du har ju rätt också i att så pass sjuka/psykopatiska människor är väldigt sällsynta.
Citera
2020-05-15, 13:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
I det nya protokollet som kom ut idag i tråden. Finns i trådstart. I det man kan läsa alla sms mellan T och W. Där finns även journal på att hon fick allergiska utslag en gång efter att ha sovit med kläderna på sig.

Jaha. Men i övrigt så är journaler för patienter sekretess (jag vet då jag har jobbat många år inom sjukvården) så egentligen har jag svårt för att se varför de visar det i FUP och vad det har med en mordutredning att göra. Finner inte sambandet.
Citera
2020-05-15, 13:19
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Nej Rut bor inte där. Hon bor i ett hus, där hon bott de senaste 7 åren

Fop side 823
Gloria uppger att det är den saknade nyckelknippan. Nycklarna på nyckelknippan går till
porten och lägenhetsdörren samma nyckel. En nyckel går till Ruts förråd. En nyckel går till
tvättstugekolven och den fjärde nyckeln går till medicinskåpet inne i Ruts kök
Citera
2020-05-15, 13:20
Medlem
Citat:
Du tittar för mycket på film. Sperma på sängöverkast kan påvisas hos 99.9% av den vuxna manliga befolkningen.

Varför såg man inte mer blod på sängen? Ett, överkast och kudde med mycket blod var borta. Två, hon hade redan blött massor i vardagsrummet. Tre, döda blöder inte mycket.
Du vet inte hur mycket hon blödde i vardagsrummet. Han har ju svabbat, och smetat ut blodblandat vatten och försökt svabba upp. Det kan se "värre ut än vad det är", inte illa menat med det.

Han hade köpt ett nytt duschdraperi, så kanske lindade han in henne i det gamla innan hon hamnade i sängen.

Var ser du att överkastet var borta? Hela överkastet låg ju på sängen? Men man lämnar öppet att hon själv hasat sig upp i sängen. Men man vet tydligen inte. Men död har hon varit på sängen i minst 15-20 minuter då likhundarna fick upp likdoft. De får inte upp likdoft på enbart blod.
Citera
2020-05-15, 13:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
I delen där det redogörs för diverse sms osv. Finns även journalanteckningar att läsa. Inget ”beklämmande” - utan gällande utslag bland annat. Men utan att på något sätt veta trodde jag att alla typer av journalanteckningar låg under sekretets, och aldrig blev till offentliga handlingar.
Därav mina frågor kring när och varför journalanteckningar bli offentliga?
Att Wilma exempelvis sökt för (nässel-)utslag är väl inte på något sätt relevant för utredningen eller ligger i allmänhetens intresse?

Jag håller med dig - inget som är relevant i en mordutredning såvida hon inte avled pga av allergi som nässelutslag vilket hon med ALLRA högsta sannolikhet INTE har gjort ...

Mitt inlägg med Punkt 1 och 2 var en fråga till en i tråden och jag förstod inte det med ordet "journalanteckningar" - det hade gått mig förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in