2020-05-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Vad tror ni?
Blir han frikänd eller dömd?
Nånting blir han dömd för garanterat men jag är tyvärr mycket tveksam till om de håller för mord. Brott mot giftefriden åker han nog på dock
Om någon som har bra juridiska kunskaper vill rätta mig får ni gärna göra de, men utifrån min erfarenhet av de brott jag följt via fuppar och FB så ska de nästan vara vattentätt för att nån ska bli dömd för mord
Citera
2020-05-30, 00:16
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Funderar över följande som Tishko sa idag under förhöret när det gäller den påträffade kroppsdelen.
- Jag har tänkt på det ett halvår, hur kan mina grejer ha hamnat där. På 20 sekunder kan mina avtryck ha hamnat där, säger han.

Har han vetat om fyndet så länge som ett halvår? Trodde åklagaren och polisen höll lite på den infon vid förhör? Har jag missat mågot?
Du har rätt. Och att hans avtryck finns på alla lager av tejp och aliminiumfolie skulle vara bara för att han bor där, tejp o folie var hans. Är det nån annan här som råkat få sina fingeravtryck längst in på sin tejprulle, utan att ha rullat ut o använt tejpen?
Citera
2020-05-30, 00:16
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
I några utfrågningar kallar utredaren honom för Tishkov 😆😁 det tycker jag är roligt!

HAHAHAHAHA fick mig ett gott skratt.
Citera
2020-05-30, 00:18
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Du har rätt. Och att hans avtryck finns på alla lager av tejp och aliminiumfolie skulle vara bara för att han bor där, tejp o folie var hans. Är det nån annan här som råkat få sina fingeravtryck längst in på sin tejprulle, utan att ha rullat ut o använt tejpen?

Nej man placerade också ut fingeravtryck.. asså han är bara dum!
Citera
2020-05-30, 00:19
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Läste igår, (men orkar inte gå tillbaka och försöka hitta inlägget) att någon reagerade på att MGM sa att han var Wilmas familj.

Tyvärr var det så, när hon flyttade från MGM så hon bodde hos sin syster, hos en väninna till mamman, en kompis, för Wilma ville absolut inte bo hos sin pappa......

Däremot ville hon bo hos sin mamma men mamman hade för mycket med sina nya barn och hennes sambo ville inte ha Wilma boende hos dem.

Hur kan mamman med att gråta ut i media och tycka så jävla synd om sig själv???

Wilma var alltså inte ens 18 år och ändå brydde inte morsan sig, trots att hon visste vilken
idiot hon var tvungen att bo tillsammans med. Om hon nu inte valde alternativet att bli hemlös!

Om Wilma hade fått komma hem till mamman och bo i Ucklum hade hon fortfarande varit i livet!

Nu tycker jag det räcker med skit mot mamman. Hon ska ha kred för hur hon agerat och vittnat i detta. Inte lätt med en tonårstjej på 15 år, som är både lovlig och straffmyndig och vill vara med sin kärlek, även om det är en krake och psykopat som det visat sig. Hur mycket man än vill som förälder styra dotterns liv är det inte lätt. Det är en balansgång. All tröst till Mamman och Pappan och Den fantastiska storasystern. Tänker så mycket på er.
Citera
2020-05-30, 00:22
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Ja, för han säger också "Hur kan ni slänga upp en bild på min själsfrände sådär?" Måste vara ett fel, skrivet av Johanna.
Hur skulle Johanna skrivit det fel, förstår inte hur ni menar?
Han blir arg över att polisen under förhör lade fram bilden på huvudet, utan förvarning.
När han var i häkte i Gbg (det har jag ingen koll på datum när det var) ska han sagt att de ska söka W i Gbg. Han känner på sig att hon är där. Han säger inte nu om det är död eller levande men han hävdar ju att hon stack från honom och reste till Göteborg.
Citera
2020-05-30, 00:23
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Funderar över följande som Tishko sa idag under förhöret när det gäller den påträffade kroppsdelen.
- Jag har tänkt på det ett halvår, hur kan mina grejer ha hamnat där. På 20 sekunder kan mina avtryck ha hamnat där, säger han.

Har han vetat om fyndet så länge som ett halvår? Trodde åklagaren och polisen höll lite på den infon vid förhör? Har jag missat mågot?

Såg nu att informationen om fyndet redovisades 4/12 så det är ju faktiskt ett halvår. sorry!
Senast redigerad av BeppoYapp 2020-05-30 kl. 00:26. Anledning: fel datum
Citera
2020-05-30, 00:24
Medlem
Har kanske inte med mordet att göra men.

Vem var Tisko otrogen med??

Tjejen som var precis sminkad som w och hade håret lätt röd färgat??
(Tillfälligt under bara en helg)

Som vittnen trodde var w..

Lycka är att ha en bästis..
Citera
2020-05-30, 00:24
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Nu tycker jag det räcker med skit mot mamman. Hon ska ha kred för hur hon agerat och vittnat i detta. Inte lätt med en tonårstjej på 15 år, som är både lovlig och straffmyndig och vill vara med sin kärlek, även om det är en krake och psykopat som det visat sig. Hur mycket man än vill som förälder styra dotterns liv är det inte lätt. Det är en balansgång. All tröst till Mamman och Pappan och Den fantastiska storasystern. Tänker så mycket på er.

+1

Både moderns och systerns vittnesmål var gripande. De var detaljerade och väldigt övertygande. Jag tror att de kommer väga tungt. Jag hoppas det
Citera
2020-05-30, 00:25
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hur skulle Johanna skrivit det fel, förstår inte hur ni menar?
Han blir arg över att polisen under förhör lade fram bilden på huvudet, utan förvarning.
När han var i häkte i Gbg (det har jag ingen koll på datum när det var) ska han sagt att de ska söka W i Gbg. Han känner på sig att hon är där. Han säger inte nu om det är död eller levande men han hävdar ju att hon stack från honom och reste till Göteborg.

Ja, då måste han mena när han satt inne för ett halvår sedan och inte förra helgen? För de lät som om han nyligen påpekade att hon fanns i Göteborg å lever.
Citera
2020-05-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Jag läste aldrig att åklagaren ställde denna fråga till honom idag, att hur kan hon tagit med sig telefonen när den var hemma hela tiden?

Han sa ju innan att hon brukar gå o sätta sig i närheten när dem bråkar på någon bänk. Hemma masten innebär inte att den visar exakt hemma. Men att den visar att den används utav en viss specifik mast.

Mast täcker en bra yta så det kan vara var som helst inom mastens täckningsyta
Citera
2020-05-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Menar du att t (inte Tisko) har sannolikt kunnat lånat p's nycklar??

Avstånd mellan boendet angeb till tiskos soprum är ca5-10min promenad avstånd..

Något är riktigt fel,inte helt kartlagt..
En riktigt soppa med många inblandade tyvärr..

Hmmm.... alltid kan man få låna saker från sin käresta! (Gäller inte T&W kanske).
Varför låter man inte soppan koka färdigt? Ingredienserna ligger ju där färdigt skalade och hackade, sorry uttrycket inte passande 😥
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in