2020-05-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Har aldrig betalat för sex själv men jag dömer inte andra som gör det.

Utbud och efterfrågan... som man säger.

Skitsnack det var tydligt i ditt förra inlägg att du också är en torsk och försöker försvara Paulo för att rättfärdiga ditt äckliga torskande.

Skäms du nu och förnekar det? Typiskt torskar
Citera
2020-05-16, 10:23
Medlem
Haha...förstå vad många hycklande män som nu sitter och fördömer Paolo inför sina fruar, säger inte att de också köper sex..men det är inte många män som skulle tacka nej om de hade råd och tillfälle att besöka en riktigt dyr het lyxeskort(inte zigenar trafficking offer) då och då.
Citera
2020-05-16, 10:23
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej det blir det inte. Trafficking och människohandel är vanligare i de länder där sexköp är legaliserat.

En idiotisk jämförelse, de som handlar på systembolaget gör det frivilligt, ingen är tvingad att handla där. Inte ens Paolo Roberto.

Det här är en skvallertråd på Sveriges största forum för yttrandefrihet. Om du vill sätta munkavle på andra skribenter så bör du tänka om väldigt snabbt. Jag gissar att (den fd ?) flickvännen till Paolo Roberto är rasande på honom pga hans extremt dåliga omdöme

Ja det är den. Vi får samtidigt hoppas att Paolo lärt sig en riktig läxa och slutar att jaga horor

Nej det gjorde det ju inte. Du länkade bara till en debattartikel från kdu, det är ingen vetenskaplig forskning. Hade du något annat o komma med annat än känslouttryck?

Munkavel? När skrev jag det? Vi vet inte vad Elin och Paolo sagt till varandra än, vet inte om det är så relevant kring vår diskussion kring sexköp eller inte.
Citera
2020-05-16, 10:25
Medlem
Sätter mina stålar på att Paolo fått typ smisk
Citera
2020-05-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Fast nu blandar du päron och äpplen.

Ja, jag tycker också att den svenska sexlagstiftningen är fel. Anser att en man och kvinna (eller vad man nu vill ha för konstallation) bör få inga avtal om precis vad som helst så länge det sker av fri vilja och utan tvång.

Så ur den aspekten så håller jag med dig.

MEN nu, 2020, har vi den lagstiftning vi har. Då är det den man får förhålla sig till fram tills den ändras. Och med den lagstiftning och med det klimatet vi har nu vad det gäller sexköp i Sverige så får man som torsk som torskar räkna med att bli stigmatiserad och ifall man är en offentlig person räkna med att bli av med uppdrag.

Det bör ingå i ens riskanalys.

Sen är Paolo en jävla tönt som bölar om hur synd det är om honom osv.
Paolo har garanterat knullat horor förut. Han kommer garanterat fortsätta göra det.
För att han gillar det. Så enkelt är det.

Att sitta och tycka synd om sig är löjligt. Man upp istället. Säg att du gör det för att du gillar det. För att det är en privat sak mellan två vuxa. Stå för det du gör.

Dubbelbestraffnibg av den kalibern är inte förenligt med ursprungsiden om hur en rättsstat bör fungera. Han har tagit sina böter och sonat sitt straff men att det nu ska gå ut över hans (och alla hans anställdas!) liv är verkligen inte befogat och inget en man i hans sits borde behöva beakta på förhand.
Citera
2020-05-16, 10:26
Medlem
Finns det några spekulationer om Jörgen Kruth var med bland de gripna?

Paolo lade ju upp en story på Instagram nästan exakt när han greps med denna person.

Går det ta reda på? Hur ser processen ut? Är det en åklagare som skriver ett strafföreläggande? Då borde det väl hamna i tingsrätten som vanligt och även på Lexbase?
Citera
2020-05-16, 10:27
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Till skillnad från dig så begriper jag att det är skillnad mellan att kränga halvfabrikat med hjälp av sitt kändisskap och att ha skapat ett världsledande företag inom högteknologi.

Dessutom utgår jag ifrån att Paolo inte är hjärnan eller ens största ägaren bakom bolaget som tillverkar hans produkter.

Du kanske tror att han står där och leder ett gäng italienare med vita kockhattar och stora grytor som häller hans tomatsås på burkar och klistrar fast etiketter och sätter dit en stämpel med Paolos familjevapen? Och sedan åker han en månad genom Italien och nedtecknar recept från gamla mostrar i bergen och tar med dem hem och komponerar en nyskapande ravioli precis som bröderna Max åker genom den amerikanska södern och provar hamburgare och Mariestads chefsutvecklare luktar på olika råg- och vetesorter i reklamfilmerna som går om och om igen på TV4?

/Johan

Haha som om många entreprenörer skulle stå själva vid löpande bandet och tillverkar någonting, blockmongo. Kamprad stod liksom inte i Kina och snickrade möbler, inte heller Daniel Ek programmerade Spotify men han hittade en som kunde göra det åt honom.
Därmed inte sagt att det inte ingår något arbete i att vara entreprenör, tvärtom så ligger den mest krävande arbetsbördan på honom/henne som ska organisera allt och dra igång verksamheten, anställa folk, ta fram resurser och finansiärer etc.

Så nu, låt oss höra. Vad har du någonsin skapat? Vad har du uppfunnit eller producerat som gjort folks liv bättre? Hur många jobb har du skapat själv, Johan?

Du har naturligtvis inte åstadkommit någonting men det fungerar såklart att hetsa mot en man som åstadkommit betydligt mer än vad du någonsin kommer göra.
Citera
2020-05-16, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Sätter mina stålar på att Paolo fått typ smisk
Jag tror han bögade.
Citera
2020-05-16, 10:28
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Hur gick det för den prostituerade kvinnan då? Blir hon utvisad nu till sitt fattigland med alla skador hon åsamkat sig genom att sälja sex?
Citera
2020-05-16, 10:29
Medlem
En reflektion bara:

Sverige är ändå ett jävla märkligt land! PR är en person som har byggt en hel karriär på sin ganster-image! Att han har misshandlat x antal personer grovt har inte varit något problem men köper man sex, då jävlar!

Missförstå mig rätt, att köpa sex är förkastligt, men dubbelmoralen!

Misshandla oskyldiga, helt ok, det är ju svenska män som drabbas och de är svin ändå! Men att köpa sex är förkastligt, då det är fattiga som drabbas!

Vad är kriteriet för vad som är fel? Att offret är den som det är mest synd om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är väl också den enda tanke som kommer för mig när Roberto dyker upp i alla media - hur känns det för alla hans offer som nu får se honom i hans glorifierade version? Offer som kanske fortfarande har men efter hans slag och sparkar?

Ja, hans erkännande har gett honom status, han tror han är oövervinnerlig och cool.
Han tror han ”gått hem” i folkhemmet...mannen har fått en andra chans.

Nu tror han att hans rakrygghet skall ge honom sympatier igen, hoppar in i TV rutan och självömkar,
vilken jubelidiot.

Han är kriminell i mina ögon, har alltid varit och skulle aldrig få för mig att köpa hans pasta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Hur gick det för den prostituerade kvinnan då? Blir hon utvisad nu till sitt fattigland med alla skador hon åsamkat sig genom att sälja sex?

Hon jobbar i en annan svensk stad nu. Överraskande, va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in