2020-05-16, 10:05
Medlem
K.Blomkvists avatar
Vi på FIKK behöver din hjälp!
Sökinsats - SÖKINSATS EFTER WILMA

Förnamn
Wilma

Berört område
Uddevalla

Övrig beskrivning
‼️ SÖKINSATS ‼️
UDDEVALLA / VÄSTRA GÖTALANDS LÄN

WILMA 17 år -
HJÄLP OSS I VÅR FORTSATTA SÖKINSATS!

Datum: Lördag 16 maj
Klockan: 10:00-18:00

Du kommer via appen att bli dirigerad till den samlingsplatsen som är bäst lämpad utifrån din position. Under beskrivning kommer ni se vilken samlingsplats ni blivit tilldelad.

➡️ Samlingsplats 1: Parkeringsplatsen vid Bohusgården Hotell
Nordens Väg 6, 451 43 Uddevalla
Kartlänk: https://bit.ly/3dCYbDs

➡️ Samlingsplats 2: Parkeringsplats intill Shell
Nordmannerödsvägen 1, 451 55 Uddevalla
Kartlänk: https://bit.ly/3bxNtfO

➡️ Samlingsplats 3: Parkeringsplats vid IK Oddevolds klubbstuga
Fossums Kvarnväg 4, 451 34 Uddevalla
Kartlänk: https://bit.ly/2Ww9SpJ

Insatsledare: Patrick 010-5511881

==================

‼️VIKTIG INFORMATION‼️

📣 Samtliga som deltar i sökinsatsen måste ladda ner vår beredskaps app, IRO Rescue
https://fikk.se/iro-rescue/ för att vi skall kunna kontrollera hur många som kommer till vår sökinsats.

🔦 Sökinsatsen kan pågå under några timmar, det är till fördel om man kan ha med sig vätska och näring som frukt eller lättare förtäring.

Vår insatsledare och insatsteam på plats kommer även se över att vi inte överskrider riktlinjerna. Detta gör vi p.g.a. av de nya riktlinjerna gällande Coronaviruset - COVID 19 om att endast 50 personer får befinna sig på en och samma plats.

📣 Under rådande omständigheter av Coronaviruset så ber vi att frivilliga som känner symptom, även milda, att avstå att komma till vår samlingsplats för att undvika att smitta andra.

➡️ Följ myndigheternas information gällande symptom och restriktioner.
https://www.folkhalsomyndigheten.se

https://www.krisinformation.se

Tänk på rätt kläder då vi ofta är ute i skog och mark.
Åldersgräns 18 år.
Alla tips rörande försvinnandet lämnas till polisen på tel 114 14.
Frivilliga och föreningar är välkomna att deltaga. FIKK ersätter medverkande föreningar.

Vill du veta mer om hur din förening kan få ersättningen får du gärna kontakta oss på info@fikk.se

Datum & tid för samling
2020-05-16 kl. 10:00

Din samlingsplats
Parkeringsplats intill Shell Nordmannerödsvägen 1, 451 55 Uddevalla

Gå in på IRO Rescue-appen i MEDDELANDEN under sidomenyn för att svara på om du kan hjälpa till.

Du kan också svara direkt här genom att tacka JA eller tacka NEJ

Med vänliga hälsningar,

FIKK

FIKK

Har du inte appen? Ladda ner den på Apple AppStore eller på Android PlayStore

Klicka här om du inte vill ta emot utskick från IRO (International Rescue Organization). E-post öppnad
Citera
2020-05-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Men Wilma är död och T har styckat henne och måste BADA i blod från Wilma. Han slaktade väl henne inte levande, heller???! Alltså KAN T ha lagt sig på sängen blodig och ämnen från liket efter att han styckat henne. Och HAN kan definitivt ha legat i sängen i mer än 15-20 minuter. Jag antar att man inte styckar en människa utan ansträngning.

Begriper du vad jag menar?

Men kadaverinet funkar inte så.
Citera
2020-05-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nej det förstår jag. Givetvis är han ju en idiot som bibehåller huvudet.
Jag försöker bara hitta någon rimlig förklaring till att stollen inte gjorde sig av med alla kroppsdelarna.

Däremot så blir det knepigare när det gäller W.
Det är väl ingen som tror annat än att W har blivit mördad.
Dock skall det bevisas hur det har gått till men framför allt av vem.
Skulle tro att åklagaren framför mord genom trubbigt föremål mot huvudet vid väggen i vardagsrummet där de ca 90 blodstänken finns. Blodstänken uppstår bara så länge W var i livet.
Om T tar på sig vilket jag tror brott mot griftefriden så kvarstår att bevisa ovanstående och naturligtvis av vem....

Som jag ser det så är det just den biten som åklagaren skall övertyga rätten om.
Tror att det kan bli svårt att tekniskt bevisa vem som har mördat W och då återstår att utesluta en alternativ gärningsperson

Lite som mordet på Madeleine, hon som blev ingjuten i betong. Där hittades ju kroppen, men GM fick väl bara brott mot griftefriden?
Kan det bli samma här tror du?
Citera
2020-05-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Är Emelie hennes halvsyster? Dotter till blattevurmarkvinnan hennes pappa blev ihop med?

Emelie och Wilma är helsyskon. Storasystern uppger att hon försökte hjälpa wilma från tisko men att föräldrarna gick emot emelie.

