2020-05-16, 00:34
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Fråga: Genomsökte tyskarna hemtjänstbilen?
De borde även sökt igenom vännernas bilar. Tänker främst på väktarbabben i 30 årsåldern som försökte vilseleda Wilmas föräldrar när dom var hemma hos T.

Men den är väl rekondad nu ändå
Citera
2020-05-16, 00:35
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
det är helt otroligt hur fort det kan gå illa om man läser sns konversation sista dagarna kan man ju knappast läsa till sig att hon blir mördad och styckad.. förutom lite otrohetsanklagelser från W sida..men dessa konstiga sms har pågått sen 2018

Deras primära väg att skriva mellan varandra har varit Snapchat. Så vi ser inte allt dom skrivit. Lär vara massor mer än sms:en visar.
Citera
2020-05-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo. Säger det emot att det är Tischko som lagt sig på sängen?
Det kan han ju ha gjort. Men så vitt jag vet så lever han än och likhunden markerade för Lik.
Med all sannolikhet Wilmas lik då det är hennes blod på överkastet.
Citera
2020-05-16, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
varför ringde ingen 112???
De saknar ryggrad och har 0 civilkurage
Citera
2020-05-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
FUP får de som sitter i häktet samma dag som åtalet väcks . Alltså samtidigt som oss i pappersformat såklart .

Njaaaeee, både ja och nej! FUP:en i sin officiella helhet får den tilltalade när åtal väcks.
Men i stora mål brukar man delge delar av förundersökningen successivt ju närmare åtal man kommer (givetvis beroende på hur utredningen och bevisläget ser ut). INNAN åtal väcks har den tilltalade och dennes advokat rätt att gå igenom förundersökningsprotokollet för att begära kompletteringar i förundersökningen. I detta fallet tror jag dom fick detta redan i slutet av april. På detta har även den tilltalade och dennes försvarare rätt till "skäligt rådrum". Så den tilltalade har i regel alltid sett FUP:en tid innan åtal väcks!
Citera
2020-05-16, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Behållaren brukar vara av glas, men i övrigt är vattenpipan konstruerad av metall/metallaktigt material. Så vitt jag vet. Och den verkar ha saknats. Var har den tagit vägen och varför?

Den finns i hans vardagsrum, till höger vid fönstret, syns på flera bilder i FUP.
Citera
2020-05-16, 00:44
Medlem
Casual-Cultures avatar
Hon har ju dem sämsta föräldrarna dem säger själv att hon blev behandlad dåligt men en då förbjöd dem inte henne att träffa denna kille Wilma var inte myndig så hon bestämmer inte detta själv. Jag tycker det är väldigt väldigt svårt att ens känna empati för detta även hur mycket jag har försökt, Muslimsk kille och svensk tjej NEJ.
Citera
2020-05-16, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Njaaaeee, både ja och nej! FUP:en i sin officiella helhet får den tilltalade när åtal väcks.
Men i stora mål brukar man delge delar av förundersökningen successivt ju närmare åtal man kommer (givetvis beroende på hur utredningen och bevisläget ser ut). INNAN åtal väcks har den tilltalade och dennes advokat rätt att gå igenom förundersökningsprotokollet för att begära kompletteringar i förundersökningen. I detta fallet tror jag dom fick detta redan i slutet av april. På detta har även den tilltalade och dennes försvarare rätt till "skäligt rådrum". Så den tilltalade har i regel alltid sett FUP:en tid innan åtal väcks!

Dum fråga kanske, men kan det finnas bevis som inte ingår (avslöjas) i FUP, men som presenteras under rättegången?
Citera
2020-05-16, 00:46
Medlem
Groggnaks avatar
Ser i FUP att Wilma har en snapscore på 422,403 vilket innebär att hon är jävligt aktiv på Snapchat.
Kan tänka mig att en hel del grötig information finns där men tror inte Snapchat loggar meddelande eller bilder som skickas.
Citera
2020-05-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du vem vet.

Blodet på sängen är Ws iallafall. Och det måste ju varit blod överallt på hela kroppen, om man utgår från BlueStar-undersökningsbilderna. [url]https://forumbilder.com/i/r5Ic[/url

Visst kan T lagt sig just där för att vila upp sig efter ett ansträngande mord med efterföljande stycking...

Ja , tanken var ju den att Tischko efter styckning av W blivit så nedblodad att han sedan vid vilande på sängen avgett ”kroppsspår” som efter W. Hur sannolikt det är får expertisen avgöra. Dit hör ej jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror det för hundarna var spårade att finna blod fr Wilma.

Ja, men om det var Wilmas blod på sängen, vilket det var, kan det inte kommit dit via GM?
Senast redigerad av Rubar 2020-05-16 kl. 00:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Dum fråga kanske, men kan det finnas bevis som inte ingår (avslöjas) i FUP, men som presenteras under rättegången?

Nej, all bevisning skall finnas i FUP. Ibland kommer ny bevisning in sent i målet och då brukar dom göra tilläggsprotokoll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
De förhörde någon vän/bekant till honom som sa något intressant.

Det var en kille som sa i förhör att föräldrar till vissa har sett väldigt mycket tidigare i livet och kan mycket väl vara inblandade. Det var inte ordagrant men jag tror det var någon som han umgicks med några år tidigare och att familjerna kände varandra. Det var liksom en antydan om att föräldrarna mycket väl kan vara inblandade och det var något om pappans rykte för han var väldigt populär/känd. Om något sånt här skulle komma fram så skulle de inte kunna bo kvar

Edit: det var iofs nån som inte verkade gilla MGM speciellt mycket
Edit:Lägg ner skitsnacket. Polis,åklagare med flera har redan dragit slutsats om föräldrarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in