2020-05-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Deras råtobakspill för snustillverking har ju rätt malningsgrad för snus, men är också enligt expertisen rökbar som jag förstått det iaf, därav ska den beskattas som röktobak

Smokey gold var ju rätt grov, så det kan inte ha varit några problem tända på det
Den var rökbar. Men inte angenäm. Man får leta bland snussatser.
Har riktig råtobak drabbats också? Löv som man maler ner?
Citera
2020-05-16, 00:41
Medlem
Göra eget snus ?

Jag har kommit över några lådor med kit för att göra eget snus ... Känns dock som ett jävla jobb och när jag kollar runt med vänner och bekanta så är det INGEN som gör detta .....

Hur hittar jag folk som orkar och vill köpa till billig peng? Får ju inte sälja tobak på tex. Tradera
Citera
2020-05-16, 06:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrXlillebror
Jag har kommit över några lådor med kit för att göra eget snus ... Känns dock som ett jävla jobb och när jag kollar runt med vänner och bekanta så är det INGEN som gör detta .....
Kanske en timmes total arbetstid för att göra ett par kilo snus, och i svårighetsnivå ungefär som att göra chokladbullar.

Här är tråden som handlar om ämnet: (FB) Tråden om att göra eget snus! (den stora sammanslagna tråden/Mod)
Citera
2020-05-17, 21:31
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kanske en timmes total arbetstid för att göra ett par kilo snus, och i svårighetsnivå ungefär som att göra chokladbullar.

Här är tråden som handlar om ämnet: (FB) Tråden om att göra eget snus! (den stora sammanslagna tråden/Mod)

Tänk vad pengar man hade kunnat spara om man kom på detta tidigare. Betalar ca 9kr per dosa nu jämfört med över 40kr som förut. Det blir nästan lika bra som köpesnus också.
Tycker dessutom att det är ganska roligt att göra det själv.
Citera
2020-05-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Tänk vad pengar man hade kunnat spara om man kom på detta tidigare. Betalar ca 9kr per dosa nu jämfört med över 40kr som förut. Det blir nästan lika bra som köpesnus också.
Tycker dessutom att det är ganska roligt att göra det själv.

Har du några bra recept?
Citera
2020-05-28, 16:00
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd infogad

/Moderator
Citera
2020-05-29, 10:39
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isyl
Har du några bra recept?

Jag köper Kungssnus finmalda sats. Vill man göra det enkelt så köper man en aromsats på tobakskemi som redan innehåller glycerin och propylenglykol och blandar i. Sen behövs målarsoda, salt och en köksmaskin. Receptet finns med i satsen. Hur enkelt som helst ☺️
Citera
2020-05-31, 22:34
Moderator
Amirons avatar
Tänkte börja göra snus från Swedmax igen och ser att de har ändrat upplägget. Salt och den fuktighetsbevarande substansen är enkelt att ordna fram, men varf*n hittar jag natriumkarbonat/pottaska?
Citera
2020-06-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Tänkte börja göra snus från Swedmax igen och ser att de har ändrat upplägget. Salt och den fuktighetsbevarande substansen är enkelt att ordna fram, men varf*n hittar jag natriumkarbonat/pottaska?

Tobakskemi

https://tobakskemi.se/produkt-katego...stillverkning/
Citera
2020-06-06, 15:01
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron

Närmaste färghandel har nog natriumkarbonat (målarsoda), billigare för mig hos lokala färghandlaren än att beställa på nätet.
Citera
2020-06-06, 17:55
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Tobakskemi

https://tobakskemi.se/produkt-katego...stillverkning/

Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Närmaste färghandel har nog natriumkarbonat (målarsoda), billigare för mig hos lokala färghandlaren än att beställa på nätet.

Tack och bock för tipsen, skall kollas upp omgående.
Citera
2020-06-06, 20:13
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Hur är formatet på sådan? Pulver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in