Har sätt hur storasystern delat som en galning på facebook ska vara sökinsats idag i uddevalla. Magstark får se vilken uppslutning det blir
Citera
2020-05-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Lite som mordet på Madeleine, hon som blev ingjuten i betong. Där hittades ju kroppen, men GM fick väl bara brott mot griftefriden?
Kan det bli samma här tror du?
Man får rysningar
Citera
2020-05-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag får inte uppfattningen att GM är skruvad på det sättet, men visst. Hade det gällt t.ex Kim Wall hade jag köpt det. Här tror jag mer det rör sig om att han av någon anledning inte haft möjlighet. Jag har inte koll på alla tider, men tänker att han började väl få ögonen på sig ganska tidigt och kanske inte vågade om han trodde han hade span på sig. Men samtidigt har han lyckats med alla andra delar.

Hur ser inblandningen ut från hans föräldrar och villa medhjälpare har han haft? Jag har inte lusläst FUP, men hittar inte så mycket om det.

Hans föräldrar är avskrivna från utredningen.
Citera
2020-05-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hemtjänsten går ju också ut med vårdtagarnas sopor så ingen skulle ju reagera om han skulle kasta en extra soppåse samtidigt. Jag menar någon granne skulle inte bry sig om det.

Men för att kasta extra soppåsar samtidigt så måste väl extrapåsen tas med in till brukaren också? Det borde ju någon märkt?
Citera
2020-05-16, 10:20
Medlem
nidbilds avatar
Mördaren är alltså en invandrad kurd, vad gör en kvinnofientlig kurd i Sverige fattar det inte.
Citera
2020-05-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Tack för att du delade detta med trauma bindning - hoppas alla som lägger skuld på Wilma och kallar henne lågintelligent läser på och kanske då kan förstå lite bättre hur svårt det faktiskt är att lämna när man är i en sådan här destruktiv relation med allt vad det innebär.

Sen håller jag med om att dom vuxna i Wilmas närhet har misslyckats totalt och att Wilma redan som 15 åring hamnat i klorna på detta monster är hjärtskärande. 💔

Citat:

*Ursprungligen postat av*T34Panzer

Ja mamman verkar som systern sade, helt sakna modersinstinkt.*
Och sen en störd och hjärtlös pojkvän som lät henne förstå att ingen annan älskade henne. Bara han.*

Det som kallas*”traumatisk bindning” (trauma bonding)

” Holberg och Enander beskriver också begreppet*traumatisk bindning, vilket används när starka känslomässiga band utvecklas mellan två personer, där den ena upprepade gånger slår, trakasserar, hotar eller kränker den andra. Grunden är att maktbalansen är ojämn och att övergreppen är återkommande. Det typiska är att den underordnade personen utvecklar positiva känslor och attityder till förövaren. Detta fenomen har bland annat*observerats i koncentrationsläger och vid gisslandraman.

I misshandelsrelationer upprepas oftast övergreppen, men samtidigt*varvas de med vänligt och kärleksfullt beteende. Detta verkar leda till att bandet blir ännu starkare.*Enligt inlärnings- och anknytningsteorier uppstår de starkaste banden mellan husdjur/människa eller förälder/barn när den som är överordnad i sitt beteende gentemot den underordnade är omväxlande positiv och negativ.

Sammanfattningsvis är det sannolikt att det traumatiska bandet blir så starkt till följd av att mannen pendlar kraftigt mellan våld och värme, samt att kvinnan upplever en intensiv blandning av kärlek, hat och rädsla. Resultatet av den här bindningen är att kvinnan kan uppleva sig som "trollbunden" av mannen, vilket leder till att hon kränker och sviker sig själv. Detta beskrivs ofta som det värsta av allt i en misshandelsrelation.”*

http://www.valdmotnara.se/dusomjobba...5c26a83b9.html

Allt detta håller jag med till 100% och....

Tycker mig se detta även tydligt i Wilmas mammas liv! Varför flytta W till sin pappa som 10-åring, då har tydligen mamman hittat sin nuvarande livkumpan som sägs inte acceptera att W flyttar hem till mamman (ens tillfälligt?) och mamman lyder snällt!? Hon har inte kunnat lämna D. O. för sina olyckliga döttrar?
Nu kan mina tankar ta helt hel spår, men något liknande tycker jag mig se?
Senast redigerad av cactaceae 2020-05-16 kl. 10:28. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Instämmer. I bästa fall får vi hoppas att det blir en läxa att lära från för andra tjejer. En gång för alla, lek med elden och du kommer bränna dig.

Eller så ja. Vi se det som en läxa för alla män och killar. Misshandla och mörda inte din tjej så slipper du sitta i finkan.
Citera
2020-05-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Var inte hans föräldrar muslimer?

Nej pappan dricker, de firar jul och mamman kommer tydligen från den kurdiska delen i Iran och oftast är de inte muslimer. Men jag tror de ljuger om att hon är styvmamma till GM.
Citera
2020-05-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikkens
Är det bara jag som tycker att det ser ut som om hon varit bunden i sängen?

Sen kom jag att tänka på en sak när jag läste om vinden. Jag förutsätter att man kollat kupor/luckor som leder ut på taket. Jag har varit på många tak genom åren som takläggare. Och jag hade fint kunnat sett för mig att det blivit gömt diverse saker under tegelpannorna. Mellan lekt/takpannor och papp.

Även skorstenarna ute på taket kan vara av intresse.

Jag tänker att det närmaste verkar vara det bästa för denne galning.

Inte tänkt på att hon varit bunden. Men han verkade ju gillade strypsex ... kan en sexakt gått fel tro??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in